Skip to main content
Beantwoord

afstandbediening mediabox werkt ineens niet meer samen mef philips TV

  • 16 July 2024
  • 8 reacties
  • 91 Bekeken

Van de een op de andere dag werkt de afstandsbediening van de 4K mediabox niet meer samen met mijn Philips TV (65OLED807).

heb de afstandsbediening al gereset de mediabox heb gereset, de afstandsbediening opnieuw in proberen te stellen via het menu, niets werkt helaas 

het gaat om de volumeknoppen en de aan/uit knop.

graag hulp/advies.

8 reacties

@Sequencer Hoi.

Je kan de Odido TV box opnieuw starten.

Soms werkt dat.

Maar heb je al geprobeerd de afstandsbediening van de Philips TV zelf.

Deze kan de Odido TV box bedienen via HDMI CEC. (Bij Philips heet dat EasyLink)

Een andere mogelijkheid is de Odido TV app op de TV installeren.

(Odido TV kijken zonder box)

 

Dit werkt, het is natuurlijk in de basis alleen vreemd dat iets werkt en daarna uit het niets niet meer. Plus dat ik nu 2 afstandsbedieningen nodig heb ipv 1. 

@Sequencer 

Als het goed is kun je alles met de Philips afstandsbediening bedienen.

I.i.g. kan ik dat met mijn Philips TV de Odido box bedienen met de Philips afstandsbediening.

Het is ook mogelijk zonder Odido box. (Scheelt weer in de maandelijkse kosten)

En gewoon de Odido TV app op je Philips TV installeren.

Dat met de Odido afstandsbediening wordt volgens mij nog aan gewerkt.

Daar zijn wat probleempjes mee.

Maar waarom zou je de Odido afstandsbediening willen gebruiken.?

Mis de home knop voor apps en anders moet ik twee kabels utp kabels trekken. Beeld kwaliteit in de app lijkt soms minder, maar dat kan ook perceptie zijn. Het is ook een luxe probleem, maar dacht wellicht is er een simpele oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb. 

Mis de home knop voor apps en anders moet ik twee kabels utp kabels trekken. Beeld kwaliteit in de app lijkt soms minder, maar dat kan ook perceptie zijn. Het is ook een luxe probleem, maar dacht wellicht is er een simpele oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb. 

 

Deze home knop zal wel moeten werken.

 

Ja die werkt, maar dan kom ik in het menu van de tv niet het menu van de box. 

Ik heb een work around. Met de gids knop van de Philips afstandsbediening lukt het wel in het gewenste menu te komen. Dank voor het meedenken. Een afstandsbediening kan weer naar de la. 🥳

Mooi dat het gelukt is met een afstandsbediening. 👍

Ik gebruik zelf de test (beta) versie op mijn oude Philips Android TV (Android TV 8)

Deze werkt goed en heeft dezelfde layout als de Odido box.

 

Reageer