Skip to main content

Heb sinds kort T-Mobile glasvezel en de TV box. Het geluid hard/zacht zetten gaat met de afstandsbediening erg hinderlijk in stappen van 7. Dus 0-7-14-21-28 etc. Die stappen zijn veel te groot. Geluid is ofwel te zacht ofwel te hard.

Wat ook tegenvalt is dat de afstandsbediening niet radiografisch is. TV box moet hierdoor in het zicht staan! Ik kom van Ziggo, die had die problemen niet.

3e punt: TV geluid is bij mij gekoppeld aan soundbar van Sonos. Soms moet het geluid van de afstandsbediening op 100% gezet worden en is dan nog te zacht. Oplossing is dan om met een telefoon in te loggen op Sonos en daar dan het geluid harder te zetten. Gebeurd dus iedere keer als je overdag naar Sonos hebt geluisterd en de muziek zacht hebt staan!

Hi @Olwin, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begint. Het is namelijk niet de bedoeling dat de afstandsbediening in stappen van 7 gaat. Zou je de TV Box een harde factory reset kunnen geven? Dit doe je zo:

 

Amino Aria Factory Reset

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Daarnaast heb ik een ticket aangemaakt voor onze techneuten, zij gaan hiernaar kijken!

 

De TV Box moet inderdaad in zicht zijn voor de afstandsbediening, hier is op dit moment niks aan te veranderen.

 

Om op je 3e punt te komen, dit is inderdaad ook wel gek. Heb je de Sonos via de jusite HDMI-ingang aangesloten (ARC)? Zo ja, raad ik aan om de soundbar opnieuw te configureren.


Hallo Tommie,

je 1e punt: Animo Aria Factory Reset

Heb ik zo uitgevoerd. TV box is gereset. Duurde inderdaad 3 minuten. Daarna moest ik mijn klantnummer en code opnieuw ingeven. Op het scherm stond ook dat de TV box opnieuw is gereset…

Helaas………

Heeft niets geholpen. Geluid instellen via de afstandsbedieniong nog steeds in stappen van 7. !!

Heb je nog meer oplossingen? Dit is echt ernstig, geluid te zacht of te hard !

Je 3e punt:

Sonos is via HDMI aangesloten

 


@Olwin thanks voor je snelle reactie en het uitvoeren van de reset. Ik had gehoopt op een snelle oplossing, ik heb een ticket aangemaakt en onze techneuten zullen hiernaar kijken!

 

Zit de Sonos ook in de ARC HDMI-ingang? Of heeft je tv geen ARC HDMI-ingang?


Hallo Tommie,

Jazeker, zowel Sonos als de TV hebben eren HDMI ingang….

Krijg ik bericht als de techneuten iets gevonden hebben?


@Olwin ik snap dat de Sonos en de tv een HDMI-ingang hebben maar heeft de tv een ARC ingang? Een ARC aansluiting heeft een speciale functie van HDMI high-speed gecertificeerde kabels waarmee het geluid ook teruggestuurd kan worden naar de zender.

 

Je krijgt inderdaad een e-mail als de techneuten iets gevonden hebben. Krijg je dit niet, laat het dan weten. De standaard verwerkingstijd is 5 dagen.


Hoi @Olwin,

Wat betreft je tweede punt (het in het zicht moeten staan van de TV-box): daar is iets aan te doen. In dit topic heb ik een suggestie gedaan waarvan de topicstarter heeft bevestigd dat het werkt. Is dit iets voor jou?


Hallo TMTV,

Een IR extender, hetgeen wordt aanbevolen als oplossing, vind ik niet de oplossing!

Zowel Ziggo als KPN werken met afstandsbedieningen die ofwel werken op IR ofwel Bluetooth.

Ik begrijp niet zo goed waarom T-Mobile hierin zo achter loopt...


@Olwin In de huidige TV-boxen zit geen Bluetooth, dus ik verwacht dat dat niet op korte termijn gaat komen. Vandaar deze oplossing. Neemt niet weg dat het mooi zou zijn als ze de concurrentie achterna gaan.


@Olwin ik snap dat de Sonos en de tv een HDMI-ingang hebben maar heeft de tv een ARC ingang? Een ARC aansluiting heeft een speciale functie van HDMI high-speed gecertificeerde kabels waarmee het geluid ook teruggestuurd kan worden naar de zender.

