Beantwoord
5.1 surround geluid met de Entone interactieve tv box
Hallo,
Klopt het dat jullie geen 5.1 geluid doorgeven via de entone 510b ??
Ik heb recentelijk een 5.1 systeem aangeschaft en ik merkte op dat geen enkele zender via jullie 5.1 geluid doorgeeft.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn setup lag en hoe ik mijn verbinding had lopen. Het is namelijk zo dat ik alles via hdmi naar mijn tv laat lopen en vanuit mijn tv loopt een optical kabeltje naar mijn samsung 5.1 set.
Mijn ps4 is ook via de tv aangesloten via hdmi en ik hoor gewoon 5.1 geluid als ik een blue ray film bekijk of netflix opstart. Ook netflix via mijn tv naar mijn 5.1 setup doet het goed alleen de entone 510b niet. Die blijft stereo geluid doorgeven.
Ik heb als test de optical out van de entone 510b rechtstreeks op mijn 5.1 systeem aangesloten en ook toen merkte ik geen verschil.
Ik heb in de instellingen van de entone 510b gekeken en daar kun je maar 2 instellingen wijzigen voor geluid, maar het maakt niets uit.
Dus of ik doe iets fouts of jullie geven geen 5.1 geluid door.
Wat is de waarheid ?
Klopt het dat jullie geen 5.1 geluid doorgeven via de entone 510b ??
Ik heb recentelijk een 5.1 systeem aangeschaft en ik merkte op dat geen enkele zender via jullie 5.1 geluid doorgeeft.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn setup lag en hoe ik mijn verbinding had lopen. Het is namelijk zo dat ik alles via hdmi naar mijn tv laat lopen en vanuit mijn tv loopt een optical kabeltje naar mijn samsung 5.1 set.
Mijn ps4 is ook via de tv aangesloten via hdmi en ik hoor gewoon 5.1 geluid als ik een blue ray film bekijk of netflix opstart. Ook netflix via mijn tv naar mijn 5.1 setup doet het goed alleen de entone 510b niet. Die blijft stereo geluid doorgeven.
Ik heb als test de optical out van de entone 510b rechtstreeks op mijn 5.1 systeem aangesloten en ook toen merkte ik geen verschil.
Ik heb in de instellingen van de entone 510b gekeken en daar kun je maar 2 instellingen wijzigen voor geluid, maar het maakt niets uit.
Dus of ik doe iets fouts of jullie geven geen 5.1 geluid door.
Wat is de waarheid ?
Beste antwoord door Gino
Hey iedereen,
Bij bepaalde uitzendingen/ zenders is het mogelijk dat je 5.1 audio krijgt. Dit is echt afhankelijk van hoe wij het vanuit de zender krijgen aangelevert. 😉
Bekijk origineelBij bepaalde uitzendingen/ zenders is het mogelijk dat je 5.1 audio krijgt. Dit is echt afhankelijk van hoe wij het vanuit de zender krijgen aangelevert. 😉
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.