Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening mediabox werkt slecht

• October 24, 2024
  • 6 reacties
  • 130 Bekeken

De laatste weken heb ik problemen met de afstandsbediening van de mediabox. Vaak werken de volume knoppen niet. Af en toe werkt het huisje niet. Batterijen eruit en erin werkt soms maar niet altijd. Ook een reboot van de mediabox werkt soms. 

Ik heb van alles geprobeerd maar niets lijkt het definitief op te lossen.

Misschien is de afstandsbediening zelf aan vervanging toe?

Gr Erik

Beste antwoord door mexflex

Geprobeerd en het lijkt beter te gaan na opnieuw koppelen.

Bedankt.

6 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • October 25, 2024

Hi @mexflex, heb je toevallig ook al geprobeerd om de afstandsbediening te ontkoppelen en deze weer opnieuw te koppelen aan de Mediabox? Ik ben namelijk benieuwd of dit het probleem wel oplost! De instructies hiervoor kan je vinden in het volgende topic. Hou je me op de hoogte? 

• Auteur
  • is King of Content
  • Antwoord
  • October 29, 2024

Geprobeerd en het lijkt beter te gaan na opnieuw koppelen.

Bedankt.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • October 30, 2024

Hi @mexflex, wat super om te zien dat dit het probleem heeft opgelost. Ik wil je veel kijkplezier wensen! 😊

matthijssn
  • Doet lekker mee
  • January 21, 2025

Dit probleem lijkt precies op wat ik ervaar met mijn afstandsbediening + mediabox. Batterijen eruit/erin, mediabox opnieuwstarten werkt allemaal niet. Opnieuw koppelen werkt even, na een tijdje stoppen de knoppen er 1 voor 1 weer mee.   Het vreemde is dat dit wel gewerkt heeft.. is hier inmiddels al een oplossing voor? Op dit moment is het dus noodzakelijk om 2 afstandbedieningen te gebruiken. één voor het volume en de Odidio afstandsbediening voor de rest.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • January 22, 2025

@matthijssn Er lijkt een probleem te zijn met de batterijen. Ook al geeft de Mediabox aan dat ze nog vol genoeg zijn, er vallen toch knoppen uit. Nieuwe batterijen erin doen loste dit probleem bij mij op. Hopelijk ook bij jou!

• heeft eerste post geplaatst
  • November 2, 2025

Bij mij reageren de volumeknoppen ook vaak niet. De batterijen en afstandsbediening zijn nieuw