Skip to main content
Beantwoord

afstandbediening tv mediabox

  • 5 July 2024
  • 9 reacties
  • 78 Bekeken

Indien ik de tv mediabox uitschakel blijft de tv gewoon “aan staan”, hij springt dus niet op standby. De tv knop op de tv mediabox werkt niet waardoor ik dan de tv op standby moet zetten met de standaard afstandbediening.

 

Heeft iemand een oplossing want dit is natuurlijk niet handig.

gr.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nmsn, je hebt voor de Mediabox twee knopjes. ‘TV’ en ‘TV Box’ . Deze kan je beide gebruiken om de TV en Mediabox mee uit te schakelen. Werken beide knopjes niet? Je kan dan eventueel opnieuw je afstandsbediening koppelen. Vaak lost dit het dan op. Je doet dit als volgt:

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

@Demi van Odido,

 

Ik heb sinds gisteren een glasvezel aansluiting van Odido. Ik heb het zelfde probleem. De TV gaat wel samen met de box aan maar de TV gaat niet uit. Ik heb de afstandsbediening opnieuw gekoppeld echter zonder succes. 
Ik heb twee LG TV’s met allebei hetzelfde probleem.

Enig idee wat ik kan doen?

Griet

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Hansian, ik wil je graag direct verder helpen! Heb je al eens het modem in combinatie met de Mediabox opnieuw opgestart en hierna pas de afstandsbediening ontkoppeld en opnieuw gekoppeld? Het is daarnaast dat je echt de seconden afwacht (dit kan soms iets langer duren). Mocht dit het niet verhelpen, kan het soms ook lukken als je de batterijen vervangt of opnieuw erin doet! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido 

 

Ik heb je advies uitgevoerd en ik kan de TV nu uitzetten, echter nu heb ik een ander probleem. De toetsen voor Home, TV gids, TV en Radio werken niet meer.

Ik heb de afstandsbediening opnieuw ontkoppeld en gekoppeld. Dit lost het niet op.

 

Groet

Reputatie 7
Badge +3

@Hansian Fijn om te lezen dat je de TV weer kan uitzetten! Echter is dit natuurlijk niet de bedoeling. Ik help je graag verder om ook dit euvel op te lossen. 

Wil je de Mediabox nog eens van de stroom halen > de afstandsbediening ontkoppelen/koppelen > en de Mediabox opnieuw een herstart geven. Laat je mij weten of het weer werkt? Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

@Teresa van Odido
 

Helaas heeft je advies geen effect. De toetsen voor Home, TV gids, TV en Radio werken niet. 
Zijn er nog andere opties?

Een aantal pagina’s terug las ik dat er problemen waren met de afstandsbediening en dat die vervangen moest worden.

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Wat gebeurt er als je de Mediabox reset en de afstandsbediening opnieuw verbindt @Hansian

Wat gebeurt er als je de Mediabox reset en de afstandsbediening opnieuw verbindt @Hansian

 

@Tommie van Odido

 

Je advies heeft geholpen. Alles doet het.

 

Dank en groet

Reputatie 7
Badge +4

Heel fijn om te horen dat alles weer goed werkt, ik wens je nog heel veel kijkplezier toe @Hansian! 🙂

Reageer