Skip to main content
Beantwoord

Afstandsbediening functioneert niet goed


Hallo,

 

ik gebruik sinds een week de Odido Mediabox (na > 20 jaar Ziggo TV...) 

Vanaf dag 1 heb ik problemen met de ab. Deze reageert niet. TV schakelt wel in, maar mediabox niet. Vaak begint het rode lampje rechtsboven te knipperen. Connecten/resetten via Home en OK lukt af en toe, of via OK en volume up of down. Maar meestal niet. Eerder deze week kwam ik thuis en lag de ab te knipperen terwijl er minimaal al 18 uur geen TV gekeken was. Ik merk ook dat het uitzetten niet goed werkt, series op Netflix e.d. lopen gewoon door, en kan na uren niets doen de mediabox gewoon nog pingen, terwijl ik heb ingesteld dat de mediabox na 4 uur op stand-by moet.

Ik heb de Mediabox al meerdere keren herstart, heb de laatste firmwares, heb de ab al meerdere keren losgekoppeld en weer verbonden, er zitten nieuwe batterijen in, maar probleem blijft. Nu krijg ik m helemaal niet meer aan. En de kids en vrouwlief ook niet, dat levert nogal wat druk op thuis .. ;-)

Ik kan het antwoord niet op dit forum vinden, vandaar dit nieuwe topic, Ik hoop op een snelle oplossing, anders vlucht ik snel weer terug naar Ziggo, dan maar geen glasvezel. 

Beste antwoord door mjvandenb

Vandaag een nieuwe mediabox ontvangen met nieuwe ab.
De nieuwe mediabox met ab werkt vooralsnog wel goed. Om het zeker te weten zal ik de komende dagen moeten afwachten, maar het ziet er dus goed uit.

De nieuwe ab in combinatie met de oude mediabox loste het overigens niet op, dus het lijkt echt aan de vorige mediabox gelegen te hebben.

 

Bekijk origineel

20 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mjvandenb, dank voor dit topic en van harte welkom bij Odido en onze Community. Heel goed dat je dit laat weten, ik sta voor je klaar. Ik herken meerdere problemen uit je bericht en wil dit mega graag oplossen. Als eerste ben ik je verbinding in gedoken. Wat mij gelijk opvalt is dat de Mediabox bekabeld is aangesloten op het modem maar ik deze in de LAN poorten niet kan vinden. Wel zie ik een lease error op LAN1. Op LAN4 zie ik meerdere apparaten dus waarschijnlijk een switch aangesloten. Zou jij de bekabelde verbinding alsjeblieft eens met LAN2 of LAN3 willen maken, rechtstreeks zonder apparatuur ertussen? Omdat LAN1 de enige poort is met 2500Mbps, wil ik zien wat het gedrag van de Mediabox is op de 1000Mbps poorten.

Momenteel kan ik je Mediabox namelijk niet uitlezen. Dankjewel en laat weten als dit is gedaan!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 2 januari 2025

Hallo Cheyenne, dank voor de snelle reactie. Rechtstreeks aansluiten is lastig, maar kan ik dit weekend tijdelijk proberen. Omprikken naar andere poort doe ik vanavond. 

Ik zie echter niet in wat dat met het probleem met de ab te maken kan hebben, we hebben het daar over een Bluetooth verbinding tussen ab en Mediabox immers ?!

 

mvg

Mark


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mjvandenb, mega bedankt! Ik wil vooral de Mediabox even uitlezen en dat lukt momenteel niet. Daarom is dit belangrijk om te doen. Je hebt rondom de AB namelijk al alles getest wat we kunnen doen vanaf een afstand. Ik ben benieuwd naar de uitkomst, let me know!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 2 januari 2025

Hallo Cheyenne,

weet je zeker dat je de juiste mediabox / aansluiting probeert uit te lezen? Er zat namelijk niets aangesloten op LAN3 (en ook niet op LAN4). De mediabox zat via een switch op de 2,5 Gbps LAN1 poort. Direct aansluiten lukt momenteel niet , ik moet eerst een heel lange netwerkkabel regelen.

