Skip to main content

Algemeen topic: Google streamer 4K - Odido tv app werkt niet.

Toon eerste reactie

345 reacties

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Weet iemand waarom odido geen antwoord en geen reactie geeft aan de vragen omtrent " streamen odido TV app met nieuwe google streamer". Bij andere providers kan gewoon TV app streamen behalve bij odido? Waarom niet?

Graag een reactie.

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Weet iemand waarom odido geen antwoord en geen reactie geeft aan de vragen omtrent " streamen odido TV app met nieuwe google streamer". Bij andere providers kan gewoon TV app streamen behalve bij odido? Waarom niet?

Graag een reactie.

Als ik een tv-programma start op mijn Odido de tv app op mijn tablet, een Samsung Galaxy Tab S8 Plus, zie ik bovenin rechts een cast-Icon met daarin "Streamer".

Waarom dat bij jou niet het geval is weet ik niet, maar zit je wel op hetzelfde wi-fi netwerk als de Streamer zelf? 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Dankjewel voor de reactie.

Ik kan de odido TV app downloaden zoals gebruikelijk is bij nieuwe (witte) google streamer. Maar kan niet de odido TV app openen. Ik begreep van alle reacties dat het moet kunnen en nu is wel compatible met Android versie 14, maar helaas lukt het niet en kreeg ik geen respons van klantenservice.

Vandaar de vraag of iemand iets weet van . . . Waarom ????

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Ik kan de odido TV app downloaden zoals gebruikelijk is bij nieuwe (witte) google streamer. Maar kan niet de odido TV app openen. Ik begreep van alle reacties dat het moet kunnen en nu is wel compatible met Android versie 14, maar helaas lukt het niet en kreeg ik geen respons van klantenservice.

Dat is wel heel apart want je hebt nu de definitieve release gedownload die volgde op de bèta.

Die zou zeker geopend moeten kunnen worden onder Android 14 van de Google TV Streamer.

Dus begrijp ik het goed als jij de Odido TV app wil openen dat er niets gebeurt? 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Ja, klopt!

Maar, hoe moet ik weten dat hetgeen ik downloaden is een beta versie is? Of een oude versie?

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Ja, klopt!

Maar, hoe moet ik weten dat hetgeen ik downloaden is een beta versie is? Of een oude versie?

Ik blijf het bijzonder vinden. Wat is de versie van de Odido TV app die je downloadt van de Google Play Store. En wat is de release datum? Ik heb destijds als bèta tester deze van de Google Play Store van de Streamer zelf opgehaald en geïnstalleerd.

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Ik heb aan het volgende zitten te denken. Het lijkt of je steeds onbedoeld een gecachte versie installeert in plaats van de gedownloade versie. 

Probeer het volgende:

1. Verwijder de niet-werkende Odido TV app.
  2. Herstart de Streamer via Instellingen > Systeem (onderaan).
  3. Download en installeer de Odido TV app vanuit de Play Store van de Streamer zelf.

Hopelijk heb je dan meer succes.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Nogmaals dank! Ik ga dat zeker doen.

Ik heb altijd met google chromcast vanuit mijn mobiel (TV anywhere) naar TV gestremd. Sindskort heb ik een nieuwe (witte) google streamer aangeschaft en heb ik alles gedownload incl. Odido tv app. Alles doet prima, behalve odido tv app. 

Aangezien dit voordoet in mijn recreatiewoning elders in Nerderland, en ben ik daar alleen op weekenden, kan ik nu niet meer testen. Dat wordt pas volgende weekend.

Ik heb wel een vage vermoeden dat in mijn recreatiewoning heb ik GEEN odido wifi, en odido TV app werkt niet in een andere netwerk. Volgens klantenservice van odido mag je zelfs buiten Nederland binnen EU landen bij andere internet en wifi netwerken odido TV streamen.

Of dit klopt weet ik het op dit moment niet.

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Nogmaals dank! Ik ga dat zeker doen.

