Op de nieuwe “Google streamer” ( de vervanger voor de google tv chromcast) kan ik de Odido TV app niet downloaden
Klopt dit. ???
KPN bijvoorbeeld zit er wel gewoon op..
Op de nieuwe “Google streamer” ( de vervanger voor de google tv chromcast) kan ik de Odido TV app niet downloaden
Klopt dit. ???
Waarom draait de Google 4K op 1.8 van odido en de Google streamer tv op 1.7
Wat ik er van kan zien draaien ze op dezelfde Odido TV app versie.
Inmiddels is de streamer retour en draait de app prima op de Nokia box 8010 die vergelijkbaar specificaties heeft.
Alleen draait die op “oude” Android TV 12.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit nog jaren prima gaat.
De nieuwe Odido TV app draait ook prima op mijn oude Philips Android 8 TV.
Nope van de week stond de nieuwe op 1.8 en de oude op 1.7 ,nu staan beide weer op 1.7
Waarom draait de Google 4K op 1.8 van odido en de Google streamer tv op 1.7
Wat ik er van kan zien draaien ze op dezelfde Odido TV app versie.
Inmiddels is de streamer retour en draait de app prima op de Nokia box 8010 die vergelijkbaar specificaties heeft.
Alleen draait die op “oude” Android TV 12.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit nog jaren prima gaat.
De nieuwe Odido TV app draait ook prima op mijn oude Philips Android 8 TV.
Nope van de week stond de nieuwe op 1.8 en de oude op 1.7 ,nu staan beide weer op 1.7
Geen idee ik gebruik de beta app.
Maar start ook niet op de streamer.
Klopt dit. ???
ook hier problemen met de app die niet opstart vanaf GOOGLE TV box , gisteren ontvangen .
alles start behalve de app van odido
Beste Treve the Boss,
Zeuren? Nee,joh dat gaan we pas doen als oplossing niet heeeel heeeel heeeeel heeeeeeeellllll snel nabij is🤪 Dan gaan we heel erg hard zeuren en stampvoeten, netjes aan de deur blijven kloppen bij Odido
Inderdaad, na een succesvolle, Nederlandse installatie van de Google TV Streamer en vervolgens de installatie van de Odido TV app (Beta) doet hij niets. Opent niet! Ook niet na het opnieuw installeren vanaf de Google Play Store!
Hier ook hetzelfde probleem...app kan bij mij wel geïnstalleerd worden, maar doet helemaal niks.
Ik heb al veel dingen geprobeerd (en zie overeenkomsten met eerdere ervaringen) en denk dat ze een versie check doen in de app (de Google TV Streamer is Android 14 met security patch van 1 augustus) en dat hij het daarom niet doet. Op Android 12 werkt hij wel....het is maar een gedachte). Eer dat dit opgelost is zijn we weer een paar weken verder....
Dat zou wel heel slecht zijn, aangezien KPN en Ziggo wel al gewoon werkend zijn..
Mag toch wel verwachten van een groot bedrijf als Odido dat ze iets sneller acteren.
Heb een tijd terug dezelfde discussie gehad met Ziggo Go...daar was toen hetzelfde aan de hand...
Was dat niet het telkens moeten inloggen bij de Ziggo Go app??
Hey allemaal, we zijn dit aan het onderzoeken. Het lijkt erop dat de app crashed na het openen. Hopelijk vinden we hier snel een oplossing voor.
Wel vreemd eigelijk dat dit niet aan het licht is gekomen voor de uitrol van de bèta. Eerst grondig uittesten dan pas uitrollen.
Hier ook hetzelfde probleem...app kan bij mij wel geïnstalleerd worden, maar doet helemaal niks.
Ik heb al veel dingen geprobeerd (en zie overeenkomsten met eerdere ervaringen) en denk dat ze een versie check doen in de app (de Google TV Streamer is Android 14 met security patch van 1 augustus) en dat hij het daarom niet doet. Op Android 12 werkt hij wel....het is maar een gedachte). Eer dat dit opgelost is zijn we weer een paar weken verder....
