Skip to main content

Ik heb een Chromecast Google Tv op een smart tv van Philips zonder Android, daarop werkt de T-Mobile T-Mobile TV app heel goed. Alleen als ik de afstandsbediening van de smart TV wil gebruiken kan ik de T-Mobile TV app alleen daarmee starten en verder niks. Maar het gekke is dat de afstandsbediening wel voor alle andere apps werkt op de Chromecast Google TV. Dus  het ligt aan de T-Mobile TV app die niet reageert op de afstandsbediening. Ik bedien het liefst alles met mijn grote vertrouwde afstandsbediening. Voorbeelden van andere apps die wel met de grote tv-afstandsbieding werken op de Chromecast Google TV zijn: Ziggo app, Prime Video, Netflix,  Showtime, Spotify, eigenlijk alles er is geen app die het niet doet, behalve de T-Mobile TV app. Kan ik dat zelf via een setting aanpassen? Overigens werkt de kleine afstandsbediening die bij de Chromecast Google Tv hoort wel goed, maar de grote afstandsbediening heeft onze voorkeur.

Wat ze vroeger hadden mogen ze wat mij betreft loslaten, vrijwel ieder app sluit je af met de back knop. Sky Showtime, Prime video, Youtube, Videoland en Spotify. Er zijn wel uitzonderingen die met 2 keer back werken zoals NPO, maar dat is meer uitzondering dan regel. Het zou prettig zijn als je een app gewoon af kunt sluiten, Odido is de enige app die het niet kan, tenzij je niet van zender switcht want dan werkt het wel.


@Ferdi1968 

Het heeft niks met vroeger te maken als je de tuner van het tv toestel gebruikt.

Wat betreft merk type leeftijd.

Links werkt up en down niet.

En uit de app gaan door home ook niet.

Bij rechts werkt alles.

Waar ligt het dan aan volgens jou.

Als het aan de app zal liggen werkt het toch bij die andere Philips TV toch ook niet.

Daar werkt het goed.

 

 


Ik heb het over het afsluiten van de app, nergens anders over.


Ik heb het over het afsluiten van de app, nergens anders over.

Ja zeker home knop om uit de Odido TV app te gaan op de nieuwere Philips TV.

Dat werkt ook zo op het Android platform wat op de TV zelf staat.

Op die oudere TV werkt dat dus niet home knop om uit de Odido TV app te gaan.

Daar gebruik ik dus de Kpn bluetooth afstandsbediening.

 


Ik zeg alleen dat iedere andere app de back toets gebruikt om een app af te sluiten en Odido de enige app is (van de meest gangbare streamingsdiensten) die dat niet kan, als jij denkt dat je met de home button de app af kunt sluiten dan heb je het mis, de app blijft nog gewoon op de achtergrond openstaan, dit hoort niet 


@Ferdi1968 

Ik gebruik de home knop eigenlijk bij alle apps.

Netflix, Videoland, Discovery Plus, Kodi, enz,

Bij de TV app dus ook.

Ik ondervind geen enkel probleem.

 

Zal mij benieuwen wat Odido hier over te vertellen heeft.

Over de back toets i.c.m. de TV app.


Kun je een test voor mij uitvoeren, kun jij Netflix met de back toets afsluiten? Videoland en Discovery Plus ook? En als laatste mag je Odido proberen.


Kun je een test voor mij uitvoeren, kun jij Netflix met de back toets afsluiten? Videoland en Discovery Plus ook? En als laatste mag je Odido proberen.

Ik ben nu niet thuis.

Zou er straks wel even naar kijken.

 


@Ferdi1968 

Back toets werkt bij beide tv,s met de meeste apps.

Bij de Odido app niet en met Kodi app ook niet.

Dan is de home knop prima bij mijn nieuwere Philips TV.

Doet gewoon hetzelfde.

Bij de oudere Philips gebruik ik die Kpn afstandsbediening.

Omdat bij die tv home en back niet werkt met de Odido TV app.

Het heeft gewoon met hdmi cec doorgifte te maken.

Nogmaals werkt de up en down ook niet met de oude Philips TV.

Dus die tv zou minder hdmi cec functies door kunnen geven dan de nieuwere Philips TV.

Mij maakt het niet zoveel uit die Kpn afstandsbediening werkt prima bij mijn oude TV i.c.m. Chromecast Google TV.


@Ferdi1968

Ik heb even een Nlziet abonnement afgesloten.

Daar is ook verschil i.c.m. Chromecast Google TV.

Met de ene tv kan ik niet zappen met de andere tv wel.

Op deze manier moet het wel heel moeilijk te programmeren zijn om dat goed te krijgen.

Zoveel merken en verschillen met het doorgifte van hdmi cec.

Belangrijkste is dat de tv app op de tv zelf goed werkt.

Zo met de Philips Android TV en de Sony bravia Android TV werkt de Odido TV prima.

 

 


Nogmaals ik heb het alleen over de back toets en echt nergens anders over. 

Het zit er zelfs al ingebouwd.

Als je de dubbelfunctie van de back toets weghaalt is het probleem opgelost en kun je netjes de app sluiten zoals het hoort. Want dan komt niet  je vorige zender, maar krijg je netjes het beeld of je af wil sluiten. 


Dat snap ik.

Maar nogmaals is de back knop (in een tv app) er voor om naar de vorige gekozen zender terug te gaan.

Waar de back knop voor bedoeld is.

Ik bedoel er gewoon mee uit te leggen dat er zoveel verschil zit.

Ik heb het dan alleen over Philips en Philips. (knoppen die wel en niet werken)

Je hebt ook mensen die de back knop juist willen gebruiken om de vorige gekozen zender te pakken. (Zoals het hoort)

En deze knop niet willen gebruiken om de app af te sluiten.

Waar de home knop prima zijn werk doet.

 

 


Maar wat vind jij zelf, ze bouwen er iets in en je kunt die functie (afsluitscherm )alleen gebruiken als je geen andere zender hebt gekozen, dan is die programmeur toch iemand die zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. 

​​​​

 

​​​​​

​​​​​​

​​​​

 


@Ferdi1968

Het gaat er niet om wat ik vind.

Het gaat er om de juiste functie van de knop.

De back knop is bedoeld bijvoorbeeld.

Je luistert muziek op kanaal 214.

Je wil even nieuws kijken op RTLZ kanaal 11.

En daarna wil je de muziek zender weer.

Dan druk je de back knop in.

 

Aan de andere kant ben ik het met je eens.

Bijvoorbeeld back knop vast houden scherm app afsluiten. (Als dat mogelijk is)

Ik kan de Odido app niet sluiten met de ab van de oude Philips TV.

Daarvoor gebruik ik de Kpn afstandsbediening.

Voordeel dat ding werkt via bluetooth.

Hoef ik niet te richten.


Ik blij dat je het met me mee eens bent voor de mogelijkheid om een app af te sluiten en dan eventueel door lang indrukken back knop. Nu kan dat alleen door naar de instellingen, alle apps te gaan en te kiezen voor geforceerd afsluiten of.....

als de app geforceerd gestopt is, daarna in de Odido app gaat en verder geen zenderwijziging doet en meteen op back drukt dan kun je de app wel netjes afsuiten. Dus de functionaliteit zit er wel in. 

Niet iedereen heeft hier last van want via de home knop kun je de app verlaten en andere Apps openen, maar verlaten is iets anders dan de app afsluiten. Bij gebruik van de home button blijft de app nog openstaan en bij afsluiten niet. 

Dat is het enige wat ik wilde melden. 

 

 

 

 


Ik blij dat je het met me mee eens bent voor de mogelijkheid om een app af te sluiten en dan eventueel door lang indrukken back knop. Nu kan dat alleen door naar de instellingen, alle apps te gaan en te kiezen voor geforceerd afsluiten of.....

als de app geforceerd gestopt is, daarna in de Odido app gaat en verder geen zenderwijziging doet en meteen op back drukt dan kun je de app wel netjes afsuiten. Dus de functionaliteit zit er wel in. 

Niet iedereen heeft hier last van want via de home knop kun je de app verlaten en andere Apps openen, maar verlaten is iets anders dan de app afsluiten. Bij gebruik van de home button blijft de app nog openstaan en bij afsluiten niet. 

Dat is het enige wat ik wilde melden. 

 

 

 

 

 

@Ferdi1968

 

Alleen dit of deze stukje van jou verhaal kan beter nederlandse taal hebben (Ik blij dat je het met me mee eens bent voor de mogenlijkheid om een app af te sluiten en dan eventueel door lang indrukken back knop) maar maakt echter niet veel uit, want voor derest je bent een topper met jou uitleg als bepaalden informatie's natuurlijk, 😂👍🏼

 

Groeten! 🙋‍♂️

 

¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

 


Reageer