4K Box met Dolby Vision

  • 26 April 2024
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemorgen allemaal,

 

Onlangs ben ik overgestapt van KPN Glasvezel naar Odido Glasvezel i.c.m. 4K TV Box.

Ik maak gebruik van een LG tv met Dolby Vision en zowel bij KPN als bij Odido wordt dit ondersteund door de 4K Box. Bij KPN nooit problemen met de beeldkwaliteit gehad, echter sinds de overstap heb ik iedere dag hetzelfde probleem:

 

  • Bij onder andere Netflix is het beeld niet in de juiste kleuren (vooral groentinten er doorheen) bij content met Dolby Vision
  • Zodra ik de instelling bij HDR settings in de 4K Box aanzet op één van de twee laatste opties (staan bolletjes voor om te selecteren, eentje is voor streaming content en andere meer voor iets anders) en dan terug ga naar Netflix, is het beeld perfect

Prima als dit blijvend zou werken, maar iedere dag (als de TV box dus 's nachts op standby heeft gestaan), is deze optie weer gedeactiveerd. De box onthoudt de instellingen niet, waardoor Dolby Vision content iedere dag opnieuw verkeerd wordt weergegeven, tenzij ik eerst in de instellingen die optie aanzet.

 

De box draait op de nieuwste firmware, maar ik vind 'm sowieso altijd erg traag de eerste 10-20 seconden na het aanzetten vanuit standby modus. De kwaliteit laat te wensen over van deze box.

 

Heeft nog iemand dit probleem of weet iemand hoe ik dit blijvend kan verhelpen?

 

Thanks alvast voor jullie moeite.

Grogu 4 dagen geleden

Hey @Grogu, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Om eerlijk te zijn heb ik dit nog niet eerder voorbij zien komen. Ik wil natuurlijk dat het gewoon werkt omdat we dit wel ondersteunen. Zou je misschien een aantal foto's willen delen van het kleurverschil voor en na de tijd? Dan krijgen we een beter beeld van het issue. Alvast bedankt!

Hey @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Het probleem lijkt opgelost te zijn en lag NIET aan jullie Mediabox. De tv bleek op de game modus te staan en die is in HDR kwaliteit. Indien je dan Dolby Vision content probeert af te spelen, tja.. dan gaan de kleuren vreemd doen.

 

Toch bedankt voor je reactie en moeite!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Grogu, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Om eerlijk te zijn heb ik dit nog niet eerder voorbij zien komen. Ik wil natuurlijk dat het gewoon werkt omdat we dit wel ondersteunen. Zou je misschien een aantal foto's willen delen van het kleurverschil voor en na de tijd? Dan krijgen we een beter beeld van het issue. Alvast bedankt!

Hey @Grogu, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Om eerlijk te zijn heb ik dit nog niet eerder voorbij zien komen. Ik wil natuurlijk dat het gewoon werkt omdat we dit wel ondersteunen. Zou je misschien een aantal foto's willen delen van het kleurverschil voor en na de tijd? Dan krijgen we een beter beeld van het issue. Alvast bedankt!

Hey @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Het probleem lijkt opgelost te zijn en lag NIET aan jullie Mediabox. De tv bleek op de game modus te staan en die is in HDR kwaliteit. Indien je dan Dolby Vision content probeert af te spelen, tja.. dan gaan de kleuren vreemd doen.

 

Toch bedankt voor je reactie en moeite!

Reageer