Skip to main content
Beantwoord

Afstandbediening en TV-box

• 21 januari 2025
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Heb problemen met afstandbediening en TV-box.

Klik je op de afstandbediening dan blijft soms het lampje aanhoudend branden en gaat niet meer uit.

TV-box vertoont kuren. Soms start hij op, soms blijft het beeld hangen na opstarten, soms valt het geluid weg, schakel je door naar een andere zender, dan doet het geluid weer, schakel je terug dan valt het geluid weer weg. Soms wil de je een app gebruiken, dan valt hij weg of keert terug bij het opnieuw opstarten en loopt het weer valt. Soms moet ik de TV-box handmatig op de knop van de TV-box indrukken om TV te kunnen zien. Kortom, elke keer als iik TV wil kijken dan is er een probleem. 

Tenzij de router mankementen vertoont, want die geeft geen certificaat, bij het opstarten.

Beste antwoord door h.reijerse39

h.reijerse39 schreef:

Klik je op de afstandbediening dan blijft soms het lampje aanhoudend branden en gaat niet meer uit.

TV-box vertoont kuren. Soms start hij op, soms blijft het beeld hangen na opstarten, soms valt het geluid weg, schakel je door naar een andere zender, dan doet het geluid weer, schakel je terug dan valt het geluid weer weg. Soms wil de je een app gebruiken, dan valt hij weg of keert terug bij het opnieuw opstarten en loopt het weer valt. Soms moet ik de TV-box handmatig op de knop van de TV-box indrukken om TV te kunnen zien. Kortom, elke keer als iik TV wil kijken dan is er een probleem. 

Tenzij de router mankementen vertoont, want die geeft geen certificaat, bij het opstarten.

Hallo,

Van de router, eerst alle kabels verwijderd.

Dan als eerste resetten, vervolgens de eerste kabel er in van de TV-box, die ook werd gereset.

Starten maar. Daarna kabeltje voor kabeltje erin en testen, testen en ……….

Het blijkt inderdaad een kwestie van resetten, maar dan blijft nog het probleem van de certificaten. Bovendien zag ik dat mijn buurman weer aan het kloten was, die zit bij Vodafone. Bluetooth deed rare dingen. Dus het zou mij niet verbazen als het daar vandaan komt.

Want alles werkt weer. Bedankt voor de uitleg.

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14074 reacties
  • 22 januari 2025

Hey ​@h.reijerse39, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan, echter zie ik hier geen gekke dingen omhoog komen. Wel zie ik dat de Mediabox al 4 weken niet stroomloos geweest is. Zou je voor mij een aantal stappen willen uitvoeren? Graag zie ik een volledige powerflip en een fabrieks reset van het modem en Mediabox. Zou je de Mediabox ook in een andere poort van het modem willen stoppen? Zo kunnen we uitsluiten of de poort op het modem niet defect is. Alvast bedankt!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Factory reset

Op het modem en Mediabox zit een knopje die je voor 30 seconden dient in te drukken met een tandenstoker, dan voeren ze een fabrieks reset uit. Let op, hierdoor moet je wel de instellingen opnieuw instellen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025
h.reijerse39 schreef:

Hallo,

Van de router, eerst alle kabels verwijderd.

Dan als eerste resetten, vervolgens de eerste kabel er in van de TV-box, die ook werd gereset.

Starten maar. Daarna kabeltje voor kabeltje erin en testen, testen en ……….

Het blijkt inderdaad een kwestie van resetten, maar dan blijft nog het probleem van de certificaten. Bovendien zag ik dat mijn buurman weer aan het kloten was, die zit bij Vodafone. Bluetooth deed rare dingen. Dus het zou mij niet verbazen als het daar vandaan komt.

Want alles werkt weer. Bedankt voor de uitleg.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 24 januari 2025

@h.reijerse39 Super fijn om te lezen dat alles weer werkt naar behoren. Ik wens je veel kijkplezier! 

Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, laat het dan vooral weten. We staan voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen