Skip to main content

We zijn zeer recent overgestapt van KPN naar T-Mobile. Ik zou graag gebruik maken van de analoge A/V-uitgang van de Amino Aria 7x, maar ik krijg er geen signaal uit. Ik heb een TRRS-naar-av kabel gekocht, omdat ik in de originele handleiding van het kastje zelf meende te ontdekken dat dat zou moeten werken. De reden is dat ik een oude tv heb zonder HDMI, en dat ik met mijn HDMI-naar-a/v converter zowel een slecht leesbaar beeld als een enorm waardeloze synchronisatie tussen beeld en geluid krijg. Omdat ik met de scart-aansluiting op mijn voormalige KPN tv-box een prima resultaat boekte, hoopte ik dat de A/V-uitgang de oplossing zou kunnen zijn. Maar er komt niks uit de uitgang. Ik heb in het menu en in handleidingen gezocht naar een optie om het te activeren, maar kan niks vinden. Ook heb ik de HDMI-kabel eruit gehaald, wellicht dat hij de uitgang schakelt op detectie, maar nee. Heeft iemand een idee of de uitgang zou moeten werken, of wat ik moet doen om hem te activeren?

Met A/V bedoeld u de 9 pins mini scart acherop de Amino ga ik van uit?  kan het eventueel zo zijn dat deze optie geactiveerd moet worden op het menu op de tv als men op de menu knop drukt van de Amino a.b.

Bij gebruik van HDMI krijg je n.l. een aantal opties b.v. HDMI 1 t/m 4  


Er is geen A/V utgang anders dan de HDMI. De 3.5 mm uitgang is bedoeld voor analoog geluid. DIe kun je met een 3.5mm naar tulp verloopstekker aansluiten op een receiver.

Ik zou nog eens een andere HDMI naar AV convertor proberen alvoors een aan een andere TV te denken.. Als je zoiets bij Bol.com of Amazon koopt kun je het proberen en indien het alsnog niet werkt het kosteloos terugsturen.


Er is geen A/V utgang anders dan de HDMI. De 3.5 mm uitgang is bedoeld voor analoog geluid. DIe kun je met een 3.5mm naar tulp verloopstekker aansluiten op een receiver.

Ik zou nog eens een andere HDMI naar AV convertor proberen alvoors een aan een andere TV te denken.. Als je zoiets bij Bol.com of Amazon koopt kun je het proberen en indien het alsnog niet werkt het kosteloos terugsturen.

 

Dan ben ik vast op het verkeerde been gezet. A/V staat normaal voor audio/video, en op de Amino website vind ik dit:

Misschien heeft T-Mobile dit dan anders uit laten voeren. De kabel die genoemd wordt op het plaatje is degene die ik heb. Verder kwam er ook geen audio uit die kabel, maar dat kan zijn omdat een TRRS-plug andere afstanden heeft dan een TRS-plug.


Met A/V bedoeld u de 9 pins mini scart acherop de Amino ga ik van uit?  kan het eventueel zo zijn dat deze optie geactiveerd moet worden op het menu op de tv als men op de menu knop drukt van de Amino a.b.

Bij gebruik van HDMI krijg je n.l. een aantal opties b.v. HDMI 1 t/m 4  

Wij hebben de Amino Aria 7X, en die heeft een 3.5mm jack-uitgang. Als ik het goed gezien heb zit er zo'n 9-pins plug op de Amino Aria 610.


Reageer