Hoi @meCrazyFrog,
Thanks voor je bericht! Ik denk met je mee. Super dat je al behoorlijk wat stappen hebt kunnen uitvoeren, dat zal het makkelijker maken. Ik zit toch nog met enkele vagen voor het onderzoek:
- Hoe worden de Cloud Opnames bekeken? Heb je het probleem ook bij bijvoorbeeld TV Anywhere
- Welke firmware versie wordt er gebruikt op de TV Box? Dit is terug te vinden bij de instellingen
- Heb je een voorbeeld programma waarbij dit probleem voorkomt? Denk aan tijd, datum, zender en programma
Met bovenstaande punten kunnen we een onderzoek laten starten. Ik hoor het dan ook graag van je!
het ligt niet aan de box maar volgens mij gewoon aan de cloud opslag.
Ik heb meerdere series opgenomen en een hoop van de opgenomen afleveringen werken gewoon niet.
Ook niet via tv anywhere. Alleen de laatste 3 opnames werken en de rest geeft een foutmelding
`Afspelen mislukt. Vernieuw de pagina en probeer het opnieuw.`
ligt ook niet aan de browser, heb verschillende browsers geprobeerd in private/incognito mode.
Als ik zo over het forum heen lees, dan lijkt het er sterk op dat het online opnemen nog echt in de
kinderschoenen staat bij T-Mobile. Het is trouwens al helemaal raar dat de tv box vast loopt als een film niet
geladen kan worden.
Hi @meCrazyFrog,
Thanks voor je terugkoppeling! Ik ben dit direct voor je nagegaan en het signaal wat jij doorgeeft komt bij enkele andere klanten ook voor. Daarop is direct een algemeen onderzoek begonnen door specialistische TV team. Momenteel zijn we erg druk om zowel oorzaak als oplossing te vinden. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen.
Ik heb dit dus ook al regelmatig gehad! Zowel via de twee kastjes als via tv anywhere, en verschillende programma opnames…
ik word er niet goed van. We zijn sinds december klant maar hebben alleen maar problemen…
Hoi @Daiske,
Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Inmiddels zijn de algemene problemen opgelost, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te zeggen dat jij geen problemen ondervindt. Ik help je er graag bij. Om dit door de technische dienst te laten onderzoeken, heb ik wel extra gegevens van je nodig:
- Welke firmware versie wordt er gebruikt op de TV Box? Dit is terug te vinden bij de instellingen
- Welke software versie van TV Anywhere wordt er gebruikt? Dit is terug te vinden in de instellingen
- Heb je een voorbeeld programma waarbij dit probleem voorkomt? Denk aan tijd, datum, zender en programma
Ik hoor het maar al te graag van je.
We hebben twee boxen met dezelfde firmware 20.2.971_build1-etv-vas-tvxagv
de software versie van tv anywhere is I.2.4.5
wat ook opvalt is dat we beide kastjes ook al een keer hebben omgeruid van plaats.
maar het is zowel bij de kastjes als bij de tv anywhere dat het bij oudere opnames is.
een voorbeeld fbi op veronica of station 19 van net 5.
voorbeeld fbi van 25-4-2022 op veronica.
Thanks voor je snelle reactie @Daiske!
Heb je misschien ook nog de tijd dat het programma zich afspeelde? Dan kan ik ervoor zorgen dat we een onderzoek gaan starten en een oplossing kunnen aandragen. Ik hoor het nog graag van je!
Ik heb sinds 5 september jl T mobile tv en al drie keer een vastloper gehad in een opgenomen programma. Stekker uit helpt niet. Gisteren zelfde probleem bij opname van Lewis. Na 20 minuten liep hij vast. Heb toen via de afstandsbediening ingetikt 00 21 minuten. en doorspoelen hij sprong naar 21 minuten het afspelen ging verder Ik ga kijken als het weer gebeurd of dat wert. Dit staat los van het feit dat ik in amper 3 weken al 3 keer een vastloper had
Gisteren weer het zelfde probleem, nu bij het afspelen vanMurder she wrote . Bij 37 minuten liep de opname vast. Ik heb de opname vanaf het begin opnieuw gestart. Toen ingetikt 0039. De opname sprong naar de 39e minuut en ging verder. Ik miste dus 2 minuten. Dit is nu de 4e keer.. Vandaag op de andere box geprobeerd. Hier deed het probleem zich niet voor , al moet ik er bij zeggen dat ik versneld heb doorgespoeld. Ik hoop dat men er iets mee kan doen. Het blijft vervelend. zeker als jen 2 weken op T Mobile thuis tv zit
Hi @remcomar, hartstikke goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik help je hier graag bij, want je hoort zonder problemen van je opnames te genieten. Zou je eens kunnen checken of er nog voldoende opnamecapaciteit is? Dit check je als volgt op de TV Box:
- Menu > Account
- Mijn opname > Cloud opnemen
- Onderin de pagina in het balkje zie je:
- Hoeveel verbruikt (Magenta)
- Geplande opnames (Blauw)
- Beschikbaar (Wit)
Als dit niet de boosdoener is, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Hiervoor heb ik nog wat aanvullende informatie nodig:
- Kun je aangeven wanneer de opname van Murder She Wrote is opgenomen (datum en tijdstip)?
- Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten?
- Op welk tijdstip probeerde je de aflevering van Murder She Wrote te bekijken?
- Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien of dat niet? Zo ja, wanneer gebeurt dit?
- Kijk je de opnames terug als deze op dat moment nog live bezig zijn op tv?
Ook kom ik graag nog terug op jouw opmerking dat je vaker vastlopers hebt gehad. Bedoel je hiermee ook vastlopende opnames of ervaar(de) je dit ook bij live-tv kijken? Als je dit kunt laten weten, dan ga ik hier ook met alle liefde in duiken. Ik wil dit voor je fixen!
goedemorgen Lisa
bedankt voor uw bericht.
Ik heb nog weinig opnames gedaan want ik ben pas sinds 5 september bij T mobile.
De opname van Murder She wrote was zondag 18 september, gekeken op 18 september
voltooide opnames 17,3 uur
geplande opnames 53 uur
beschikbaar 129.7 uur
Ik heb ook op een ander apparaat en in tv anywhere bekeken geen vastloper
geen foutmelding. hij blijft gewoon hangen. dit al voor de 4e keer.
terugkijken na afloop opname
Zoals al gemeld, als ik met de afstandsbediening naar 1 minuut na het vastlopen punt spring gaat hij gewoon verder
IK hoop dat dit niet het begin is van een heleboel ellende. Bij KPN nooit dit probleem gehad
hopende dat u hier wat mee kunt,
vr groeten
Cor
Hi @remcomar, super dat je dit zo snel kon aanvullen - dankjewel! Met deze informatie kan ik zeker aan de slag en ik heb dan ook meteen een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst. Zou je enkel nog kunnen aangeven hoe laat je Murder She Wrote op 18 september wilde terugkijken? Dan voeg ik dit nog toe aan het onderzoek. De komende dagen ga ik het goed in de gaten houden en laat ik het weten als er een update is uitgerold. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen!
IK denk dat dit om plm 20.30 uur was of iets vroeger
Helemaal super dat je dit zo snel nog kon doorgeven, merci @remcomar! Ik heb dit aangevuld aan het onderzoek. Ik houd je op de hoogte!
Hi @remcomar, ik wil je heel graag laten weten dat het onderzoek succesvol is afgerond! De technsiche dienst heeft een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om het probleem te verhelpen. Ik zie dat deze vandaag is binnengekomen, super. Kun je aangeven, zodra de nieuwe TV Box up and running is, of je weer zonder problemen van Cloud Opnemen kunt genieten? Alvast een mooi weekend en ik hoor het graag!
Hier hetzelfde probleem, bij opnames loopt de tv box op willekeurige momenten vast. Opslag zit niet vol. Ik zie hier al meerdere topics over en had gehoopt dat dit met een update opgelost zou worden maar het begint nu wel vervelend te worden.
Hi @remcomar, ik wil je heel graag laten weten dat het onderzoek succesvol is afgerond! De technsiche dienst heeft een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om het probleem te verhelpen. Ik zie dat deze vandaag is binnengekomen, super. Kun je aangeven, zodra de nieuwe TV Box up and running is, of je weer zonder problemen van Cloud Opnemen kunt genieten? Alvast een mooi weekend en ik hoor het graag!
Na de installatie van de tv box ben ik een programma nl New tricks, gaan kijken dat op dat moment al een tijdje aan het opnemen was. Na plm 25 minuten stopt het afspelen. Ik heb op de stopknop gedrukt, en daarna weer op play en het afspelen ging gewoon verder waar hij gebleven was. Wat mij echter opviel was, dat het afspelen stopte, op het moment dat de opname stopte, kennelijk gaf het systeem een melding aan het afspelen dat hij moest stoppen, denk ik zo. . Misschien ligt daar het probleem. Andere opnames deden en doen het nu goed afkloppen maar zeg ik maar zo.
gr
Cor
Hi @bertbruins, hier ga ik graag iets aan doen! Dankjewel dat je alvast wat extra informatie mee geeft. Ik wil een verzoek indienen bij onze technische dienst om dit issue te verhelpen. Hiervoor heb ik nog de volgende informatie nodig:
- Om welke zenders/programma's gaat het?
