Skip to main content

Ik heb een Chromecast Google Tv op een smart tv van Philips zonder Android, daarop werkt de T-Mobile T-Mobile TV app heel goed. Alleen als ik de afstandsbediening van de smart TV wil gebruiken kan ik de T-Mobile TV app alleen daarmee starten en verder niks. Maar het gekke is dat de afstandsbediening wel voor alle andere apps werkt op de Chromecast Google TV. Dus  het ligt aan de T-Mobile TV app die niet reageert op de afstandsbediening. Ik bedien het liefst alles met mijn grote vertrouwde afstandsbediening. Voorbeelden van andere apps die wel met de grote tv-afstandsbieding werken op de Chromecast Google TV zijn: Ziggo app, Prime Video, Netflix,  Showtime, Spotify, eigenlijk alles er is geen app die het niet doet, behalve de T-Mobile TV app. Kan ik dat zelf via een setting aanpassen? Overigens werkt de kleine afstandsbediening die bij de Chromecast Google Tv hoort wel goed, maar de grote afstandsbediening heeft onze voorkeur.

Hoi @Ferdi1968, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het is niet mogelijk om de T-Mobile TV-app te besturen met de afstandsbediening van jouw smart tv. Je kunt wél alles op één afstandsbediening besturen wanneer je de T-Mobile ab koppelt aan TV Box en tv. Hoe je dit kunt doen, lees je hieronder:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

Bron: Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis


Een tv box kost extra en ook nog eens extra stroom, dus die ga ik niet aanschaffen. De T-mobile tv app werkt perfect, alleen nogmaals 1 nadeel is dat de afstandsbediening van de tv hier niet op werkt als ik de app vanuit de Chromecast Google Tv opstart. Terwijl alle andere apps wel werken met de afstandsbediening van de tv op de Chromecast Google Tv. Ik ben van mening dat de programmeur van de T-mobile tv app nog iets kleins moet doen. Maar als ik de enige ben, begrijp ik dat er niks gaat gebeuren. Verder ben ik heel tevreden over T-mobile, ik vind jullie zelfs beter dan Ziggo en die vind ik al heel goed! 


Ik probeer jouw setup eventjes voor de goede orde in een schema te plaatsen zodat helemaal helder is hoe je de app gebruikt (verbeter me alsjeblieft waar mogelijk!):

Chromecast > T-Mobile TV-app > smart tv > afstandsbediening smart tv → als het er zo uitziet, loopt de app via de Chromecast en staat de app niet op de tv zelf. Als de app wel op de tv gedownload is, kun je de app besturen met jouw afstandsbediening. De ab werkt echter niet voor alles wat op de Chromecast staat.


Hieronder mijn reactie:

Chromecast > T-Mobile TV-app > smart tv > afstandsbediening smart tv → als het er zo uitziet, loopt de app via de Chromecast en staat de app niet op de tv zelf. 

Bovenstaande klopt, het is een Philips smart tv zonder Android, de app kan niet worden geinstalleerd, alles loopt via de chromecast.

Als de app wel op de tv gedownload is, kun je de app besturen met jouw afstandsbediening. De ab werkt echter niet voor alles wat op de Chromecast staat.


Bovenstaande klopt niet omdat de app niet geinstalleerd kan worden op de Philips smart tv. Dus de TV app draait altijd op de Chromecast. 

Extra informatie: de tv app kan wel worden bediend met  afstandsbediening van de Chromecast, maar niet worden bediend met de afstandsbediening van de tv. Maar wat heel gek is, er zitten heel veel apps op de Chromecast zoals, NPO, Youtube, Videoland, Prime Video, Netflix deze apps en iedere andere app werkt zonder problemen met de afstandsbediening van de tv, er is maar 1 app die niet met de afstandsbediening van de tv werkt en dat de T-Mobile TV app. De enige knop die op de afstandsbediening  werkt, is de knop "Back".

Dus nogmaals in het kort samengevat, de app draait op de Chromecast en ik kan de chromecast bedienen met de bijbehorende afstandsbediening, maar niet met de afstandsbediening van de smart tv, terwijl ik alle andere apps wel gewoon met de afstandsbediening van de smart tv kan bedienen.

 


@Ferdi1968 

De Chromecast met Google TV werkt doormiddel via de tv afstandsbediening via hdmi cec.

Helaas kunnen niet alle apps hiermee overweg.

En is ook nog afhankelijk van het type en merk tv toestel.

Bij mij werkt het ook niet en gebruik een (normale) bluetooth afstandsbediening voor mijn Chromecast Google TV.

Die van de Chromecast zelf vindt ik zelf niet prettig werken.

 


Al mijn andere apps werken gewoon met mijn afstandsbediening van mijn tv,  er is 1 app die dat niet doet. Als iedere andere app het wel kan, dan ben ik van mening dat de app niet goed geprogrammeerd is. 


