Skip to main content
Beantwoord

Aantal problemen met Odido mediabox

  • 6 June 2024
  • 22 reacties
  • 340 Bekeken

Sinds een maand heb ik internet en tv van internet. Maar net name de mediabox werkt nooit vlekkeloos. De problemen tot nu toe op een rijtje: 

- Blijft soms hangen op het Android TV laadvenster

- Blijft soms hangen op Odido welkomstvenster

- Start soms zelfs helemaal niet op

- Dode pixels rechts in beeld, niet zichtbaar wanneer ik naar andere input kanalen ga

- Alleen npo 1, 2 en 3 werken soms, de rest niet. 

Ik vergeet vast nog wel wat. Het is elke keer maar weer de vraag wat het dit keer is. 

De mediabox van het stroom halen helpt over het algemeen niet.

Modem uit/aanschakelen heeft af en toe nut, maar vaak doet het volgende probleem zich dan weer voor. Dat kan ook niet elke keer de bedoeling zijn. 

De utp-kabel zit goed en is niet beschadigd. Andere apparaten/rechtstreeks op tv werkt ook gewoon.

Wat kan ik hiermee het beste doen? 

 

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @MJFN 

Goed dat je dit bij ons meldt. Ik kijk graag met je mee hoe we de Mediabox weer goed werkend krijgen, zodat je binnenkort weer heerlijk van TV kan genieten! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om de internetverbinding te meten en ik zie dat er iets niet helemaal goed gaat in de lijn. Dit heeft uiteraard ook invloed op de TV kwaliteit. 

Wil je het modem eens een volledige herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Laat je mij weten of dit heeft geholpen? 

 

Bedankt voor je reactie Teresa. Het heeft helaas niet geholpen. Hij startte goed op, maar daarna plots een reboot en nu blijft hij weer hangen op het Android tv laadscherm.

 

Reputatie 7
Badge +3

@MJFN Dank je wel voor je terugkoppeling! Laten we samen opzoek gaan naar een werkende oplossing! 

Is de Mediabox inmiddels wel volledig opgestart of blijft ‘ie nog hangen op hat Android scherm? Wil je hier eens een foto/filmpje* van met mij delen?

Daarnaast wil ik je vragen de volgende vragen de beantwoorden: 

  • Heb je de Mediabox bekabeld op de TV aangesloten of draadloos?
  • Gebeuren de problemen die je beschrijft alleen bij Live TV Kijken of ook bij Terug Kijken en Opnemen? 
  • Gebeurd het op specifieke tijden? Heb je een voorbeeld (datum/tijd/programma)?

Je kunt een filmpje met mij delen middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite!

Het heeft even geduurd sinds mijn vorige reactie. Heb een kleine verbouwing gehad en mijn nieuwe televisie opgehangen.

Nu start de tv box niet meer op, geeft blauw licht maar reageert niet op afstandsbediening, afstandbediening knippert 12x rood. Waarschijnlijk moet ik de boel weer resetten? Het is aangesloten met utp en hdmi naar televisie. 

De tv-app werkt in ieder geval wel. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zal inderdaad proberen om de Mediabox een harde reset te geven @MJFN. Hopelijk lost dit het meeste voor je op! 

Inmiddels alles weer gereset. Gisteravond deed hij het prima. Helaas kwam ik vandaag thuis en is de tv box automatisch opgestart en blijft hij weer vaststaan op het odido-scherm. Ook nadat ik de tv box reset. 

Het is trouwens bekabeld aangesloten. Heb tot nu toe alleen live gekeken en nog niet opgenomen of terug gekeken. 

 

Nog een keer alles gereset, werkte even 5 seconden. Daarna startte de tv box opnieuw op en loopt weer vast op het Android tv laad scherm.

Foto van vastloper odido scherm:

 

Link naar filmpje Android tv laadscherm: 

https://we.tl/t-9T8Fha0OEU

Heb 15 seconden gefilmd, maar dit blijft gewoon doorgaan tot ik de stekker eruit trek.

Reputatie 7
Badge +3

@MJFN Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Ik help je graag verder! 

Ik heb meteen nogmaals de verbinding uit gemeten. Echter zie ik de Mediabox niet bekabeld aangesloten. Heb je hier toevallig een switch/wifiversterker tussen zitten? Ik verneem graag op welke LAN poort de Mediabox is aangesloten. 