- Op welke datums en tijdstippen zijn deze opnames gemaakt?
- Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten?
- Wanneer heb je de opnames die vastliepen bekeken (datum + tijdstip)?
- Heb je zelf al iets geprobeerd om dit op te lossen?
- Krijg je ook een foutmelding te zien? Zo ja, welke?
- Kijk je de opnames terwijl deze op dat moment nog bezig zijn op tv?
Als je hierop terug kunt komen, ga ik verder voor je aan de slag om dit te fixen!
Bedankt voor de snelle reactie @Lisa. Wij kijken Vandaag Inside (sbs6) en deze opnames lopen regelmatig vast. Het vastlopen gebeurt ook bij andere programma's maar weet niet meer exact welke.
De opnames waarbij dit gebeurde zijn inmiddels verwijderd en ik weet dus niet meer precies om welke opnames het ging. Zodra dit weer gebeurt noteer ik deze informatie. Ik heb opnames nog niet teruggekeken via de app dus alleen maar op de tv box.
Ik heb alleen geprobeerd om alles een tijdje uit te zetten en opnieuw op te starten. Media converer, modem en tv box.
Er komt geen foutmelding, de box loopt compleet vast en reageert niet meer op de afstandsbediening. Enige oplossing op dit moment is de stekker eruit halen, opnieuw opstarten en de opname opnieuw starten.
We kijken eigenlijk altijd de opnames later terug.
Hi @bertbruins, hartstikke bedankt voor deze aanvulling! Super als je het zou kunnen noteren wanneer het ook bij andere programma's gebeurt. Ik heb het verzoek voor je ingediend en houd dit goed voor je in de gaten de komende dagen. Als je nog extra voorbeelden zou kunnen verzamelen, dan zou dat top zijn. Zo wil de technische dienst altijd weten om welke programma's het ging, op welke zenders dit was en de datum en het tijdstip van het kijken. Thanks! Zodra er een update uit het onderzoek rolt, ben je de eerste die het hoort.
Hi @bertbruins, ik hoop dat je ook al uitkijkt naar het weekend! Graag kom ik bij je terug met de volgende vragen. Om het onderzoek verder te kunnen vervolgen, heeft de technische dienst toch nog aanvullende informatie nodig. Kun je hierop terugkomen?
- Kun je naast Vandaag Inside nog meer programma's en zenders opnoemen die vastlopen tijdens het bekijken?
- Op welke datums en tijdstippen heb je opnieuw deze problemen gehad en op welke datum en op welk tijdstip heb je deze vervolgens bekeken?
Als je er daarnaast voor kunt zorgen dat je de opnames die je aan mij doorgeeft niet verwijdert, dan kan de technische dienst het probleem reproduceren. Dankjewel alvast voor de moeite!
Bij Soldaat van Oranje (4 mei sbs6) liep hij ook regelmatig vast. Zo erg hebben wij het ook niet eerder gehad. Meestal 1 keer in de week ongeveer maar bij solaat van oranje hebben wij er wel 3-5 keer achter elkaar last van gehad. Ik heb het net, 17:45 even opnieuw geprobeerd en hij liep weer vast, deze keer op minuut 4:59.
Als wij weer problemen ervaren bij een ander programma dan stuur ik dat door. Alvast bedankt en een goed weekend gewenst.
Update: gisteravond rond 22:30-23:00 liep de Vandaag Inside opname van 28 september vast op minuut 40:40.
Hi @bertbruins, echt super fijn dat je deze voorbeelden nog hebt kunnen doorzetten - merci! De technische dienst heeft voldoende voorbeelden en houdt mij weer op de hoogte van het onderzoek. Ik deel het hier dan ook met je als er een nieuwe update uitrolt. Ik hoop dat ik snel de oplossing met je kan delen.
Na lange periode zonder problemen liep vanmiddag om 13.45 uur een opname vast van Shownieuws. Dat was na plm 25 minuten kijken. Opname was van gisteravond Stroom er af want box ging niet uit ben nu opnieuw aan het kijken, loopt nu door dus afwachten maar gr Cor