Aanvulling ik heb ook nog een Philips 32 inch Android tv. Android is niet vooruit te branden op die tv. Daarom een Chromecast google tv op aangesloten, dat werkt een stuk soepeler. Ook hier het probleem dat de afstandsbediening van de tv niet werkt in combinatie met de chromecast en de T-mobile tv app. Ben ik even verder gaan testen en dan constateer ik dat de afstandsbediening van de tv voor iedere app op de chromecast werkt. Ik kan zelfs geen app vinden waar de afstandsbediening niet werkt, op T-mobile tv app na. Dus de programmeurs van de app, hebben een knappe prestatie geleverd wat de andere app bouwers niet kunnen. 


Nog een aanvulling vrijwel iedere andere app heeft de logica om de app af te sluiten met de back toets. Het is me nog niet gelukt om de T-Mobile tv app af te sluiten via originele afstandsbediening van de Google Chromecast Tv. Gek genoeg kan ik de app wel afsluiten door de back toets van de afstandsbediening van de tv te gebruiken. 


Sorry dat ik de negatieve dingen benadruk, maar er zijn ook positieve dingen. Ik heb ook een jonge Sony tv waar Android tv wel goed op werkt en waar ik dus geen Google Chromecast Tv nodig heb. Daar draait alles als een zonnetje en werkt zelfs de tv gids knop op de tv afstandsbediening waar je de tv gids ziet en programma's terug kunt kijken. Verder is de app heel stabiel, je merkt eigenlijk niet dat je tv kijkt via een app, heb nog geen enkele keer meegemaakt dat er iets niet werkte of vastliep. 


Ik gebruik al lang voordat “Chromecast with Google TV” in NL beschikbaar was (uit VS) deze met een oude Samsung TV.

Eerst met de APP van “Canal Digitaal” en later met “NLZIET” en “Discovery +” en die APPs kun je gewoon met de AB van de TV bedienen (dank zij CEC). Dat is ook zo met alle andere APPs in Google TV.
Sinds gister overgestapt op “T-mobile TV” en die trekt zich helemaal niets aan van de TV-AB en daardoor kun je maar een beperkt aantal van de beschikbare functies gebruiken. Op zich een nette APP maar dus nog niet helemaal optimaal. 
Wat is CEC? Dankzij CEC (Consumer Electronics Control) kunnen HDMI-apparaten worden bediend met één afstandsbediening. LEES DIT: https://support.google.com/chromecast/answer/7199917?hl=nl


Ik ben blij dat je hetzelfde ervaart als ik. Ik ben nog steeds van mening dat de programmeur zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen programmeurs, deze heeft het gewoon niet onder de knie. Zet er iemand op met veel ervaring  en het probleem is zo opgelost. Die er nu op zit heeft er zo weinig ervaring mee en is bang dat er straks niks meer werkt als hij het aan gaat passen, dus hij gaat dat risico niet nemen om het op te lossen. Dus het zal waarschijnlijk nooit worden opgelost.


Ik ben blij dat je hetzelfde ervaart als ik. Ik ben nog steeds van mening dat de programmeur zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen programmeurs, deze heeft het gewoon niet onder de knie. Zet er iemand op met veel ervaring  en het probleem is zo opgelost. Die er nu op zit heeft er zo weinig ervaring mee en is bang dat er straks niks meer werkt als hij het aan gaat passen, dus hij gaat dat risico niet nemen om het op te lossen. Dus het zal waarschijnlijk nooit worden opgelost.

Beetje kort door de bocht denk ik zo.
Bij alle providers die ik ken gaat er hier en daar nog steeds wat mis, het is nogal nieuw en updates kun je niet steeds maar even doorvoeren.
De “oude” XS4ALL, Tweak en Canal Digital (met en zonder TV-BOX) is bij mij “een en al” ellende geweest, NLZIET heeft nog steeds problemen met de tijdlijn en Discovery+ is bijna perfect.
Overigens is het antwoord van Jason om maar een TV-BOX aan te sluiten ook wel heeeel erg kort door de bocht.

CEC is gewoon een OPEN-standaard welke al in gebruik was voordat er echte smart-TV in de handel waren (de eerste TVs met een ethernet aansluiting en alleen eigen merk-gebonden content gebruikten reeds CEC).


@onkiebreed 

Ik ben het met je eens dat het via hdmi cec gewoon moet werken.

Ik gebruik voor mijn Chromecast Google TV een Kpn afstandsbediening.

En dat werkt best goed.

 


Ik vind dat ik niet kort door de bocht ben. Basisnavigatie moet gewoon werken via hdmi cec. Iedere andere app, zoals Netflix , Amazon Prime, Ziggo heeft dit trucje onder de knie, ik ken geen 1 app waarbij het niet werkt, behalve bij T-mobile. Nogmaals dat ligt aan de programmeur die er geen kaas van heeft gegeten. Ik heb er nu geen last meer van omdat ik 2 Kpn afstandsbedieningen heb gekocht, maar had liever het geld in mijn portemonnee gehouden.


