Skip to main content

Algemeen topic: Google streamer 4K - Odido tv app werkt niet.


Toon eerste reactie

345 reacties

  • is een Top Poster
  • 37 reacties
  • 26 oktober 2024

Heeft iemand al meegemaakt dat de tv gids onderin beeld totaal de weg kwijt is..? Dat er dus totaal niet uitgezonden wordt wat er staat…? Afsluiten en cache wissen geeft weer een goede inhoud...


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 oktober 2024
Treve the Boss schreef:

Heeft iemand al meegemaakt dat de tv gids onderin beeld totaal de weg kwijt is..? Dat er dus totaal niet uitgezonden wordt wat er staat…? Afsluiten en cache wissen geeft weer een goede inhoud...

Ja klopt even uitschakelen en dan is alles weer goed 


  • is een Top Poster
  • 76 reacties
  • 26 oktober 2024

 Ik ga geen gmail account aanmaken, ook al bedoel je het goed en waardeer je goede bedoeling.  Maar ik geloof en vertrouw Odido met wat ze zeggen niet meer. Ik wacht het 14dgn af. Werlt het nog steeds niet, kan de hele Google TV Streamer het bekijken en knal hem op Marktplaats.Ik blijf dan bij het oude vertrouwde Google Chromecast, die heeft altijd gedaan waar hij voor gemaakt is, nooit gezeik mee gehad. Het ligt ook niet aan Google Streamer maar alles is te verwijten aan 1) slordige gemakzuchtigheid Odido die jaar geleden al de software speciaal gericht en geschikt voor Google TV Streamer had moeten klaar hebben , zodat hun Odido Online TV ap gewoon zonder problemen en opstakels te installeren was geweest 2 )  de zeer zeer betreuringswaardige slechte manier van uit Odido naar ons als klant  is  zeer slecht en iets om als provider diep voor te schamen dramatisch slecht te noemen. In aug kan ik comtract vernieuwen en ik denk dat ik Odidp dan voor gezien hou en alleen er mijn gsm abonnenment nog ff heb tot jaar later omdat ik 2 jarig contract heb met mobiel. En masr een jaar voor Internet en TV. En dan raken ze een goedbetalende nette vaste klant kwijt. Ik ga weg bij Odifo. Dan maar wat duurder uit. Volgend jaar zit ik er qua financieën beter bij dus dan kan ik uitwaaien naar een andere provider. Odido is wat mij betreft a done closed case.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 29 oktober 2024

Hi allemaal, zojuist heb ik te horen gekregen dat we de beta versie gaan uitrollen naar productie. De versie  moet intern wel nog goedgekeurd worden, maar als dit is gedaan dan zal morgen de update naar 25% van onze klanten uitgerold worden en maandag 50% en later ergens volgende week voor 100%. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 29 oktober 2024
Demi van Odido schreef:

Hi allemaal, zojuist heb ik te horen gekregen dat we de beta versie gaan uitrollen naar productie. De versie  moet intern wel nog goedgekeurd worden, maar als dit is gedaan dan zal morgen de update naar 25% van onze klanten uitgerold worden en maandag 50% en later ergens volgende week voor 100%. 

Top goed bezig odido!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 oktober 2024

zo het is al weer meer dan een maand geleden dat er gezocht werd naar een oplossing voor de Odido TV app op de Google streamer.

Betaald Odido nu mijn kijk.nl account? Jammer dat er niets gemeld wordt over of de oplossing al zit in de beta versie en wanneer dit gaat gebeuren.

 


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 268 reacties
  • 30 oktober 2024
Demi van Odido schreef:

Hi allemaal, zojuist heb ik te horen gekregen dat we de beta versie gaan uitrollen naar productie. De versie  moet intern wel nog goedgekeurd worden, maar als dit is gedaan dan zal morgen de update naar 25% van onze klanten uitgerold worden en maandag 50% en later ergens volgende week voor 100%. 

En... Wordt er nu een kwart uitgerold? 🤔 


  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 31 oktober 2024

Volgens mij is uitgerold. Ik ben afgemeld als bèta tester en gebruik nog chromecast 4k met de officiële release. Gisteravond kwam update 2.0.4672


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 oktober 2024
Ruud Disseldorp schreef:

zo het is al weer meer dan een maand geleden dat er gezocht werd naar een oplossing voor de Odido TV app op de Google streamer.