Wel heb ik zojuist de aansluiting van LAN1 naar LAN3 verplaatst, dus de mediabox zou via die poort uit te lezen moeten zijn…

mvg

Mark


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 3 januari 2025

Hey ​@mjvandenb, het kan zijn dat de batterij geen goed contact maakt met de connector. Kan je de batterijen eens vervangen voor nieuwe? 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 4 januari 2025

Hallo ​@Tommie van Odido , zoals aangegeven heb ik er al nieuwe batterijen in gedaan. Dat is het probleem ook niet, want mijn TV gaat wel aan met de ab (via tv knop linksboven), alleen reageert de mediabox niet. Zojuist weer geprobeerd, knop rechtsboven: tv gaat aan, mediabox niet er de knop gaat rood knipperen.

Kunnen jullie de mediabox nu wel uitlezen?

mvg

Mark

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 5 januari 2025

Hoi ​@mjvandenb, ik wil je graag direct verder helpen! Heb je al eens het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw opgestart en daarna de afstandsbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld? Het is daarnaast belangrijk dat je echt de seconden afwacht (dit kan soms iets langer duren). Mocht dit het niet verhelpen, hoor ik het graag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 5 januari 2025

Hallo Ishana, dank voor je reactie. ik heb het nu al 2x gevraagd: kunnen jullie nu de mediabox uitlezen?Vwb je vraag: ik heb al meerdere malen alles opnieuw gestart en opnieuw gekoppeld. Gisteravond ging de mediabox plots uit, Apple TV+ app was geladen met serie op pauze, nog geen 5 minuten op pauze en ging dus spontaan uit. Daarna was de box niet meer aan te krijgen, ben uit armoede maar op de laptop verder gaan kijken. Als dit niet snel opgelost wordt stuur ik alles terug en laat ik abonnement ontbinden, dit is echt geen doen zo. Rest van het gezin kan niet eens kijken omdat het niet werkt. Hoop dus op een snelle diagnose en oplossing. Wellicht goed om alvast een nieuwe ab op te sturen, voor het geval het daaraan ligt. Of misschien nog beter om hele nieuwe (geteste!) set van mediabox en ab op te sturen.

 

mvg

Mark


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025

Goedemorgen,

Ik ervaar precies dezelfde problemen. Ook met nieuwe batterijen en na alles herstarten en opnieuw koppelen. Dit speelt nu ongeveer een maand, de eerste 10 maanden was het prima. 

Wat kan ik doen?


Hartelijks,
Oebiedoebie​​​​​​​


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 6 januari 2025

Hallo ​@Cheyenne van Odido , ​@Tommie van Odido , ​@Ishana van Odido , graag reactie: kunnen jullie mediabox nu wel uitlezen?

En ook graag reactie op verzoek om nieuwe ab of geheel nieuwe set toe te sturen

Ik hoor graag zsm

mvg

Mark


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 7 januari 2025

Goedemorgen ​@Cheyenne van Odido , graag reactie, we zijn inmiddels alweer 4 dagen verder zonder oplossing


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 januari 2025

Precies dit probleem heb ik sinds kort ook. De batterijen zijn al vervangen voor nieuwe. Het loshalen van de batterij en terugplaatsen lost het probleem wel tijdelijk op maar het komt steeds weer terug. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 8 januari 2025

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 januari 2025

Hallo Tommie, zucht…. dat is niet mijn probleem…. graag probleem eerst lezen hierboven, ik heb nergens melding gemaakt van niet werkende geluidsknoppen en dat de rest het wel zou doen.

De volume knoppen werken prima en on/off voor de TV ook, net als bijv, source. Echter de Mediabox reageert in zijn geheel niet op de ab. Dus de rest van de knoppen werken zeker niet prima.