Dat zou wel heel slecht zijn, aangezien KPN en Ziggo wel al gewoon werkend zijn..
Mag toch wel verwachten van een groot bedrijf als Odido dat ze iets sneller acteren.
Heb een tijd terug dezelfde discussie gehad met Ziggo Go...daar was toen hetzelfde aan de hand...
Was dat niet het telkens moeten inloggen bij de Ziggo Go app??
Dat hebben we ook nog gehad ja...maar dit was een mislukte versie check in de ZiggoGo app toen….daar lijkt het hier ook op….
klopt , zou wel heel jammer zijn dat veel klanten moeten daarop. gezien de nieuwe google tv nu uitgeleverd worden aan klanten .
Hey allemaal, we zijn dit aan het onderzoeken. Het lijkt erop dat de app crashed na het openen. Hopelijk vinden we hier snel een oplossing voor.
Dit vereist op de kortstmogelijke termijn, voor mijn part, een hotfix! Vergeet ook zeker niet deze uit te brengen voor de bèta van de Odido TV app!
Dag 8
Even een adviesje voor Odido :-)
Om een app compatibel te maken met een nieuwe Android-versie, volg je deze stappen:
1. Bijwerken van de SDK en build tools:
Open je project in Android Studio.
Ga naar build.gradle (Project) en update de versie van de Android Gradle plugin en de Gradle-versie zelf.
Ga naar build.gradle (Module: app) en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van de Android SDK gebruikt door compileSdkVersion en targetSdkVersion te verhogen naar de nieuwste Android-versie.
2. Controleer vereisten van nieuwe API's:
Lees de release notes van de nieuwe Android-versie om te begrijpen welke API-wijzigingen er zijn. Controleer de Android Developer Blog en release-opmerkingen van Android voor de nieuwe versie.
Sommige API’s kunnen verouderd zijn of aangepast worden in de nieuwe Android-versie. Pas je code aan op basis van nieuwe of gewijzigde API's.
3. Compatibiliteitstests uitvoeren:
Voer je app uit op een fysiek apparaat of een emulator met de nieuwe Android-versie. Test of de app correct werkt en geen crashes of ongewenste fouten vertoont.
Gebruik Android Studio’s Logcat om foutmeldingen te analyseren en eventuele problemen in de code te debuggen.
4. Compatibiliteitsbibliotheken gebruiken:
Maak gebruik van de AndroidX bibliotheken, die backwards compatibility bieden voor oudere Android-versies.
Dit is vooral nuttig voor features die zijn veranderd of toegevoegd in nieuwere Android-versies, zodat je app ook op oudere versies goed blijft functioneren.
5. Test met verschillende schermen en formaten:
De nieuwe Android-versie kan verbeterde ondersteuning bieden voor nieuwe apparaattypes (zoals foldables, tablets of apparaten met meerdere schermen). Controleer of je layout werkt op verschillende schermformaten en -resoluties.
6. Beveiligingsvereisten en permissies controleren:
Elke nieuwe versie van Android bevat vaak strengere beveiligings- en privacyregels. Zorg ervoor dat je alle vereiste permissies correct hebt geïmplementeerd.
Vanaf Android 13 bijvoorbeeld, moet je bepaalde permissies specifieker aanvragen (zoals toegang tot mediabestanden per type).
7. Update app store vereisten:
Google Play vereist vaak dat apps een minimale targetSdkVersion hebben voor nieuwere Android-versies. Zorg ervoor dat je aan deze vereisten voldoet om updates in te kunnen dienen.
8. Opvolgende tests en bugfixes:
Zodra je de updates hebt doorgevoerd, voer je uitgebreide tests uit om ervoor te zorgen dat de app stabiel blijft.
Maak gebruik van gebruikersfeedback of beta-testers om potentiële problemen te detecteren.