Ik heb altijd met google chromcast vanuit mijn mobiel (TV anywhere) naar TV gestremd. Sindskort heb ik een nieuwe (witte) google streamer aangeschaft en heb ik alles gedownload incl. Odido tv app. Alles doet prima, behalve odido tv app. 

Aangezien dit voordoet in mijn recreatiewoning elders in Nerderland, en ben ik daar alleen op weekenden, kan ik nu niet meer testen. Dat wordt pas volgende weekend.

Ik heb wel een vage vermoeden dat in mijn recreatiewoning heb ik GEEN odido wifi, en odido TV app werkt niet in een andere netwerk. Volgens klantenservice van odido mag je zelfs buiten Nederland binnen EU landen bij andere internet en wifi netwerken odido TV streamen.

Of dit klopt weet ik het op dit moment niet.

Het lijkt of je alleen maar van de Odido app voor Android (of iOS) gebruik maakt? Met andere woorden: je maakt geen gebruikt van de Odido app op de Streamer zelf? Of wel want je kunt op je vakantieadres de Streamer gewoon inpluggen (wel opletten dat je gebruik maakt van het geldende Wifi-netwerk.

Of je in je vakantiewoning een ander Wifi-netwerk kunt/mag gebruiken lis het antwoord: NEE, De Odido TV app voor Google TV Streamer is specifiek ontworpen om alleen op het Odido Wi-Fi netwerk te werken. Dit geldt ook voor andere apparaten zoals smart TVs waar de Odido app op geïnstalleerd is.

Waarom?

• Beveiliging: Het gebruik van een eigen netwerk draagt bij aan de beveiliging van de content. Op deze manier wordt voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot de streamingdiensten.
  • Optimalisatie: Het Odido netwerk is geoptimaliseerd voor de streamingdiensten die Odido aanbiedt. Dit zorgt voor een stabiele en snelle verbinding.
  • Identificatie: Hoewel je je moet identificeren met je klantnummer en pincode, is dit voornamelijk bedoeld om je abonnement te verifiëren en niet om toegang te krijgen tot andere netwerken.

Wat zijn de alternatieven?

• Casten vanaf je telefoon: Je kunt de Odido app op je telefoon gebruiken en het beeld vervolgens casten naar je Streamer. Op deze manier kun je ook via andere Wi-Fi netwerken kijken, zolang je maar een internetverbinding hebt.
  • Browser: Je kunt proberen om via de browser op je Google TV Streamer naar de Odido website te gaan. Dit werkt echter niet altijd even goed en kan afhankelijk zijn van de browser en de instellingen.

• 91 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

De Odido App voor Smart TV (Chromecast) mag alleen thuis gebruikt worden, de Odido App voor Smartphone mag overal in EU gebruikt en gecast worden.

https://www.odido.nl/tv/tv-kijken-zonder-kabel

• Wat is het verschil tussen de Odido TV App en de Odido online TV App?

Met de Odido TV App kijk je thuis op je smart-tv of mediaplayer. Zonder Mediabox, kabels en extra afstandsbediening. De Odido online TV App download je op je telefoon, tablet of laptop. Kijk thuis en onderweg. In Nederland én de rest van de EU. Waar en wanneer je wil.

• Kan ik de Odido TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee. Ligt aan de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV App kijk je thuis tv via het internet. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido online TV App.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Oke, duidelijk!

Ik weet niet waarom voor klantenservice van odido moeilijk is om antwoord te geven dat altijd elders ook moet wifinetwerk van odido zijn. Klantenservice houdtvol dat je overal tot 4 plaatsen/ toestellen tegelijk mag streamen. 

Ik denk daar in mijn vakantiewoning wifi van KPN is, en misschien een losse TV abonnement van kpn met alleen een TV app zonder ontvangerbox mogelijk is.

In iedergeval ontzettend bedankt voor duidelijke tekst en uitleg.

• is King of Content
  • 264 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Oke, duidelijk!

