Skip to main content
Beantwoord

afstandsbediening problemen

  • 11 June 2024
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Ik ben een aantal maanden geleden overgestapt. Het internet is top! Maar de TV-diensten moeten echt beter. Ik ervaar ook klachten die ik hier vaker lees zoals dat er soms ineens geen geluid is, of schokkerig beeld bij live televisie. 

Het is vanaf het begin al vervelend geweest dat de source knop van de afstandsbediening niet werkt en de afstandsbediening dan bevriest (het probleem is blijkbaar al een tijd geleden gevonden, maar een oplossing zie ik nog niet). Sinds een aantal dagen communiceert de afstandsbediening plotseling helemaal niet meer met de tv. 

Ik snap dat het een relatief nieuwe mediabox is, maar ik hoop dat Odido deze kinderziektes snel gaat verhelpen. Ik zou bijna mijn oude provider gaan missen. 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je hierover aan de bel trekt! @6bass6 

Het klopt inderdaad dat er een issue speelt rondom de source-knop. Wanneer dit precies is opgelost, durf ik op dit moment niet te zeggen. Het is echter niet de bedoeling dat de afstandsbediening helemaal niet werkt. Ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Heb je al eens geprobeerd om de Mediabox van de stroom te halen? Zo niet, wil je dit dan eens proberen? Daarnaast wil ik je vragen om te kijken of de afstandsbediening nog gekoppeld staat voor de bediening van de TV. Dit doe je als volgt: Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV remote > staat hier jouw TV? Zo niet, klik dan op deze knop om te verbinden. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 😊

De afstandsbediening is gekoppeld, de mediabox opnieuw starten helpt niet. Het werkte eerst wel gewoon. Zou het kunnen dat er de afgelopen periode een update is uitgevoerd? Want hij is er van de ene op de andere dag mee gestopt. Lijkt mij iets softwarematigs.

Reputatie 7
Badge +3

@6bass6 nadat je de sourceknop hebt ingedrukt, werken de knoppen dan tijdelijk niet of tot je de Mediabox herstart?

Graag verneem ik ook om welke knoppen dit gaat. 

Ik heb het even gechecked, de afstandsbediening stopt niet langer met reageren als ik op de sourceknop druk (blijkbaar is er dus inderdaad een update geweest). Dat is op zich positief, maar jammer dat de afstandsbediening nu niet meer met de TV werkt. 

Het probleem is er nog steeds, enige suggestie?

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @6bass6, ik wil je graag direct verder helpen! Heb je al eens het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw opgestart en daarna de afstandsbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld? Het is daarnaast dat je echt de seconden afwacht (dit kan soms iets langer duren). Mocht dit het niet verhelpen, kan het soms ook lukken als je de batterijen vervangt of opnieuw erin doet! Groetjes, Ishana

Hoi @6bass6, ik wil je graag direct verder helpen! Heb je al eens het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw opgestart en daarna de afstandsbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld? Het is daarnaast dat je echt de seconden afwacht (dit kan soms iets langer duren). Mocht dit het niet verhelpen, kan het soms ook lukken als je de batterijen vervangt of opnieuw erin doet! Groetjes, Ishana

 

Beste Ishana,

Opgelost, alles lijkt nu naar behoren te werken. 

 

Dank!

Mvg

Reputatie 7
Badge +9

@6bass6 Geweldig om te lezen dat het is gelukt, dank voor het laten weten!

Reageer