Wanneer je deze stappen doorloopt, zorg je ervoor dat je app compatibel is met de nieuwste Android-versie en kun je eventuele bugs of crashes voorkomen die met de update kunnen ontstaan.
Ik krijg niet de indruk dat er actief aan de app wordt ontwikkeld.
Google brengt maanden voor de officiële Android-release al betaversies uit, zodat ontwikkelaars hun apps kunnen testen en aanpassen. Blijkbaar heeft niemand bij Odido de moeite genomen om dit te doen, terwijl andere providers dat wel hebben gedaan.
Het feit dat de hele app niet opstart en direct crasht, en dat er na 8 dagen nog steeds geen beta-fix is om dit te verhelpen, zegt voor mij al genoeg. (Het is geen vage bug die af en toe optreedt; de hele app start gewoon niet op. Zo moeilijk mag dat toch niet zijn?!).
Ik hoop dat ik het mis heb en dat er op zeer korte termijn een fix komt, maar ik krijg de indruk dat ze te weinig middelen hebben of dat de ontwikkelaars incapabel zijn.
(overigens vind ik de app, als ie wel werkt, niet gebruiksvriendelijk/onlogisch maar wellicht komt dat omdat ik de Ziggo app nog gewend ben)
Eerder al gevraagd om regelmatig een update te posten over hoe de vlag erbij hangt maar zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar. De app op een Android 14 telefoon werkt ook dus het lijkt me sterk dat je dit als je een beetje programmeur bent niet in een paar uur gefixed hebt. Conclusie er wordt gewoon niets mee gedaan. Dit plus de eerdere ervaringen met Odido support en de kwaliteit van hun diensten, ik haak af bij Odido.
Eerder al gevraagd om regelmatig een update te posten over hoe de vlag erbij hangt maar zelfs dat krijgen ze niet voor elkaar. De app op een Android 14 telefoon werkt ook dus het lijkt me sterk dat je dit als je een beetje programmeur bent niet in een paar uur gefixed hebt. Conclusie er wordt gewoon niets mee gedaan. Dit plus de eerdere ervaringen met Odido support en de kwaliteit van hun diensten, ik haak af bij Odido.
Er is nog niets te melden dus wat wil je lezen
Gewoon een update, even kort om te laten weten wat de status is of wat nu precies het probleem is waar ze tegenaan lopen. Er worden best wat suggesties gedaan waar het aan kan liggen. Is volgens mij standaard manier van communiceren.
Gewoon een update, even kort om te laten weten wat de status is of wat nu precies het probleem is waar ze tegenaan lopen. Er worden best wat suggesties gedaan waar het aan kan liggen. Is volgens mij standaard manier van communiceren.
Ik begrijp best dat er veel frustratie bestaat voor wat betreft de manier van informeren van de klant door Odido, maar aan de andere kant zijn er nog tal van andere zaken waar Odido aandacht aan moet besteden en die ook een hoge prioriteit hebben. Binnen nagenoeg elk bedrijf wordt er volgens een bepaalde werkmethode gewerkt welke zijn voor- en nadelen kent. Zo ook bij Odido.
Nogmaals ik zou ook heel graag willen dat er hier fréquenter updates worden geplaatst door Odido. Bij Ziggo was het destijds ook een communicatieve ramp!