Betaald Odido nu mijn kijk.nl account? Jammer dat er niets gemeld wordt over of de oplossing al zit in de beta versie en wanneer dit gaat gebeuren.

 

De beta van de app werkt goed op de Google streamer! Ik ben daarvoor tester geworden zodat ik de beta kon testen, en de app werkte prima (lees in de berichten hiervoor)

En ik lees nu dat deze update dus uitgerold zou zijn naar de public (non beta) versie

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 november 2024

Nou we zijn een maand verder en de app werkt nog niet zeer slecht van odido ik dacht altijd dat ze wel bij de tijd en bij de ontwikkeling van de nieuwe Google tv streamer was dus not.

Kom op odido maak het inorde.........


Edward van der Veen

De streamer werkt nu naar mijn mening prima met de app. Zo goed zelfs dat de mediabox terug kan naar Odido! Het enige issue dat er nog steeds inzit is het enorme volumeverschil tussen zenders en met name ook tussen de radio en tv zenders.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 november 2024

Hoi bij mij wel de app niet kon hem wel installeren maar het doet het niet ze zeggen dat het door Android 14 komt dur ff afwachten.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 5 november 2024

@Michel281 Momenteel zitten we op 50% van de uitrol! Mochten er geen problemen gemeld worden, dan rollen we dit morgen uit voor 100%. 

@Mazda2013 De versie die nu uitgerold wordt, heeft volledige ondersteuning voor Android 14. Mocht het bij jou nog niet werken, dan kan het zo zijn dat je nog niet tussen de klanten zit waar het al uitgerold is. Morgen gaat de uitrol voor 100% van start als er in de update geen blockings worden gevonden. 

@Edward van der Veen Top dat je dit laat weten, ik zet dit door naar de product owner! 

Mochten jullie ook meer zaken tegenkomen, laat het gerust weten dan kunnen we dit meenemen! 😊


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 5 november 2024

@Edward van der Veen Ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen. ‘Voor deze klant adviseer ik dat hij/ zij het volumeniveau voor stereo naar beneden bijstelt in de instellingen van de app naar bijv. 60%. Dit staat standaard op 80%.’ Wil je kijken of het volumeverschil zo minder wordt?


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 268 reacties
  • 5 november 2024
Edward van der Veen schreef:

De streamer werkt nu naar mijn mening prima met de app. Zo goed zelfs dat de mediabox terug kan naar Odido! Het enige issue dat er nog steeds inzit is het enorme volumeverschil tussen zenders en met name ook tussen de radio en tv zenders.

Ik herinner mij dat bij oudere TV's in de instellingen een optie bestond om verschillen tussen zowel zenders als programma's en reclameblokken op één volumeniveau te krijgen. Bij recentere modellen heb ik deze instelling niet meer terug kunnen vinden. Wellicht dat commerciële partijen dit niet wenselijk vinden... 


Edward van der Veen
Demi van Odido schreef:

@Edward van der Veen Ik heb zojuist een terugkoppeling gekregen. ‘Voor deze klant adviseer ik dat hij/ zij het volumeniveau voor stereo naar beneden bijstelt in de instellingen van de app naar bijv. 60%. Dit staat standaard op 80%.’ Wil je kijken of het volumeverschil zo minder wordt?

Dat lukt niet. De app staat al niet meer op ac3 om het verschil in geluid tussen de tv zenders te verminderen. Op stereo is de optie grijs en kan niet worden aangepast.


Edward van der Veen
Demi van Odido schreef:

@Michel281 Momenteel zitten we op 50% van de uitrol! Mochten er geen problemen gemeld worden, dan rollen we dit morgen uit voor 100%. 

@Mazda2013 De versie die nu uitgerold wordt, heeft volledige ondersteuning voor Android 14. Mocht het bij jou nog niet werken, dan kan het zo zijn dat je nog niet tussen de klanten zit waar het al uitgerold is. Morgen gaat de uitrol voor 100% van start als er in de update geen blockings worden gevonden. 

@Edward van der Veen Top dat je dit laat weten, ik zet dit door naar de product owner! 

Mochten jullie ook meer zaken tegenkomen, laat het gerust weten dan kunnen we dit meenemen! 😊

Bij de menu overlays, bv als je een zender kiest, staan er horizontale strepen op he5 beeld. Als de overlay weggaat gaan ook de strepen weg..


