Skip to main content

Hallo

Ik heb 2 vraagjes over de afstandsbediening.

Vraag 1) ik vind het heel raar als ik de zenders wil overzetten, dat ik naar beneden moet drukken om hoger in de programma's te komen. Bv ik sta op nl1 en wil ik rtl5 moet je met de knop naar beneden drukken. Zo irritant.

Normaal als je op 1 staat druk je omhoog om naar rtl te gaan. Maar het is contra. Zo hoort het niet ingesteld te zijn.

Vraag 2) ik heb een zeer oude surround (zonder wifi) en ik heb altijd de universeel afstandbediening jaren lang mijn surround de volume kunnen regelen. 

Nu lukt het niet. Nu is het zo ingesteld:

Surround uit (geen geluid)

Surround aan ( mute uit ,geluid gaat uit)

Afstandbediening: (mute uit, geluid uit)

Via tv instelling kan ik kiezen tv of Mediabox geluid gebruiken. Ik gebruik geen tv geluid(bagger) Ik gebruik altijd de surround. 

Maar werk ik telkens met 2 afstandbedieningen. Ik wil met de odido de volume van surround kunnen gebruiken.

Dus nu zijn er 2 soorten geluidregelaars; tv en mediabox

En de 3de is van de afstandbediening van surround en daar moet ik de surround afstandbediening voor gebruiken. 

Ik koos voor de mediabox geluid, gaat geluid ineens zachter, als ik in een menu bv bent geweest en ik moet de surround geluid erg hoog zetten om de mediabox geluid harder te kunnen zetten. 

Dus kortweg: zitten kloten met 3 verschillende manieren van geluid gebruiken. Enige wat ik wil, is geluid van de surround met odido afstandbediening meer niet. Maar wil ik dat instellen krijg je een ronde cirkel en moet ik scannen.....kan ik niet omdat hij van jaar 0 komt.

Ik hoop dat jullie mij een beetje snappen

Hoi Lia, allereerst excuses voor de late reactie! Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's? Zo niet, zet dan alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kan ik straks volledig met je meekijken. Ik hoor het graag van je! 😄

Ik heb het geplaatst. Maar waarom? Klantnummer en geboortedatum is toch genoeg?

Ik hoop dat ik geholpen kan worden. Telkens moet ik mijn oude surround afstandbediening gebruiken voor geluid. Odido gaat maar tot 25 volume en als de surround laag staat hoor je niks.

Ook als ik de tv aan/uit wil doen, de ene keer druk je op de tv knop gaat tv en mediabox aan andere keer met mediabox knop. 

Soms als ik de volume knop van de surround in druk of de aan en uit knop....gaat mijn tv uit ipv dat het zal moeten reageren op de surround 

Super bedankt! ​@Lia1979 

Hoe graag we je ook willen helpen, moeten wij wel altijd een volledige ID-check hebben gedaan. Zo weten we zeker dat we met de juiste persoon te maken hebben. De check is nu compleet dus ik help je graag verder! 

Wil je de batterijen van de Mediabox afstandsbediening eens vervangen met nieuwe batterijen? Mocht dit niet de oplossing zijn, zet ik dit gelijk voor je door naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

Laat je mij weten of het is gelukt?

Ik ga straks de batterij proberen maar lijkt mij sterk.

Alles technische apparaten waarvan je naar een hogere zender wilt druk je omhoog. Bij jullie moet ik omlaag drukken. Heel vreemd.

Normaal als je een nieuwe provider krijgt moet je een code invoeren op de afstandbediening zodat het connect is met de tv en de surround. Mijne is een hele oude zonder wifi. Dat maakt helemaal niet uit. Welke provider ik ook heb gehad lukte dit altijd.

Voordat ik naar jullie ging had ik de laatste tijd het probleem bij kpn ook,  zodra ik de afstandbediening gebruikte de tv ook uit viel. Melde dit niet omdat ik toch naar jullie ging. 

Alsof er een storing is.

In kort: ik wil alles op 1 afstandbediening bedienen. En graag dat de tv niet zomaar uitvalt. Zowel niet van de surround als de tv afstandbediening. 

Hallo

Dit komt ik tegen. Het kan alleen gekoppeld worden met mediabox en of tv. Maar niet de surround. 

Hey ​@Lia1979, wat voor surround set heb je precies en hoe heb je die nu aangesloten? 

Philips dvd surround zet. Optische kabel van surround naar tv. 

Ik ben bang dat dit niet mogelijk is ​@Lia1979, dan zou je 2 afstandsbedieningen moeten gebruiken. Ik neem aan dat de surround set niet over bluetooth beschikt? Je zou anders een universele afstandsbediening met bluetooth kunnen aanschaffen die wel kan verbinden met de surround set en de Mediabox. 

Bluetooth afstandbediening voor surroundzet en mediabox? Mijn surroundzet heeft geen Bluetooth.  Als mijn broer tijd heeft vraag ik hem het wel. Dit is gewoon belagelijk dat alle providers contact kan hebben met de surroundzet behalve jullie

@Lia1979 Ik hoop dat je broer iets kan betekenen, maar ik vermoed dat wat Tommie zegt klopt. Als de surround set geen Bluetooth functie heeft, kan je deze niet verbinden met de Mediabox. Wellicht dat de tip van Tommie de uitkomst biedt!

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Reageer