 

Je krijgt inderdaad een e-mail als de techneuten iets gevonden hebben. Krijg je dit niet, laat het dan weten. De standaard verwerkingstijd is 5 dagen.

Hallo Tommy,

Het is nu inderdaad 5 dagen geleden, zei het dat er een weekend tussenzit….

Ik zit er echt mee! TV geluid in stappen van 7 en de tussenliggende stappen moet ik via de telefoon op Sonos doen.

Het wordt nog erger…..

Als ik met de afstandsbediening niet kies voor 1 van de tv zenders maar naar 1 van de app’s ga (bv naar Viaplay) dan doet het geluid helemaal niets meer! Ook niet meer in stappen van 7!

Hard/zacht dan alleen nog maar via de telefoon en Sonos!

Wil nogmaals benadrukken dat ik deze problemen absoluut niet had toen ik Ziggo had!

Aan de verbindingen tussen TV en soundbar is niets veranderd! Problemen gekomen na aansluiting T-mobile en TV-box.


Hoi @Olwin, uit jouw verhaal begrijp ik dat je een soundbar hebt aangesloten waarmee jouw geluid geregeld wordt. Kun je de SONOS er eens tussenuit halen en dan testen of de afstandsbediening nog steeds het volume in stappen van zeven verhoogt/verlaagt? Ik begin bijna te denken dat de soundbar ergens roet in het eten gooit qua settings.


Hi @Olwin, om een aanvulling te geven op @Jason en de stappen van 7.

De TV Box volume gaat inderdaad in stappen van 7, de TV Box zet je normaliter op 100% en dan laat je het geluid via je tv verlopen. 


Hi Tommie,

Zoals je het voorstelt werkt bij mij niet. Het lijkt me ook de bedoeling dat je alle functionaliteit van de afstandsbediening doet met de afstandsbediening van T-Mobile, dus van de tv box. Dus schakelen tussen programma’s en geluid.

Mijn sony afstandsbediening is gekoppeld aan de koptelefoon uitgang. Die heb ik (helaas) broodnodig voor mn gehoorapparaten. Deze TV afstandsbediening doet dus verder niets aan geluid via soundbar.

Nogmaals, bij Ziggo had ik al die problemen niet. Afstandsbediening van Ziggo bediende het geluid (via de sonos soundbar en speakers) keurig in kleine stapje.

Ik vraag me af of de afstandsbediening van de TV box niet stuk is. Stappen van 7 is toch niet normaal ??

 

 


@Olwin het geluid in stappen van 7 verhogen is working as intended. Het lijkt erop dat de Sonos niet goed geconfigureerd is. Zou je deze opnieuw kunnen koppelen en je TV Box een harde reset geven? Ik stuur je in de tussentijd een nieuwe afstandsbediening op, wellicht geeft deze een probleem!


Hallo Tommie,

Sonos opnieuw gekoppeld.

TV box wederom een harde reset...

TV opnieuw gekoppeld aan HDMI ARC uitgang.

Helaas geen resultaat.

Fijn dat je me een nieuwe afstandsbediening wilt sturen. Hopelijk is deze niet goed….


@Olwin bedankt voor het uitvoeren van alle stappen. Hopelijk is een nieuwe afstandsbediening de oplossing, we wachten af! 


Hallo Tommie,

Helaas……………

De nieuwe afstandsbediening werkt voor het geluid ook alleen maar in stappen van 7…..

Ligt helaas dus niet aan de afstandsbediening..

Zou graag willen weten hoe dit is bij andere gebruikers……

Hoe nu verder? Want het is eigenlijk onaanvaardbaar…

Kan er een monteur langskomen??

 


@Olwin

De afstandsbediening van T-mobile bediend het volume van (via) de tv via infrarood.

Werkt het met de orginele tv afstandsbediening wel goed.?

Zo ja.

Dan kun je een andere tv code proberen.

Zie dit pdf bestand hoe u dit kunt doen.

Ik hoop dat dit werkt.


Hallo Peter-keetfm,

De originele afstandsbediening van de Sony tv staat geschakeld met de koptelefoonverbinding. Als ik die er even tussenuit haal werkt die wel goed.


