Skip to main content

Sinds mrt-24 gebruiken we de mediabox (MB) i.c.m. een Samsung TV.

Sinds een paar dagen werkt de afstandsbediening (AB) niet meer voor de Samsung TV.

  1. Geluid hard en zachter
  2. mute
  3. Samsung Tv aan/uit

De overige funkties qua bediening van de MB werken.

Handelingen gedaan om de AB weer werkend met de TV te krijgen

  1. TV en MB van de spanning afgehaald en weer aangesloten.
  2. AB ontkoppelen en weer koppelen.

De handelingen een aantal keer gedaan zonder succes.


In de MB is te zien dat de AB is gekoppeld.
Door de AB nu het geluid van de MB te laten regelen kunnen we het geluidsniveau regelen en de mute knop werkt ook.
De TV knop aan/uit werkt niet.


Wat kan ik nog doen zodat de AB van de MB zoals vanouds de TV regelt?

@nicos40 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om de afstandsbediening weer te laten werken als vanouds! 😊

Fijn dat je zelf al een aantal stappen hebt ondernomen. Wanneer je de Mediabox van de stroom haalt, werkt dan afstandsbediening dan tijdelijk weer of helemaal niet? 

Begrijp ik goed dat de functies: volume regeling en de mute knop weer werken? Staat er niets in de voor de Mediabox wat het aan/uit signaal zou kunnen blokkeren? 

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


De AB van de MB werkt niet voor de Samsung TV voor al de 3-de funkties.

De AB regelt nu het geluid van de MB ipv de TV.. Dit is een instelling van de MB. Je kunt het geluid van de MB of de aangesloten TV wijzigen met de AB.vd MB.

Kort gezegd: De AB van de MB werkt niet goed.


Kan je de afstandsbediening eens ontkoppelen en opnieuw koppelen @nicos40? Werkt het hierna wel beter?

 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op OK] en Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 


Reageer