Sinds begin van dit jaar zijn wij overgestapt naar T-Mobile Thuis voor Internet en TV. Omdat wij bij Ziggo een box met HDD hadden, hebben wij gekozen voor opnemen via de cloud, om zo films en series makkelijk terug te kunnen kijken. Helaas ondervinden wij al een paar weken een probleem met het terugkijken van één specifieke serie.
Wanneer we een aflevering willen kijken via de TV, dan krijgen we alleen een ronddraaiende cirkel te zien en doet de box verder niets meer. Met ‘terug’ kunnen we wel uit het scherm komen en een andere opname kijken of live TV. Alleen de afleveringen van de laatste week zijn beschikbaar. (De box loopt dus niet helemaal vast, iets wat eerder dit jaar nog wel eens voorkwam maar inmiddels opgelost lijkt te zijn.) (Laatste poging gisteravond.)
Het probleem beperkt zich niet tot de box alleen, ook wanneer we via de website de betreffende programma's willen bekijken, dan lukt dit niet en komt de melding dat er iets mis is gegaan en het later nog eens geprobeerd moet worden. (Vandaag niet meer gecontroleerd, dit was een week of twee geleden het geval. Aangezien er geen rechtstreeks contact via de mail mogelijk is met T-Mobile ben ik niet eerder toegekomen aan het stellen van deze vraag.)
De derde mogelijkheid, het bekijken van de app op de smartphone, werkt wel. Hierin is de opname wel te bekijken en is een volgende keer ook bijgehouden waar je bent gebleven.
Het betreft op dit moment allemaal opnames op Net 5 van NCIS Los Angeles met als opname datum:
- Zaterdag 15 oktober 2022 (2 afleveringen)
- Zaterdag 22 oktober 2022 (2 afleveringen)
- Zaterdag 29 oktober 2022 (2 afleveringen)
- Zaterdag 22 oktober 2022 (2 afleveringen)
- Zaterdag 5 november 2022 (2 afleveringen)
- Zaterdag 12 november 2022 (2 afleveringen), deze zijn wel af te spelen