Laat je het mij weten? Dan kijk ik meteen met je mee!

Bedankt voor de snelle reactie. Ben vrijdag weer thuis, dan laat ik het weten 👍

Hij zit in LAN 4

Reputatie 7
Badge +3

@MJFN Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Kan het zijn dat daar nog een switch tussen zit? Ik zie de Mediabox namelijk niet aangesloten. Zo ja, wil je deze er dan tussenuit halen de Mediabox rechtstreeks op het modem aansluiten. Laat je mij weten wat de uitkomst is? 

Dat is vreemd, ik heb er niets tussen zitten. Hij is gewoon met ethernet verbonden staat bij netwerkinstellingen.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @MJFN, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik kan de Mediabox nu wel terugvinden in het modem, namelijk op LAN 2. Merk je nu toevallig een verschil in de werking van de Mediabox of blijven dezelfde problemen zich voordoen? 

Hij zit toch echt in LAN 4, dat betekent dat er iets niet goed werkt. Ja, de problemen blijven zich voordoen. Kunnen jullie niet even een monteur langs sturen ofzo?

Reputatie 7
Badge +3

@MJFN Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik ben meteen opnieuw gaan kijken, maar ik zie geen Mediabox aangesloten. Alleen een apparaat van Wiser op LAN 4 (vermoedelijk de switch?). In de lijnmeting van Nora kan ik wel zien dat deze gister volgens het systeem in LAN 2 zat. 

Ik wil graag nagaan of je niet gekruist bent met een andere verbinding. Wil je nogmaals het modem een herstart geven? Ik ga dan meteen verder met mijn onderzoek! 

Ik reset morgen de boel wel weer. Ik moet zeggen dat ik hier wel een beetje flauw van begin te worden. Elke keer resetten, maar het lost niets op. De utp is LAN 4 niet uitgeweest.

Af en toe springt de tv box ook uit het niets aan en kan de tv zo weer een hele of meerdere dagen aan blijven staan als ik niet thuis kom.

Hoop dat jullie snel met een oplossing komen of een monteur langs sturen, ik betaal ook gewoon abonnementskosten terwijl het niet werkt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MJFN, dank je wel voor het laten weten! Momenteel zie ik de Mediabox helemaal niet meer verbonden staan op het modem en zie ik op LAN-poort 4 een apparaat verbonden van Schneider Electric. Kan dit kloppen?

Wat betreft de Mediabox die vanzelf aan gaat, komt dit vermoedelijk door updates die gedaan worden. Dan wil de Mediabox namelijk van standby af gaan en zichzelf aanzetten. 

Wat betreft de foto die je stuurde en de problemen die je eerder noemt, vermoed ik dat er iets in de Mediabox dan ook niet goed geregistreerd staat of dat de Mediabox defect is. Ik heb dan ook onze tv specialisten gevraagd of ze dit langs willen lopen of het allemaal klopt. Ik wacht nog op terugkoppeling hiervoor. Mocht dit allemaal goed staan, vind je het goed als ik de Mediabox voor je omwissel voor een nieuwe? Een monteur zal dit namelijk niet kunnen verhelpen als het issue in de Mediabox zelf zit.

Nope, LAN4 zit de tv box op, zoals ik al zei in de laatste paar berichten. 

Een nieuwe opsturen is natuurlijk prima, hopelijk is het gewoon een defect dan inderdaad.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @MJFN, we verwachten morgen of uiterlijk dinsdag een terugkoppeling! Als alles goed staat, sturen we meteen een nieuwe Mediabox naar je toe. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je nog een mooie zondag! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MJFN, er zijn geen gekke dingen terug te zien in de Mediabox. Dus alles staat goed geregistreerd. Ik heb dan ook een swap voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail en de instructies hoe je de huidige Mediabox kan retourneren. De nieuwe Mediabox komt snel jouw kant op!

Hi @MJFN, er zijn geen gekke dingen terug te zien in de Mediabox. Dus alles staat goed geregistreerd. Ik heb dan ook een swap voor je aangevraagd. Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail en de instructies hoe je de huidige Mediabox kan retourneren. De nieuwe Mediabox komt snel jouw kant op!

 

Vrijdag de nieuwe box ontvangen en tot nu toe lijkt het te werken 😁

Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MJFN, geweldig dat dit beter voor je werkt en heel graag gedaan!

Reageer