Ik weet niet waarom voor klantenservice van odido moeilijk is om antwoord te geven dat altijd elders ook moet wifinetwerk van odido zijn. Klantenservice houdtvol dat je overal tot 4 plaatsen/ toestellen tegelijk mag streamen. 

Ik denk daar in mijn vakantiewoning wifi van KPN is, en misschien een losse TV abonnement van kpn met alleen een TV app zonder ontvangerbox mogelijk is.

In iedergeval ontzettend bedankt voor duidelijke tekst en uitleg.

De Odido Klantenservice en de community weten niet van elkaars bestaan af! That's why... 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Oke, weet ik nu meer hoe providers en community.

Ik ga kpn benaderen misschien wordt een abonnement voor zowel thuis als recreatiewoning.

• 91 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Ik ga kpn benaderen misschien wordt een abonnement voor zowel thuis als recreatiewoning.

Ik moet je helaas ook teleurstellen

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Kan ik de Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.

Overigens werkt de Smart TV App ook niet op anderman Odido netwerk, alleen op jouw thuis netwerk. Dat is wegens account sharing, de kwaliteit van Smart TV App is hoger dan Smartphone TV App

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Oke, dus met één kpn TV abonnement kan ik ook niet meer dan 1 TV tegelijk kijken. Ik begreep dat bij alle providers de mogelijkheid voor 1x in woonkamer, 1x slaapkamer en 1x in zolder enz. Tv kijken estaat.

Dus, bij tweede huis moet ik 3 abonnement afsluiten???

• 91 reacties
  • 1 december 2024
a.yousufi schreef:

Oke, dus met één kpn TV abonnement kan ik ook niet meer dan 1 TV tegelijk kijken. Ik begreep dat bij alle providers de mogelijkheid voor 1x in woonkamer, 1x slaapkamer en 1x in zolder enz. Tv kijken estaat.

Dus, bij tweede huis moet ik 3 abonnement afsluiten???

Bij KPN kan jij 5 TV-ontvangers huren en theoretisch 2 Smart TV gebruiken (maar dit limiet wordt niet toegepast). Hoeveel bij Odido is, weet ik niet. Vanuit een ander adres kan je een VPN verbinding maken met een VPN server thuis en kijken zoals je thuis ben.

peter-keetfm

Bij Kpn 6 ontvangers.

Bij Odido 4 ontvangers.

Met glasvezel verbinding i.i g.

En via een vpn naar je thuisnetwerk kun je dat elders ook gebruiken i.d.d.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Ik moet mij verdiepen wat VPN verbinding betreft. Omdat ik weet niet hoe het moet en wat heb ik nodig.

Maar ik wil een TV app abonnement (zonder box/ of kastje ontvangers) zodat ik kan met google streamer TV app in meerdere TV kan streamen. Is het mogelijk???

peter-keetfm
a.yousufi schreef:

Ik moet mij verdiepen wat VPN verbinding betreft. Omdat ik weet niet hoe het moet en wat heb ik nodig.

Maar ik wil een TV app abonnement (zonder box/ of kastje ontvangers) zodat ik kan met google streamer TV app in meerdere TV kan streamen. Is het mogelijk???

De Odido Android TV app (voor de streamer) kan max op 4 apparaten tegelijk. (Daar valt de TV box ook onder)

Ik gebruik de Odido TV app op Sony en Philips Android TV, Nvidia Shield tv pro, 2x Chromecast Google TV, Nokia box 8000 en 8010 en de Odido TV box.

Het nadeel omdat ik meer dan 4 apparaten gebruik moet ik afmelden en aanmelden van dat betreffende apparaat.

Max 4 apparaten tegelijk.

Zie ook mijn wens.

peter-keetfm

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 1 december 2024

Dus, met kpn TV app kan zelfs 6 TV tegelijkertijd  streamen. Klopt dit?

Omdat bij recreatiewoning hebben we KPN internet abonnement en kan ik niet switchen naar odido.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen