Skip to main content

Ik wil met de odido (google) mediabox het geluid van mijn Pioneer versterker bedienen, echter dit werkt niet.

 

In het menu van de mediabox kan ik de optie vinden om dit in te stellen, gezien de versterker NIET via hdmi is aangesloten vind die ook niets met scannen,  kies je vervolgens Pioneer uit de aangeboden lijst na het scannen moet je de AB testen door op OK te klikken.

Dit werkt ook, de versterker reageert netjes op volume en mute commando’, daarna moet je het bevestigen om de wijziging op te slaan, ook dit doet de mediabox.

Daarna kies je dat je de volume van de versterker wilt bedienen.

Eenmaal gekozen werkt de volume dus niet, ook zie je in het menu van de mediabox ineens automatisch de gekozen versterker geheel uit zichzelf op GEEN springen, deze is dus geheel verdwenen uit de instellingen.

Dus de zojuist ingestelde versterker is dus weer helemaal weg.

Deze hele procedure kun je tig keer blijven herhalen, het resultaat is telkens hetzelfde….

 

IK heb zelfs een andere versterker geprobeerd (die ik ook nog had, een LG), maar ook hier exact hetzelfde, je kan hem testen en instellen, bevestigen maar zodra je instelt dat je geluid van de versterker wilt bedienen met de mediabox AB dan springt de gekozen versterker ook bij dit model op GEEN en kun je weer van voor af aan beginnen.

 

Iemand een idee wat ik verkeerd doe en hoe op te lossen?!

@B3rt Hoi

Ik had laatst ook een keer dat de box de instelling niet vast hield.

Dat ging wel om een andere instelling.

Als volgt.

Zet de instelling goed.

Trek dan even de adapter eruit of usb voeding stekker.

De box zal opnieuw opstarten.

Hierna hield de box de instelling vast.

“Ik weet het klinkt raar”

Gewoon even proberen.


Wat @peter-keetfm hier schrijft @B3rt, klopt helemaal. Ik had precies hetzelfde probleem.


Wat @peter-keetfm hier schrijft @B3rt, klopt helemaal. Ik had precies hetzelfde probleem.

en wat heb je gedaan om het op te lossen?


@B3rt 

Geen idee of het werkt.

Bij de pijl trek je de stekker uit de Odido media box.

En start opnieuw op.

Ik hoop dat dit werkt.

 


Wat @peter-keetfm hier schrijft @B3rt, klopt helemaal. Ik had precies hetzelfde probleem.

en wat heb je gedaan om het op te lossen?

@B@rt 

"Als volgt:

Zet de instelling goed.

Trek dan even de adapter eruit of usb voeding stekker uit de mediabox.

De box zal opnieuw opstarten.

Hierna hield de box de instelling vast."


Reageer