Sinds een aantal weken ben ik overgestapt op glasvezel van Odido.
Vanwege mijn split level woning is het niet mogelijk om een CAT6 kabel van Zyxel modem naar tv box te trekken. Om die reden 2x Zyxel wifi punten aan abonnement toegevoegd. De wifi verbinding in het gehele huis is hierdoor prima. Echter ervaar ik op mijn tv box terugkerende en zeer frustrerende problemen. Dagelijks krijg ik de melding bij het opstarten van de tv box dat het opstarten langer duurt en de tv box geen verbinding kan maken. Het wifi signaal is niet verbonden en signaal sterkte zwak. Wanneer ik verbinding wil maken met mijn vaste wifi netwerk duurt dit lang en lukt dit niet.
Wanneer ik het wifi netwerk vervolgens vergeet, opnieuw selecteer in beschikbare netwerken en het wachtwoord in tik krijg ik de melding onjuist wachtwoord. Het wachtwoord is zeker juist en goed ingevoerd.
Work around hiervoor is wifi netwerk vergeten, tv box resetten (kabel eruit) wifi netwerk selecteren en wachtwoord opnieuw invoeren. Hierna komt verbinding tot stand en in stabiel/uitstekend. Op alle andere apparaten ervaar ik dit niet en is de wifi verbinding stabiel en verbinding uitstekend.
Graag ontvang ik terugkoppeling of dit een bekend issue is en of wisselen box een uitkomst is. Zyxel punt staat naast tvbox, alle tests en controle stappen en resets doorlopen, maar problemen blijven terugkeren.