Hey Fian,
Ik ben het volledig met je eens. Het valt me op dat er vanuit Odido vrijwel weinig tot niets terug gekoppeld wordt. Waardoor wij met z'n allen die heel graag de Google TV streamer die voor mij en velen met mij hoop geld heeft gekost. Het lijkt Odido niks te interesseren zo lijkt het. Ik had Tommy van Odido ook een bericht gestuurd,nu bijna 1 week geleden 0.0 respons opgekregen. Dit is toch wel zeer kwalijk te noemen.De fout met dat Odido Online TV app crashed is geheel aan Odido te verwijten. Reden : ze wisten maanden van te voren dat Google TV Streamer er aan zat te komen en op de markt zou komen. En dan gewoon zeer laks zijn om te zorgen ,voor dit apparaat uit kwam dat de software up to date was. Als dit op tijd was gebeurd, hadden wij nu niet met dit probleem te kampen gehad en niet mee in ons maag gezeten. Waarom werkt de app wel bij overige KPN en Ziggo providers wel en bij Odido niet? Omdat ze vermoedelijk puur laks zijn geweest om hier op tijd voor een goed werkende software update te zorgen en wie is de dupe hier van? Juist wij als goed betalende klant.
Dit aan Odido Tommy of wie ook:
AUB ZORG DAT ER UITERLIJK MAANDAG 7 OKT A.S.EEN GOED WERKENDE UPDATE ONLINE STAAT.
HOOGSTE TIJD!!! We willen onze GOOGLE TV STREAMER eindelijk kunnen gaan gebruiken. Dus kom op handen uit de mouwen, schouders er onder en gaan met het uitrollen van de juiste software update. Thanks
Hey Fian,
Ik ben het volledig met je eens. Het valt me op dat er vanuit Odido vrijwel weinig tot niets terug gekoppeld wordt. Waardoor wij met z'n allen die heel graag de Google TV streamer die voor mij en velen met mij hoop geld heeft gekost. Het lijkt Odido niks te interesseren zo lijkt het. Ik had Tommy van Odido ook een bericht gestuurd,nu bijna 1 week geleden 0.0 respons opgekregen. Dit is toch wel zeer kwalijk te noemen.De fout met dat Odido Online TV app crashed is geheel aan Odido te verwijten. Reden : ze wisten maanden van te voren dat Google TV Streamer er aan zat te komen en op de markt zou komen. En dan gewoon zeer laks zijn om te zorgen ,voor dit apparaat uit kwam dat de software up to date was. Als dit op tijd was gebeurd, hadden wij nu niet met dit probleem te kampen gehad en niet mee in ons maag gezeten. Waarom werkt de app wel bij overige KPN en Ziggo providers wel en bij Odido niet? Omdat ze vermoedelijk puur laks zijn geweest om hier op tijd voor een goed werkende software update te zorgen en wie is de dupe hier van? Juist wij als goed betalende klant.
AUB ZORG DAT ER UITERLIJK MAANDAG 7 OKT A.S.EEN GOED WERKENDE UPDATE ONLINE STAAT.
HOOGSTE TIJD!!! We willen onze GOOGLE TV STREAMER eindelijk kunnen gaan gebruiken. Dus kom op handen uit de mouwen, schouders er onder en gaan met het uitrollen van de juiste software update. Thanks
Hey Fian,
Je dure google streamer werkt gewoon
Hey Fian,
Hey Fian,
Je dure google streamer werkt gewoon
Hoi Koenis,
Er is nooit door iemand hier beweerd dat de Google TV Streamer niet werkt. Het betreffende probleem, waar heel deze topic over gaat is dat de Odido Online TV app juist het probleem is, die dus crashed en met geen mogelijkheid verder geïnstalleerd kan worden. Je moet wel bij de les blijven he 🤭🤭🤭
Ik wacht wel tot ze een goede stabiele versie hebben uitgebracht ipv een klote versie die niet zal werken. Op de chrome cast tv 4k werkt het perfect hier. Het is sowieso zwaar klote dat ze niet reageren op onze vragen/klachten. Liever zeggen ze niets dan ons met blij maken met een dooie mus. Hopelijk kunnen we binnenkort met zijn allen er op onze (dure) tv Streamer lekker van genieten.
Ze hebben al lang gereageert nu even je geduld bewaren.
Odido had dit al lang moete. Fixen echter zijn ze daar niet echt bekwaam om dergelijke situaties als deze te kunnen handelen.
Gr,
Van een programmeur
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.