Skip to main content

Vanochtend is mijn Odido Internet en TV aansluiting geinstalleerd. De afstandsbediening van de media box (Remote 4K TV Box 1.Gen Y233000) is ook gekoppeld aan de TV (Philips 42PFL960D) maar dat werkt niet helemaal, volume aanpassen en Aan/Uit zetten gaat goed maar als ik het input kanaal op de TV wil wijzigen met de knop met “pijltje naar rechts in een box” reageert de TV niet en vervolgens reageert de TV box ook een aantal seconden niet op de afstandsbediening.

Bij mijn vorige providers kon ik na het drukken op de input selecte knop vie de pijltje omhoog en omlaag scrollen tussen de input mogelijkheden en dan met pijltje naar rechts de gewenste kiezen.

Opnieuw de TV kiezen voor de afstand bediening heeft niet geholpen.

 

 

 

 

 

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @hjblik 

Fijn om te lezen dat je de apparatuur gekoppeld hebt. De werking van de source knop is afhankelijk van de TV, soms wordt de afstandsbediening namelijk niet herkend. Dit terwijl je wel de aan/uit en het geluid kunt bedienen. Voor nu is hier geen oplossing voor. 

 

 


Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @hjblik 

Fijn om te lezen dat je de apparatuur gekoppeld hebt. De werking van de source knop is afhankelijk van de TV, soms wordt de afstandsbediening namelijk niet herkend. Dit terwijl je wel de aan/uit en het geluid kunt bedienen. Voor nu is hier geen oplossing voor. 

 

 

 

Merkwaardig genoeg werkte het later wel,nadat de TV was uit en aangezet


Ik heb nu hetzelfde probleem, ook een Philips TV het heeft gewerkt, maar inmiddels doet input het niet. Het lijkt alsof de AB dan hangt, maar als ik met de Philips TV AB de input aanpas, dan doet daarna de AB van het Odido kastje het ook weer, het lijkt wel of de AB van Odido dus wacht tot de input is gezet. Ik heb alles een keer helemaal gereset, dan werkt het weer een paar dagen en daarna stopt het weer met werken.


Hi @djcasl, het klopt dat er op dit moment een bug is met de ‘source’ knop op de afstandsbediening. Met een nieuwe software update wordt dit probleem opgelost! We houden je hiervan op de hoogte in het volgende topic: 

 


Wat een tijdelijke oplossing is, ik heb nu de AB losgekoppeld van het Odido kastje. Die vraagt dan meteen om weer te koppelen. Na het koppel proces doet ie het weer, weet niet voor hoelang. Ik kijk uit naar de update.


Super fijn dat je deze workaround deelt @djcasl, dat kan ik altijd waarderen! 😄 Ondertussen werken we hard door aan een permanente oplossing. Ik hoop je snel te verblijden met de update!


Reageer