Skip to main content

Eerder (maand of 7 terug) een topic gestart over wegvallend geluid bij afspelen van opnames. Dat is inmiddels -vrijwel- opgelost; fijn.
Maar nu doet zich sinds een week of wat een ander fenomeen voor: wanneer je kijkt naar een opname terwijl de opname nog loopt stopt opeens het afspelen; beeld en geluid ‘bevriezen’.

Druk op stop en start en het probleem is weg. Soms gebeurt het twee of drie keer tijdens het afspelen, maar alleen wanneer de opname nog bezig is.

ik heb het in elk geval meerdere keren ervaren op RTL 4 en op RTL 8.

Wordt dit herkend? 

Hoi @Abbenhuis,

Dit is een herkenbaar probleem. De opname speelt af tot het moment in de uitzending waarop je 'm startte. Dus als je na 10 minuten uitzending wil gaan kijken, speelt hij de eerste 10 minuten af en loopt dan vast. Als je hem opnieuw start, kun je weer 10 minuten kijken, enzovoort. Er wordt aan gewerkt, maar het begint wel lang te duren. Hopelijk heeft @Lisa inmiddels een update. Het probleem doet zich bij mijn weten alleen voor als je kijkt via de tv-box. Als je via een van de apps kijkt, zou je er geen last van moeten hebben. Misschien kun je daar (tijdelijk) gebruik van maken.


Ik denk dat dit probleem, of beter gezegd deze situatie per ongeluk vaak verkeerd of niet compleet uitgelegd wordt: het zit ‘em erin dat wanneer je via de TV Box een programma wilt bekijken dat je op dat moment al aan het opnemen bent, dat de TV Box dan logischerwijs na de start van dat opgenomen programma tot het moment dat je real-time terugkomt (zogezegd) altijd wil overschakelen naar Live TV omdat de box technisch gezien denkt dat jij op dat punt beland bent - dat is eigenlijk “working as intended”. Je kunt in dit soort gevallen het beste gebruikmaken van Begin Gemist omdat je hiermee het startschot als het ware gemist hebt (bijvoorbeeld de eerste tien minuten).

Een voorbeeld: je start de opname van programma X om 20:00 omdat het programma dan op de reguliere programmering start. Om 20:10 ben je in de gelegenheid om voor de tv te schuiven en besluit je het programma via Opnames terug te gaan kijken. Om 20:10 in het opgenomen programma, dan heb je 10 minuten van de opname bekeken, denkt de TV Box dat je weer terug bent bij Live TV omdat dit het startpunt was van jouw opname. Je kunt dit vermijden door Begin Gemist te gebruiken - let er wel op dat dit niet voor alle programma's geldt. 

Onze specialisten zijn inderdaad bezig om dit via een andere manier toch te laten oplossen zodat teruggaan naar Live TV ook op de TV Box niet meer voorkomt. 


Het lastige met begin gemist is dat doorspoelen vrijwel nooit is toegestaan waardoor je dus ook alle reclames moet kijken.  


@Abbenhuis Goed punt, maar dat zou dan voor reguliere tv ook zijn en in principe gebruik je Begin Gemist alleen wanneer je te laat een programma bent ingekomen. Wanneer je een opname maakt, is het van oudsher de intentie om die opname op een later tijdstip te bekijken. Ik ben nu eventjes archaïsch bezig, maar vroeger was het op een fysieke VHS-recorder of DVD-recorder ook niet mogelijk om een opname te kijken terwijl deze werd opgenomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het per definitie nu ook niet mogelijk zou moeten zijn, maar juist daarom kijken onze specialisten naar het aanpassen van hoe dit systeem bij Cloud Opnemen werkt zodat het wel gedurende de gehele opname mogelijk is! 😄


@Abbenhuis Goed punt, maar dat zou dan voor reguliere tv ook zijn en in principe gebruik je Begin Gemist alleen wanneer je te laat een programma bent ingekomen. Wanneer je een opname maakt, is het van oudsher de intentie om die opname op een later tijdstip te bekijken. Ik ben nu eventjes archaïsch bezig, maar vroeger was het op een fysieke VHS-recorder of DVD-recorder ook niet mogelijk om een opname te kijken terwijl deze werd opgenomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het per definitie nu ook niet mogelijk zou moeten zijn, maar juist daarom kijken onze specialisten naar het aanpassen van hoe dit systeem bij Cloud Opnemen werkt zodat het wel gedurende de gehele opname mogelijk is! 😄

Je hebt gelijk.


