Beantwoord

2e televisie draadloos


Al dagen ben ik bezig om, nu mijn man beneden werkt, boven de tv aan de praat te krijgen. In het verleden is dit een keer gelukt, uiteindelijk maakte ik er niet zo veel gebruik van, het signaal viel ook regelmatig weg. Nu echter zou ik het erg fijn vinden als ik boven zowel digitale tv als digitale radio heb. Draadloos wel te verstaan. Naar van het kastje naar de muur en tig-keer heen en weer te zijn gestuurd door T-mobile en Guidion heb ik uiteindelijk een link via e-mail gekregen om iets te bestellen bij de Mediamarkt, een Devolo starterkit. Prima, gedaan ook, de vorige die we hadden van TP link is misschien aan vernieuwing toe….maar dan nog zit ik met een oud, nog Vodafone apparaatje die wellicht ook aan vernieuwing toe is???? Het blijft gissen als leek zijnde….de meest eenvoudige oplossing, waar ik ook echt wel geld voor over heb, is dat er íemand van T-mobile met kennis van zaken bij me thuis komt en de boel oplost,  om of recht om….maarrrrrrrrrrrr dát schijnt echt de meest onmogelijke vraag éver te zijn…… Graag zou ik foto’s van het huidige Vodafone-kastje sturen maar the almighty T-mobile klantenservice stuurt natuurlijk alleen no-reply emailtjes…..WAT HEB IK HIER NOU AAN??? Wéér bellen?

icon

Beste antwoord door TAVL 27 May 2020, 11:33

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge

En het probleem is? Lees nergens dat het nu niet werkt met de Devolo kit en dat er nog een Vodafone logo op het kastje zit maakt natuurlijk ook geen verschil voor de werking. Misschien eerst eens kijken of internet werkend te krijgen is via de Devolo of oude TP Link adapters en daarna gewoon de kabel omwisselen voor die van de tv.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @ZEER-ONTEVREDEN,

Hoe ziet jouw netwerk er verder uit? Om wat voor Vodafone kastje gaat het? Heb je een foto beschikbaar, die je hier kunt plaatsen (eventuele inloggegevens en persoonsgegevens weglakken). Misschien kunnen we hier verder deze community helpen? Genoeg medeklanten en webcare met kennis.

 

Het Vodafone kastje werkt niet, geen lichtje meer, niets….als ik een foto kon posten of naar de klantenservice van T-mobile zou kunnen sturen zou ik iets kunnen laten zien.

 

 

 

Ah…..uitgevonden hoe ik een foto kan toevoegen. Op het beeldscherm staat nu “signaalkabel controleren”….

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je al een andere wandcontactdoos geprobeerd? Zowel beneden als boven? Andere UTP ingang op het modem? Bij Zyxel alle poorten gebruiken. Bij HUAWEI en Draytek raad ik poort 1 en 2 op de router aan. 

UTP ingang? Zyxel? de merknamen (vermoed ik) HUAWI en Draytek zeggen me niets, ik heb een Samsung televisie. En oja, dit - ongetwijfeld goed bedoelde!! - geneuzel via internet, ik heb er gewoon niets aan, het zou zo fijn zijn als iemand het thuis gewoon (maar ja, wat is nog gewoon??) voor me oplost…...zucht

 

Reputatie 7
Badge +4

Excuses. Ik merk dat ik ik het niet duidelijk genoeg omschreven heb. Ik begrijp dat dit lastig is. Wil je gewoon graag snel op weg helpen. Een monteur laat immers weer even op zich wachten en je wilt snel TV kijken. Gewoon als mede-klant.

De router is het apparaat dat je van T-Mobile hebt gekregen. Dit hangt meestal in de meterkast, maar kan ook in de woonkamer hangen. De meest recente versie is de Zyxel. Oudere versies zijn dus Huawei en Draytek. Dat zijn de merknamen van de routers. Zie ook het plaatje hieronder.

Op deze routers zitten ingangen voor  kabels. Deze zijn genummerd; 1 tot en met 4. Bij de meeste gebruik je enkel 3 of 4 voor TV. De aansluiting waar de stekker in gaat heet UTP. De kabel die je daarin stopt heet CAT5 kabel met UTP pluggen. Mag je ook gelijk weer vergeten hoor, maar praat misschien wel makkelijker. Deze ziet er als volgt uit. 

Zo'n kabel kan verschillende kleuren hebben, maar de bijgeleverde kabel is volgens mij meestal geel. Deze kabel moet aangesloten zijn op jouw Devolo. Ook tussen de Devolo en jouw TV decoder moet zo'n kabel zitten. Soms kan zo'n kabel kapot, waardoor het altijd goed is om de kabel te vervangen door een andere. 

Ook kun je zelf al proberen om de Devolo's in een ander stopcontact te plaatsen. Het gebruikte stopcontact kan door de locatie of een andere reden storing geven. Een ander stopcontact kan dit voor je oplossen.

Het zijn wat checks die je al uit kunt voeren. Scheelt een hoop tijd en misschien kun je daarmee vandaag alweer tv kijken. Zou toch fijn zijn? Mocht je hier niet uit komen dan help ik je, als medeklant, graag verder. 

Komen we er echt niet uit? Webcare leest mee en reageert vanzelf. Dat zal wel meer tijd kosten.

Oké, even stapsgewijs. We hebben nooit iets van T-mobile gekregen. We hadden oorspronkelijk Vodafone en het contract is “naadloos” overgegaan naar T-mobile. Router of kastje boven zijn dus nooit vervangen door T-mobile. Even in onze meterkast gekeken en daar hangt inderdaad een Draytek router. TV boven geeft nu aan dat de aansluiting in poort 3 of 4 moet zitten, hij zít in 4. Verder alle stekkers een keer eruit - 10 sec. wachten - en er weer in gedaan, nu nog TP link spullen….. Ik hoop echt dat bestelde Devolo uitkomst gaat bieden en dan maar hopen dat het oude Vodafone materiaal nog voldoet… De verwijzing op de tv naar de Klantenservice vind ik een lachertje….met heel veel kiespijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

Excuses. Je hebt gelijk. Dit moet bij de Draytek inderdaad poort 3 of 4 zijn en niet 1 of 2. Ik was abuis. Je kunt nog van poort 4 naar 3 wisselen. Daarmee sluiten we uit dat de poort defect is. Of andere UTP kabels proberen. Dan hebben de meeste basis issues uitgesloten. Scheelt. Hoeft webcare dit niet meer te vragen. 

Daar waar ik nu T-Mobile zeg, kun je net zo goed wijlen Vodafone Thuis lezen. De apparatuur en netwerk zijn in de basis nog dezelfde. De aanbieder is veranderd, het netwerk niet. :) 

Reageer