Zojuist ook weer niet, mediabox reageert nergens op. Ik moest de USB-C stroomvoorziening er kort afhalen om de mediabox op te starten, dan werkt het weer even.

Dit is geen doen zo, graag zsm een definitieve oplossing


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 januari 2025

update: ik heb ivm uitblijven reactie hier maar even gebeld; ik krijg een andere mediabox opgestuurd. Ik zal laten weten of daarmee het probleem opgelost is


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Dit antwoord sluit inderdaad totaal niet aan bij de vraag.
@Tommie van Odido , kort samengevat: De afstandsbediening werkt naar behoren totdat op totaal  willekeurige momenten de knop “TV BOX” rood begint te knipperen. De afstandsbediening doet op dat moment niets met de mediabox. Stopt het knipperen dan werkt alles weer zoals het hoort. 

Dat knipperen geeft duidelijk een fout aan maar welke???

@mjvandenb Ik hoor graag of de nieuwe mediabox het probleem verhelpt want zo te lezen gaat het bij jou van kwaad tot erger. 
Ik zat gisteren klaar om een filmpje te maken maar natuurlijk bleef die avond alles werken. Mocht het weer voorkomen zal ik alsnog filmen want beelden zeggen meer dan woorden.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • Antwoord
  • 9 januari 2025

Vandaag een nieuwe mediabox ontvangen met nieuwe ab.
De nieuwe mediabox met ab werkt vooralsnog wel goed. Om het zeker te weten zal ik de komende dagen moeten afwachten, maar het ziet er dus goed uit.

De nieuwe ab in combinatie met de oude mediabox loste het overigens niet op, dus het lijkt echt aan de vorige mediabox gelegen te hebben.

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Fijn dat het is opgelost!
Goed idee om de nieuwe afstandsbediening met de oude mediabox te testen. Dan weten we nu dat het niet aan de afstandsbediening ligt en een nieuwe afstandsbediening niet de oplossing is. Zo kunnen we elkaar weer een stap verder helpen. 

Dan is voor mij nog de vraag of er ergens iets fout zit in de instellingen/software is wat simpel kan worden opgelost of dat de mediabox zelf defect is. Ik wacht nog even af of er een andere oplossing komt aangezien het probleem hier nog niet heel groot is (dreigen om het ‘gedrag’ te filmen heeft vooralsnog effect, ik heb geen knipperlampje meer gezien 🤣)


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 januari 2025

Ik heb precies dezelfde problemen met de afstandsbediening. Hij doet het vaker niet dan wel en dat is al vanaf het begin. Alle oplossingen die ik hierboven gelezen heb, heb ik allemaal al geprobeerd. Het lost alleen niets op. Constant gaat het witte powerknopje knipperen uit het niets en dan werkt niets meer en moet er weer gekoppeld worden. Het volume van de tv heb ik nog nooit kunnen regelen. In de wizard zoals hierboven uitgelegd gaat hij scannen en na een tijdje moet je met OK testen en dan gaat het volume omhoog. Je kiest dan “ja het werkt” en dan doet hij het alsnog niet. Ik vraag me af of het bij mij ook aan de mediabox ligt, het is een nieuwe dus het lijkt me sterk, maar de afstandsbediening heb ik niet veel aan, ik blijf wisselen met meerdere andere afstandsbedieningen. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 10 januari 2025

Helaas hier exact hetzelfde probleem, ondertussen al meer dan een maand. Iedere keer als we tv willen kijken moeten we even de batterijen uit de afstandbediening halen en dan doet hij het weer een tijdje. Prachtig om te zien dat Odido alles oplost door nieuwe dingen te sturen, terwijl het overduidelijk iets is wat in de software/hardware fout is. Volg dit dus graag of je het probleem niet meer hebt na het ontvangen van de nieuwe box, want misschien is het maar tijdelijk opgelost.

 

Voor mij is het duidelijk, zodra ik mijn jaar goedkoop bij Odido erop heb zitten, gaan we weer snel naar een andere 'betere' provider.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen