afstandbediening werkt ineens niet meer op onkyo versterker

  • 5 April 2024
  • 6 reacties
  • 61 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Bij de eerste installatie werd de afstandsbediening ook gekoppeld aan mijn Onkyo versterker zodat ik hiermee ook het geluid van de versterker kan bedienen.

Het tv geluid loopt enkel via de versterker en niet via de tv. Tv box is op de versterker aangesloten. 

Ineens werkt dit niet meer (tijdens het kijken) en krijg ik het niet meer aan de praat.

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen?

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @Mark0, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je eens de afstandsbediening opnieuw willen koppelen? Dit doe je zo: 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [ok] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [ok] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Lukt het daarna wel weer om je versterker te bedienen?

 

 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mark0, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je eens de afstandsbediening opnieuw willen koppelen? Dit doe je zo: 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Lukt het daarna wel weer om je versterker te bedienen?

 

 

Bedankt voor je reactie Tommie.

Het duurde even voor hij dit accepteerde maar het lost het probleem niet op helaas. Had het zelf ook al via het menu geprobeerd.

Had dit zelf laatst op een 2de tv in huis. Ook na opnieuw koppelen wilde de afstandbediening niet meer het geluid van de tv bedienen. Uiteindelijk werd het opgelost nadat ik onder "instellingen -> afstandsbediening en accessoires" voor de afstandbediening koos, en daar nog een keer de "bediening tv aanpassen" wizard doorliep. Wellicht helpt dit voor jouw receiver ook? 

Bedankt voor je reactie, maar ik heb dat al meerdere keren geprobeerd zo der succes, ook al tvbox herstart.

Het gaat overigens om het geluid via mijn Onkyo versterker

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mark0, goed dat je dit aangeeft! Heb je ook daarna de "bediening tv aanpassen" wizard doorlopen? Groetjes, Ishana

Na een reset van de tvbox werkt de afstandsbediening wel weer op de versterker, niet meer op de tv maar dat vind ik niet zo erg.

Bedankt voor het meedenken.

Reageer