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 november 2024

@Edward van der Veen Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik geef het door zodat hier naar gekeken kan worden en hoe het anders nog opgelost kan worden. Heb je toevallig een foto van hoe het eruit ziet met de overlay? Dan kan ik dit ook nog voor je doorzetten zodat hier ook naar gekeken kan worden. Bedankt!


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 november 2024

@Edward van der Veen Ben ik weer! Voor het geluid als de optie niet mogelijk is, dan heb je vermoedelijk alleen stereo aan staan. Alle zenders worden standaard dan in stereo gezet qua geluid. Ervaar je met stereo nog steeds grote verschillen? Het verschil zou namelijk alleen kunnen wanneer Dolby ook ingeschakeld staat. Sommige zenders worden dan in dolby geluid afgespeeld en andere zenders in stereo. Alleen als dolby ook aanstaat, kun je dan het volumeniveau van stereo bijstellen. Vandaar dat ik benieuwd ben of je dit met alleen stereo aan nog steeds zo ervaart.

Mocht het volumeverschil met only stereo nog steeds zo groot zijn, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Maar het is dan nog even de vraag ook wat dit dan zou kunnen veroorzaken. Hier moeten we dan verder op induiken. In ieder geval op only stereo zou het volumeverschil vrijwel er niet moeten zijn en met dolby aan kun je via de stappen wel dit naar beneden bijstellen.


Edward van der Veen

Volumeverschil als ac3 uitstaat vooral bij bbc world news. Heel hard. Daarnaast is het volume van alle radiozenders een stuk harder. Ook ban apps al Plex.


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 268 reacties
  • 6 november 2024
Demi van Odido schreef:

@Edward van der Veen Ben ik weer! Voor het geluid als de optie niet mogelijk is, dan heb je vermoedelijk alleen stereo aan staan. Alle zenders worden standaard dan in stereo gezet qua geluid. Ervaar je met stereo nog steeds grote verschillen? Het verschil zou namelijk alleen kunnen wanneer Dolby ook ingeschakeld staat. Sommige zenders worden dan in dolby geluid afgespeeld en andere zenders in stereo. Alleen als dolby ook aanstaat, kun je dan het volumeniveau van stereo bijstellen. Vandaar dat ik benieuwd ben of je dit met alleen stereo aan nog steeds zo ervaart.

Mocht het volumeverschil met only stereo nog steeds zo groot zijn, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Maar het is dan nog even de vraag ook wat dit dan zou kunnen veroorzaken. Hier moeten we dan verder op induiken. In ieder geval op only stereo zou het volumeverschil vrijwel er niet moeten zijn en met dolby aan kun je via de stappen wel dit naar beneden bijstellen.

Volgens mij staat de geluidsinstelling bij de Odido TV app bête standaard op Dolby en niet op stereo... 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 november 2024

@Edward van der Veen Duidelijk! Ik heb nog een vraagje vanuit de product owner, je gebruikt geen extere audioapparatuur en het geluid loopt gewoon via de tv zelf? Dan kunnen we hier verder mee aan de slag!


Edward van der Veen
Demi van Odido schreef:

@Edward van der Veen Duidelijk! Ik heb nog een vraagje vanuit de product owner, je gebruikt geen extere audioapparatuur en het geluid loopt gewoon via de tv zelf? Dan kunnen we hier verder mee aan de slag!

Een beetje hybride. Een B&O Eclipse zonder externe audioapparatuur ( maar met ingebouwde B&O tech)


Edward van der Veen
Edward van der Veen schreef:
Demi van Odido schreef:

@Edward van der Veen Duidelijk! Ik heb nog een vraagje vanuit de product owner, je gebruikt geen extere audioapparatuur en het geluid loopt gewoon via de tv zelf? Dan kunnen we hier verder mee aan de slag!

Een beetje hybride. Een B&O Eclipse zonder externe audioapparatuur ( maar met ingebouwde B&O tech)

Ps maar ik heb dezelfde issues met een 4k chromecast op een LG tv zonder externe apparatuur.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 7 november 2024

@Edward van der Veen Check, dank je wel voor het laten weten! We gaan dit testen voor deze zender en kijken of we hier iets aan kunnen doen. Bedankt voor het laten weten! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen