Goedemiddag! Installatie verliep soepel op het koppelen van de afstandsbediening aan mijn Medion tv na. Geen van de Medion-opties werkte. Dat wil zeggen: afstandsbediening werkt, op aan/uit van de tv na. De knopjes 1-3 optie werkt niet, er gaat niks knipperen. Iemand ideeën?
vr gr Richard
Welkom op onze community!
Super om te lezen dat de installatie soepel is verlopen. Uiteraard help ik je graag verder om ook de afstandsbediening te koppelen!
Wil je eens naar Instellingen > Afstandsbediening en accessoires > 4K TV Remote > Bediening TV > wanneer je hier op klikt, gaat wordt een scan gestart. Lukt het op deze manier?
Hoi Teresa, nee, helaas niet. Ik heb het op die manier geprobeerd en dan werkt de 1e x Medion op aan/uit na dus. Alle andere Medion-tests werken ook niet met volume
Wil je eens nagaan in de Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > HDMI CEC > Staat de volume regeling hier aan of uit? Wil je de dit eens aanpassen en kijken wat dit doet?
Hoi Teresa,
ik bedoel het scannen waarbij je op het merk van je tv moet klikken.
volumeregeling in HDMI CEC aan/uit maakt geen verschil.
dus de afstandsbediening werkt, op aan/uit na.
vr gr Richard
Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan sta ik uiteraard klaar!
Je kunt je TV mee laten schakelen via de Odido box.
Dit werkt via HDMI CEC.
Zorg dat je deze functie in je Medion TV aan zet.
Dan zou het als volgt moeten werken.
Odido box aan gaat de TV aan.
Odido box uit gaat de TV uit.
Dit signaal gaat dan via de HDMI kabel.
En zet de instelling in de Odido TV box ook juist.
Hoi Teresa en Peter. Dank voor de hulp. Helaas stonden deze instellingen al goed Dus ik denk dat ik het waarschijnlijk met 2 afstandsbedieningen moet blijven doen.
vr gr Richard
Hoi Teresa en Peter. Dank voor de hulp. Helaas stonden deze instellingen al goed Dus ik denk dat ik het waarschijnlijk met 2 afstandsbedieningen moet blijven doen.
vr gr Richard
Oke jammer.
Wat je nog kunt proberen een andere HDMI poort.
Helaas, andere HDMI poorten maken geen verschil.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.