Hallo Peter-Keetfm,

T-Mobile Afstandsbediening is gekoppeld en werkt verder goed. Alleen geluid bediening niet, die werkt in stappen van 7 en staat of te zacht of te hard….


@Olwin

Ik kan het moeilijk beoordelen vanaf hier.

Maar koptelefoon verbinding.?

Leg eens precies uit hoe het aangesloten zit.

Ik vermoed een fout hoe het aangesloten is.

Tv box hdmi kabel naar tv en van de tv hdmi arc naar soundbar klopt dit.?

 

Ik heb dit ook nog gevonden misschien helpt dat.

 

 


Hallo Peter-keetfm,

Ik zal je precies vertellen hoe het aangesloten is.

T-Mobile glasvezelkabel tot in de meterkast. Daar zit een klein kastje

Van dat kastje met goede kwaliteit internet kabel naar woonkamer waar het T-Mobile modem staat.

Van T-mobile modem naar TV box middels internet kabeltje

Van TV box middels hdmi kabel naar tv hdmi 1

En nu het afwijkende:

Ik ben erg slechthorend en heb een apparaatje in de koptelefoon ingang van de tv. Hierdoor krijg ik het geluid van de tv draadloos in mijn gehoorapparaten.

Een koptelefoon uitgang blokkeert echter bij alle tv merken het gewone geluid! Dus niemand hoort meer iets..

Op advies van Sony ga ik van soundbar NIET naar de hdmi-arc maar naar de optical uitgang van de tv.

Verder 2 opmerkingen:

  1. Als ik de koptelefoon uitgang er uit haal en van de tv hdmi-arc naar de soundbar ga heb ik dezelfde constructie als door jou beschreven. Echter dan heb ik geen geluid op mijn gehoorapparaten. Overigens werkt dan de geluidsweergave van de T-mobile afstandsbediening NOG STEEDS in stappen van 7 !
  1. Ik heb al eerder beschreven dat ik bij Ziggo al deze problemen beslist NIET had. Het enige wat feitelijk bij mij gewijzigd is is het verwijderen van het ziggo modem en ziggo tv box waarvoor in de plaats kwam het T-Mobile modem en de T-Mobile TV box. Aan de geluidsinstellingen naar de soundbar is niets ! gewijzigd.

Problemen liggen dus bij ofwel de tv box ofwel de afstandsbediening.

Al eerder heb ik aangedrongen op bezoek van een monteur…….


@Olwin 

Dit is wel een raar probleem.

Dan kan er beter iemand bij komen die het fixt.

Ik lees Sony tv helaas is hier maar een infrarood code voor.

Welke Sony tv is het. Met Android TV.?

Zoja dan kunt U ook zonder T-Mobile tv ontvanger.

En TV kijken via de T-mobile TV app op de tv zelf.


Inderdaad een Sony TV met Android TV

Maar ik heb de T-Mobile box niet voor niets genomen en die wil ik houden.

Als er dus iemand langs kan komen die het fixt heel erg graag !!!

 


Inderdaad een Sony TV met Android TV

Maar ik heb de T-Mobile box niet voor niets genomen en die wil ik houden.

Als er dus iemand langs kan komen die het fixt heel erg graag !!!

 

Dat is jammer dat je de box wil houden.

Via de T-mobile TV app is het probleem waarschijnlijk opgelost.

En je kunt alles bedienen met de Sony afstandsbediening.

Maar het is Uw keuze.

Misschien kan iemand van T-mobile nog reageren. @Tommie ?

 

We hebben hier ook een Sony bravia Android TV.

De T-mobile TV app is zoveel fijner werken als met de losse tv box.

En dan ben je gelijk van het (probleem) in zicht staan van de box af.

Ik zou zeggen probeer die app eens.

 


Hey @Olwin, omdat dit om eigen apparatuur gaat moet ik je adviseren om contact op te nemen met de leveranciers van de producten. Onze monteurs kunnen daar ook niet veel mee.

Het klopt dat de afstandsbediening in stappen van 7 gaat. De TV Box dient op 100% ingesteld te worden en het geluid via de tv te regelen.


Reageer