Zelfde problemen en meer met afspelen en opname Cloud.

Nieuwste probleem.  foutcode 132210 bij starten opname Cloud  Kan niet opnemen! Ik heb maar weinig opnames erop staan, ruimte genoeg. Box 10 minuten uit helpt niet, Fabrieksreset werkt ook niet

Oudere problemen met opnemen en afspelen

probleem 1: wanneer je via de TV Box een programma wilt bekijken dat je op dat moment al aan het opnemen bent, dat de TV Box dan logischerwijs na de start van dat opgenomen programma tot het moment dat je real-time terugkomt (zogezegd) altijd wil overschakelen naar Live TV omdat de box technisch gezien denkt dat jij op dat punt beland bent - dat is eigenlijk “working as intended”. Je kunt in dit soort gevallen het beste gebruikmaken van Begin Gemist?  Begin gemist mag niet op alle kanalen of niet bij bepaalde programma's Bijv. Opsporing gevraagd

probleem 2: Regelmatig geen geluid opgenomen bij opgenomen film

probleem 3: Opgenomen film kan niet gekeken worden Geen data? 


Hi @JopiooovB, zojuist heb ik je van een reactie voorzien in het onderstaande topic! 

Spreek ik je daar verder? 💪 Ik wil je graag vragen om het een volgende keer bij maximaal één topic te houden, zo blijft het overzichtelijk en kunnen wij je nóg sneller helpen - merci! Het plaatsen van twee topics/reacties over hetzelfde onderwerp óf met exacte dezelfde inhoud is namelijk niet toegestaan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

 


Ik denk dat dit probleem, of beter gezegd deze situatie per ongeluk vaak verkeerd of niet compleet uitgelegd wordt: het zit ‘em erin dat wanneer je via de TV Box een programma wilt bekijken dat je op dat moment al aan het opnemen bent, dat de TV Box dan logischerwijs na de start van dat opgenomen programma tot het moment dat je real-time terugkomt (zogezegd) altijd wil overschakelen naar Live TV omdat de box technisch gezien denkt dat jij op dat punt beland bent - dat is eigenlijk “working as intended”. Je kunt in dit soort gevallen het beste gebruikmaken van Begin Gemist omdat je hiermee het startschot als het ware gemist hebt (bijvoorbeeld de eerste tien minuten).

Een voorbeeld: je start de opname van programma X om 20:00 omdat het programma dan op de reguliere programmering start. Om 20:10 ben je in de gelegenheid om voor de tv te schuiven en besluit je het programma via Opnames terug te gaan kijken. Om 20:10 in het opgenomen programma, dan heb je 10 minuten van de opname bekeken, denkt de TV Box dat je weer terug bent bij Live TV omdat dit het startpunt was van jouw opname. Je kunt dit vermijden door Begin Gemist te gebruiken - let er wel op dat dit niet voor alle programma's geldt. 

Onze specialisten zijn inderdaad bezig om dit via een andere manier toch te laten oplossen zodat teruggaan naar Live TV ook op de TV Box niet meer voorkomt. 

Wanneer wordt dit opgelost?


Hi @Rwin66, leuk om te zien dat je hier nieuwsgierig naar bent! Ik kan jammer genoeg nog geen concrete datum met je noemen, maar het staat op onze agenda. Zodra deze verbetering is doorgevoerd, dan laten we dat aan jullie weten. 


Is hier inmiddels al een oplossing voor? 


Hoi @ckazius, er is nog geen datum bekend maar het staat op de radar. Omdat dit echter een (vergeef me voor de benaming) “schoonheidsaanpassing” is, zal het niet op de allerhoogste prioriteitenlijst staan. Ik vermoed dat ergens dit jaar een firmware update komt met deze verbetering. Voor nu is het technisch gezien nog steeds “working as intended”. 


Reageer