Skip to main content

De 4K TV box gaat na eerste aansluiting op zoek naar nieuwe firmware. Deze blijft hangen op 6/100. De melding op het tv-scherm: “firmware update in progress (6/100). Please do not remove the batteries from your remote!”.

Na 8 uur is de firmware nog steeds niet verder dan 6/100. Graag advies hoe dir op te lossen.

Hi @bassemans66, het updaten duurt inderdaad wel erg lang! Ik help je hier graag mee verder. Is de Mediabox bekabeld aangesloten aan het modem of is deze via de wifi verbonden? Mocht deze nog niet bekabeld aangesloten zijn, dan raad ik dit zeker aan. Daarnaast wil ik je vragen om de Mediabox helemaal van de stroom te halen en hem na 20 seconden weer opnieuw aan te sluiten om het opnieuw te proberen. Hou je me op de hoogte? 


Hi @bassemans66, het updaten duurt inderdaad wel erg lang! Ik help je hier graag mee verder. Is de Mediabox bekabeld aangesloten aan het modem of is deze via de wifi verbonden? Mocht deze nog niet bekabeld aangesloten zijn, dan raad ik dit zeker aan. Daarnaast wil ik je vragen om de Mediabox helemaal van de stroom te halen en hem na 20 seconden weer opnieuw aan te sluiten om het opnieuw te proberen. Hou je me op de hoogte? 

Hoi Nora,
De tv box is bekabeld aangesloten via ‘internet via electra’, dus niet rechtstreeks op het modem.
Is dat belangrijk om te doen?
Na het opnieuw opstarten (van het net af en er weer aan) schiet-ie zo door de firmware-update heen.
Dat lijkt dus de oplossing te zijn geweest.


Hi @bassemans66, wat super om te zien dat de update nu helemaal goed doorgekomen is! 😄 Je kan de Mediabox nu gewoon aangesloten staan zoals je al hebt, dat de update goed door komt is het belangrijkste. Ik wil je veel kijkplezier wensen! 


Reageer