Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @ghoeven01
Ik wil graag dat jij kunt genieten van onze TV diensten, ik heb daarom direct een nieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd!
Op dit moment zijn er wat issues omtrent de afstandsbediening van de Mediabox, we zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. Echter is één van die issues dat als de afstandsbediening eenmaal ontkoppeld is/niet wilt koppelen, hier nog geen oplossing voor is. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates over de Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community
Goedemorgen.
Ik ben ook een nieuwe klant bij odido en mij lukt het ook niet om de afstandsbediening te koppelen aan mijn sharp tv.
er gebeurt het zelfde als G Hoeven in zijn probleem beschrijft.
gr jaap 60.
Als je een Android Handy hebt kun je voorlopig je handy als afstandsbediening gebruiken.
Met de Android TV remote,
App versie 1.6.2 van
sensustech.android.tv.remote.control
Er zit wel reclame in.
Ha Theo.
Helaas geen Android handy in mijn bezit.
Is er nog een andere optie?
Gr jaap 60.
Misschien? Ik heb alleen Android.
https://apps.apple.com/us/app/remote-for-android-tv/id1668755298
@ghoeven01 Ik heb een foutje gemaakt, mijn excuses! Ik had begrepen dat jouw afstandsbediening niet meer kan koppelen met de Mediabox en daarom heb ik gelijk een nieuwe voor je bestelt. Echter attendeerde een collega mij er vandaag op dat je de afstandsbediening van de Mediabox wilt koppelen aan jouw TV.
Het handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen. Weet dat mijn collega’s druk bezig zijn om dit op te lossen!
@Jaap 60 @ghoeven01 Ik adviseer jullie om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsen wij alle updates omtrent de Mediabox en de bijbehorende afstandsbediening. Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.
Ik heb zojuist mijn nieuwe glasvezel abonnement ontvangen met de daarbij behorende 4K TV Box 1.GEN (SE1800TFAS)
Ik probeer de afstandsbediening nu aan mijn TV te koppelen om de TV aan/uit te schakelen en ook het volume van de TV te regelen.
Als ik via “instellingen” - “Afstandsbedieningen en accessoires” de “TV Box 4K Remote” kies en daar de optie “Bediening TV aanpassen” kies. Selecteer daar mijn TV merk (TCL) en krijg ik uiteindelijk een menu te zien met de tekst:
- Werk
- Kan niet werken 1/17
Ik heb werkelijk geen idee wat ik nu moet doen met dit onderdeel. Gebeld met Odido Service en daar weten ze het ook niet!!
Kan iemand mij helpen? Of mij helpen aan een duidelijke instructie? (die is nergens te vinden)
Hoi @Teresa van Odido
Bedankt voor het toesturen heb hem al ontvangen, snel! Inderdaad gaat het alleen om de TV koppeling die niet werkt.
Ik zal de forums in de gaten houden. Zal ik de afstandsbediening veilig opbergen of retourneren?
@ghoeven01 Je kunt de ab veilig opbergen en dan uiteindelijk wanneer je iets meer apparatuur hebt om te retourneren, mag dit samen met alle accessoires middels een retournummer!
Hoi,
Ik heb sinds een aantal weken de mediabox in mijn bezit en kan met de Mediabox afstandsbediening ook niet mijn volume aanpassen, mute en de ingangsknop bedienen van mijn TV.
Ik heb getracht om via "instellingen” - “Afstandsbedieningen en accessoires” de “TV Box 4K Remote” “Bediening TV aanpassen” handmatig mijn TV te koppelen, echter wil dit niet lukken helaas. Bij alle 13 pogingen wil mijn volume niet harder of zachter gaan. Ik heb een Salora UHD Android TV 55UA550
Helaas moet ik nu 2 afstandsbedieningen naast elkaar gebruiken.
Heeft iemand een oplossing voor mij?
Hoi @Sjakie010, super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana