Skip to main content

Afgelopen vrijdag is de installateur langs gekomen om odidi thuis internet en tv te installeren. Alles werkte naar behoren. Tot vandaag bij opstarten tv geeft deze aan dat ik de afstandsbediening moet koppelen.

Alleen dit lukt niet het blijft hangen bij zoeken.

Terwijl dit eerder allemaal netjes deed. 

Hey @kimberleydb, welkom op onze Community!

Dat is natuurlijk niet heel handig, hopelijk is dit op te lossen door een simpele ontkoppeling. Zou je de afstandsbediening eens willen ontkoppelen voordat je hem koppelt? Wellicht onthoud hij de vorige koppeling nog waardoor hij nu niet werkt.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op OK] en Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 


Bedankt @Tommie van Odido voor je antwoord.

Maar helaas ook dit lijkt niet te werken. Tv blijft aangeven dat de afstandsbediening gekoppeld moet worden. En blijft hangen bij zoeken.


Kan je de Mediabox eens voorzien van een factory reset @kimberleydb? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker. Lukt het daarna weer om te koppelen? 


@Tommie van Odido 

Nu kunnen wij al wel iets meer dan eerder.

Na deze reset. Maar vliegt regelmatig zo weer op beeld van koppelen afstandsbediening. Door terug knopje in te houden lukt het soms om weer gewoon tv te kijken. Maar nu gaat geluid in eens ook zacht of uit.

 


Hi @kimberleydb, het wisselende geluid is eenvoudig op te lossen door de volgende stappen te volgen:
 

1) Ga naar het Mediabox menu
2) Vervolgens kan je op het tandwieltje drukken van 'settings'
3) Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences'
4) Ga naar 'Display & Sound'
5) Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
6) Zet 'Volume Control' uit.
7) Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vind je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
8) Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Laat je me weten of dit heeft geholpen? 


@Nora van Odido 

Dit is gelukt! Maar bij tv aan doen en naar andere zender geeft tv weer koppelen met afstandsbediening.

Tv kijken is nu niet te doen. Kan dit aan de afstandsbediening zelf liggen?

Bij meerdere malen terug knop in te houden heb je beeld. Maar zap je naar andere zender begin je weer bij voor af aan weer beeld met koppelen afstandsbediening. Balen hier best van. 


@kimberleydb Hoi

Dit is waarschijnlijk een probleem van de afstandsbediening.

Als laatste redmiddel is de afstandsbediening op infrarood zetten.

Zie mijn uitleg:

 


@peter-keetfm 

Bedankt voor jou bericht.

 

Dit lijkt mij niet de bedoeling dat de afstandsbediening nu al niet doet wat die moet doen.

Vrijdag 20 sep hebben ze de boel geïnstalleerd. 

Dan verwacht je dat alles netjes werkt.

 


@peter-keetfm

Bedankt voor jou bericht.

 

Dit lijkt mij niet de bedoeling dat de afstandsbediening nu al niet doet wat die moet doen.

Vrijdag 20 sep hebben ze de boel geïnstalleerd. 

Dan verwacht je dat alles netjes werkt.

 

Klopt dit is niet de bedoeling maar als laatste redmiddel om dat koppel scherm weg te krijgen.

Omdat u alles al geprobeerd heeft kun u beter een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Dat kan via dit topic.

 


@peter-keetfm Mag ik jou bedanken! Ik heb een berichtje geplaatst in deze topic.


Reageer