Skip to main content

Hi, als ik mijn PlayStation aanzet, dan stopt mijn afstandsbediening ermee. Dan werkt alleen de programma omlaag knop nog, en voor de rest niks. Ik heb een LG tv. Heeft iemand hier ervaring mee?

Welkom op onze Community! @luuktimmermans 

Goed dat je hierover aan de bel trekt, dit lijkt mij inderdaad niet fijn. Ik help je graag om dit op te lossen! 

Bedoel je dat wanneer je jouw Playstation aanzet, de afstandsbediening van de Mediabox/TV Box stopt met werken? Lukt het nog wel om de TV te bedienen met de bijbehorende afstandsbediening van de TV? Ik verneem het graag! 


Hi @Teresa van Odido, dat klopt inderdaad. Dan stopt alleen de afstandsbediening van de mediabox ermee. De afstandsbediening van de TV blijft gewoon werken. 


@luuktimmermans Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! 

Dit komt doordat de afstandsbediening van de Mediabox niet compatible is met jouw TV. Wanneer je de Playstation aanzet, gaat deze waarschijnlijk over op een ander (HDMI) kanaal, dit wordt bediend vanuit de TV zelf en niet via de Mediabox. 


@Teresa van Odido en wat kan ik daar aan doen? Voordat ik de PS aansluit werkt alles gewoon goed. Als ik de PS aansluit blijft hij overigens op hetzelfde HDMI kanaal, dan gaat hij niet automatisch naar de PS. 


@luuktimmermans Als je wil wisselen tussen HDMI kanalen, kun je het beste gebruik maken van de afstandsbediening van jouw TV, dit geldt ook voor wanneer je op de PS speelt. 


Reageer