Skip to main content

Hallo,

ik gebruik sinds een week de Odido Mediabox (na > 20 jaar Ziggo TV...) 

Vanaf dag 1 heb ik problemen met de ab. Deze reageert niet. TV schakelt wel in, maar mediabox niet. Vaak begint het rode lampje rechtsboven te knipperen. Connecten/resetten via Home en OK lukt af en toe, of via OK en volume up of down. Maar meestal niet. Eerder deze week kwam ik thuis en lag de ab te knipperen terwijl er minimaal al 18 uur geen TV gekeken was. Ik merk ook dat het uitzetten niet goed werkt, series op Netflix e.d. lopen gewoon door, en kan na uren niets doen de mediabox gewoon nog pingen, terwijl ik heb ingesteld dat de mediabox na 4 uur op stand-by moet.

Ik heb de Mediabox al meerdere keren herstart, heb de laatste firmwares, heb de ab al meerdere keren losgekoppeld en weer verbonden, er zitten nieuwe batterijen in, maar probleem blijft. Nu krijg ik m helemaal niet meer aan. En de kids en vrouwlief ook niet, dat levert nogal wat druk op thuis .. ;-)

Ik kan het antwoord niet op dit forum vinden, vandaar dit nieuwe topic, Ik hoop op een snelle oplossing, anders vlucht ik snel weer terug naar Ziggo, dan maar geen glasvezel. 

Hi ​@mjvandenb, dank voor dit topic en van harte welkom bij Odido en onze Community. Heel goed dat je dit laat weten, ik sta voor je klaar. Ik herken meerdere problemen uit je bericht en wil dit mega graag oplossen. Als eerste ben ik je verbinding in gedoken. Wat mij gelijk opvalt is dat de Mediabox bekabeld is aangesloten op het modem maar ik deze in de LAN poorten niet kan vinden. Wel zie ik een lease error op LAN1. Op LAN4 zie ik meerdere apparaten dus waarschijnlijk een switch aangesloten. Zou jij de bekabelde verbinding alsjeblieft eens met LAN2 of LAN3 willen maken, rechtstreeks zonder apparatuur ertussen? Omdat LAN1 de enige poort is met 2500Mbps, wil ik zien wat het gedrag van de Mediabox is op de 1000Mbps poorten.

Momenteel kan ik je Mediabox namelijk niet uitlezen. Dankjewel en laat weten als dit is gedaan!

Hallo Cheyenne, dank voor de snelle reactie. Rechtstreeks aansluiten is lastig, maar kan ik dit weekend tijdelijk proberen. Omprikken naar andere poort doe ik vanavond. 

Ik zie echter niet in wat dat met het probleem met de ab te maken kan hebben, we hebben het daar over een Bluetooth verbinding tussen ab en Mediabox immers ?!

mvg

Mark

Hi ​@mjvandenb, mega bedankt! Ik wil vooral de Mediabox even uitlezen en dat lukt momenteel niet. Daarom is dit belangrijk om te doen. Je hebt rondom de AB namelijk al alles getest wat we kunnen doen vanaf een afstand. Ik ben benieuwd naar de uitkomst, let me know!

Hallo Cheyenne,

weet je zeker dat je de juiste mediabox / aansluiting probeert uit te lezen? Er zat namelijk niets aangesloten op LAN3 (en ook niet op LAN4). De mediabox zat via een switch op de 2,5 Gbps LAN1 poort. Direct aansluiten lukt momenteel niet , ik moet eerst een heel lange netwerkkabel regelen.

Wel heb ik zojuist de aansluiting van LAN1 naar LAN3 verplaatst, dus de mediabox zou via die poort uit te lezen moeten zijn…

mvg

Mark

Hey ​@mjvandenb, het kan zijn dat de batterij geen goed contact maakt met de connector. Kan je de batterijen eens vervangen voor nieuwe? 

Hallo ​@Tommie van Odido , zoals aangegeven heb ik er al nieuwe batterijen in gedaan. Dat is het probleem ook niet, want mijn TV gaat wel aan met de ab (via tv knop linksboven), alleen reageert de mediabox niet. Zojuist weer geprobeerd, knop rechtsboven: tv gaat aan, mediabox niet er de knop gaat rood knipperen.

Kunnen jullie de mediabox nu wel uitlezen?

mvg

Mark

Hoi ​@mjvandenb, ik wil je graag direct verder helpen! Heb je al eens het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw opgestart en daarna de afstandsbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld? Het is daarnaast belangrijk dat je echt de seconden afwacht (dit kan soms iets langer duren). Mocht dit het niet verhelpen, hoor ik het graag! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana, dank voor je reactie. ik heb het nu al 2x gevraagd: kunnen jullie nu de mediabox uitlezen?Vwb je vraag: ik heb al meerdere malen alles opnieuw gestart en opnieuw gekoppeld. Gisteravond ging de mediabox plots uit, Apple TV+ app was geladen met serie op pauze, nog geen 5 minuten op pauze en ging dus spontaan uit. Daarna was de box niet meer aan te krijgen, ben uit armoede maar op de laptop verder gaan kijken. Als dit niet snel opgelost wordt stuur ik alles terug en laat ik abonnement ontbinden, dit is echt geen doen zo. Rest van het gezin kan niet eens kijken omdat het niet werkt. Hoop dus op een snelle diagnose en oplossing. Wellicht goed om alvast een nieuwe ab op te sturen, voor het geval het daaraan ligt. Of misschien nog beter om hele nieuwe (geteste!) set van mediabox en ab op te sturen.

mvg

Mark

Goedemorgen,

Ik ervaar precies dezelfde problemen. Ook met nieuwe batterijen en na alles herstarten en opnieuw koppelen. Dit speelt nu ongeveer een maand, de eerste 10 maanden was het prima. 

Wat kan ik doen?

Hartelijks,
Oebiedoebie​​​​​​​

Hallo ​@Cheyenne van Odido , ​@Tommie van Odido , ​@Ishana van Odido , graag reactie: kunnen jullie mediabox nu wel uitlezen?

En ook graag reactie op verzoek om nieuwe ab of geheel nieuwe set toe te sturen

Ik hoor graag zsm

mvg

Mark

Goedemorgen ​@Cheyenne van Odido , graag reactie, we zijn inmiddels alweer 4 dagen verder zonder oplossing

Precies dit probleem heb ik sinds kort ook. De batterijen zijn al vervangen voor nieuwe. Het loshalen van de batterij en terugplaatsen lost het probleem wel tijdelijk op maar het komt steeds weer terug. 

Reageer