Ik ben blij dat je hetzelfde ervaart als ik. Ik ben nog steeds van mening dat de programmeur zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen programmeurs, deze heeft het gewoon niet onder de knie. Zet er iemand op met veel ervaring  en het probleem is zo opgelost. Die er nu op zit heeft er zo weinig ervaring mee en is bang dat er straks niks meer werkt als hij het aan gaat passen, dus hij gaat dat risico niet nemen om het op te lossen. Dus het zal waarschijnlijk nooit worden opgelost.

Ik herken precies wat je zegt. Heb hetzelfde probleem. Ben je al verder gekomen met T-Mobile om de TV app te updaten met ondersteuning van de HDMI CEC feature? Ik moet nu enkel voor de TMNL TV app een andere ab gebruiken, terwijl voor alle andere providers (Disney+, Netflix, HBO Max, Pathé, Videoland) ik dezelfde ab kan gebruiken. Ontzettend vervelend en wsl eenvoudig op te lossen door de app developers!


@Harting

De T-mobile TV app is ontwikkeld voor een smart TV waar de app op geĂŻnstalleerd kan worden.

Deze app is ook om zonder losse TV box te werken.

De T-mobile TV app werkt ook op mediaplayers.

Daar van uitgaande met de bijbehorende mediaplayer afstandsbediening. (Met de basis functies)

Hdmi cec werkt niet met zowel de T-mobile tv box zelf als de app.

Met mijn Android TV toestellen Philips en Sony werkt de afstandsbediening prima met de app.

Voor de Chromecast Google TV werkt de Kpn afstandsbediening prima.

Trouwens met de andere apps ook fijner.

Hdmi cec voor de T-mobile TV app zal wel een mooie toevoeging zijn.

 

 

 

 

 


Sinds de update naar Odido zijn heel veel problemen opgelost.

hdmi cec werkt

Tv gids werkt

Cijfers werken

En als kers op de taart, ik kan de app fatsoenlijk afsluiten.


Sinds de update naar Odido zijn heel veel problemen opgelost.

hdmi cec werkt

Tv gids werkt

Cijfers werken

En als kers op de taart, ik kan de app fatsoenlijk afsluiten.

Wow, dat klinkt geweldig!!! Ik ga het morgen direct ook zelf uitproberen :-)


Ik heb  te vroeg gejuicht,  niet alles werkt bij nader inzien, maar de tv gids werkt in ieder geval wel.


@Ferdi1968 

Inderdaad werkt de hdmi cec nu wel.

Ik heb het even geprobeerd op mijn oude Philips TV.

Alles werkt maar het zappen niet.

Ik ga het straks bij de bar boven op de hele oude LG TV proberen.

Daar zit dan een Nvidia Shield tv pro achter.

Ff kijken hoe hdmi cec daar werkt.

Met de Odido tv app.

Pfff ik moet wel ff wennen aan deze naam.

Anders is de Kpn tv+ afstandsbediening een oplossing.

Er is i.i.g. vooruitgang.đź‘Ť


De nieuwe Odido TV app getest.

Met mijn nieuwere Philips TV en de Chromecast Google TV

Alle functies werken op de TV afstandsbediening.

Dit houdt in dat hdmi cec volledig werkt in de app.

Dat bepaalde functies niet werken ligt dan aan merk type en leeftijd van de tv hdmi cec doorvoer.

(Zo werken up en down niet op mijn oudere Philips TV)


Normaal is de knop "back" een aantal keren drukken en dan krijg je een melding op het scherm of je de app wilt afsluiten, die heb ik volgens mij wel in het begin gehad maar nu zie ik hem niet meer.


Bij de nieuwere Philips TV.

Back ga je naar de vorige zender.

Met home kom je weer in het start scherm

Bij de oudere Philips TV.

Back kun je de app mee sluiten.

Het heeft alles te maken met merk, type en leeftijd TV toestel.

 


Het heeft niks met de oudheid van de tv te maken heeft, dit is een fout van de programmeur, hij heeft de back button een dubbel functie gegeven.

Namelijk:

1. Terug naar de voorgaande zender

2. Afsluiten van de applicatie

Ik ben erachter gekomen door de app geforceerd te sluiten, dan de app te openen en dan kun je hem wel met back afsluiten er is dan geen vorige zender. Zolang je maar geen andere zender hebt gekozen werkt het.

De functie terug naar voortgaande zender hoort niet via de back knop te gaan.


@Ferdi1968

Je hebt gelijk als er een andere zender is gekozen dan werkt afsluiten met de back knop niet.

Ik moet ook zeggen dat de back knop bedoeld is voor terug naar vorige Kanaal.

Zo werkt het kijken via satelliet ook op de Philips TV zelf. (Ingebouwde dvb-s2 tuner)

Waarom up en down op de ene Philips wel werkt en de andere Philips niet.

Getest met dezelfde Chromecast Google TV.

Het zal bijvoorbeeld wel mooi zijn 2x snel back indrukken afsluiten app.

 


Reageer