Skip to main content

Ftp server opzettenmet de Zyxel t-56 router/modem

Ik zit nu nog bij Delta en draai dan zo nu en dan een ftp server. Gaat poorten forwarden makkelijk met de zyxel t-56 en werkt het ook gewoon als je dus een ftp server wil opzetten?

Dan nog 1 vraagje, als ik zou over stappen naar Odido welke datum kan ik dan het beste kiezen? Bij Delta staat Prolongatiedatum 16 maart 2025. De datum waarop het contract stilzwijgend, zonder extra kosten doorloopt.

Als ik Odido in laat gaan op 17 maart is dat goed zo. Of is er dan een kans dat ik zonder internet kom te zitten.

Uitgelichte reactie

1 februari 2025

abveritas schreef:

Tot nu niet gelukt om ook maar 1 enkele poort open te krijgen, dus geen FTP/poort 21 (of SSH, webserver/poort 80 of SMTP/poort 25).

Bij mij was het geen probleem. Met alle poorten ging het prima. Alleen uitgaand 25 en binnenkomend 5060 wordt geblokkeerd. Maar alle andere poorten zijn vrij.

@abveritas Ik weet niet of de helpdesk hier mee kan helpen. De kennis daar is beperkt en ze verwijzen je vrij vaak gewoon hier naar de community.

De meeste topics die ik hier tegengekomen ben wat betreft port-forwarding heeft allemaal te maken met eigen ‘fouten’ (van dubbele NAT, router achter router tot het gebruik van verkeerd extern IP of zelfs verkeerd opgegeven interne IP).

11 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 februari 2025

Gisteren hier de overstap gemaakt van Delta/Caiway naar Odido.  Verbinding loopt via een Delta Nokia XS 010X R naar de Zyxel t-65.  Tot nu niet gelukt om ook maar 1 enkele poort open te krijgen, dus geen FTP/poort 21 (of SSH, webserver/poort 80 of SMTP/poort 25).

De webinterface van de Zyxel is gemakkelijk te gebruiken om port-forwarding in te stellen, wordt ook aangegeven dat de poorten actief zijn, maar geen verbinding mogelijk.

Dus een waarschuwing dat het niet zomaar werkt, ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd en zal maandag contact opnemen met Odido (mocht het niet mogelijk zijn, dan zal ik naar een Delta/Caiway teruggaan, nooit problemen gehad daar met portforwarding), maar alle topics hier na geplozen voor een oplossing, lijkt dat er veel gebruikers zijn met problemen t.a.v. portforwarding

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 1 februari 2025
abveritas schreef:

Tot nu niet gelukt om ook maar 1 enkele poort open te krijgen, dus geen FTP/poort 21 (of SSH, webserver/poort 80 of SMTP/poort 25).

Bij mij was het geen probleem. Met alle poorten ging het prima. Alleen uitgaand 25 en binnenkomend 5060 wordt geblokkeerd. Maar alle andere poorten zijn vrij.

@abveritas Ik weet niet of de helpdesk hier mee kan helpen. De kennis daar is beperkt en ze verwijzen je vrij vaak gewoon hier naar de community.

De meeste topics die ik hier tegengekomen ben wat betreft port-forwarding heeft allemaal te maken met eigen ‘fouten’ (van dubbele NAT, router achter router tot het gebruik van verkeerd extern IP of zelfs verkeerd opgegeven interne IP).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 1 februari 2025

@abveritas Stuur eens een plaatje van je instellingen.  Hier zie je de mijne.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 februari 2025

@eric 

Heb je tegen mij of abveritas

Voorlopig zit ik nog 2 jaar bij Delta, maar als ik ooit naar Odido ga hoop ik niet op problemen te stuiten.

Die poort 2121 gebruik ik als listing poort en poort 65000 als passive poort in Filezilla server, maar die zou ook gewoon moeten werken met de Zyxel t-56?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1127 reacties
  • 1 februari 2025

@Joopie_22 Dat zal tegen ​@abveritas zijn want die heeft het probleem op dit moment 😀

Ik zie bij jou trouwens dubbele regels. 1 voor udp en 1 voor tcp. In de Zyxel kun je in ieder geval BOTH kiezen zodat dit met 1 regel kan 😀

Ik zie daar ook een rare overlap met poort 1055 (en die 1024-1066). Dus daar zit ook iets raars.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 februari 2025
rvk01 schreef:

@Joopie_22 Dat zal tegen ​@abveritas zijn want die heeft het probleem op dit moment 😀

Ik zie bij jou trouwens dubbele regels. 1 voor udp en 1 voor tcp. In de Zyxel kun je in ieder geval BOTH kiezen zodat dit met 1 regel kan 😀

Ik zie daar ook een rare overlap met poort 1055 (en die 1024-1066). Dus daar zit ook iets raars.

Die poorten gebruik ik ergens anders voor. Of ooit ergens anders voor gebruikt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1127 reacties
  • 1 februari 2025

@Joopie_22 Dat zal nu dan niet meer zo zijn want binnenkomend 1055 tcp komt nu op 2 regels terecht. De 1024-1066 omvat n.l. ook 1055. Dus dan weet de router niet of het verkeer naar .110 of .168 moet. In dit geval zal altijd de eerste gepakt worden (denk ik) dus een van die twee portforwards (of dus 2 van 4 met udp erbij) is niet juist. 

Meestal kun je zo'n regels ook niet instellen en zegt ie dat er al een overlap is.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 februari 2025

@eric Het was niet mijn bedoeling om dit topic te “hijacken”, ik kan een nieuw topic openen om mijn instellingen te delen (of gewoon hier doorgaan?).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 1 februari 2025

Open dan een nieuw topic. Kun je daar gelijk je printscreen zetten van de forwardings.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 februari 2025
abveritas schreef:

@eric Het was niet mijn bedoeling om dit topic te “hijacken”, ik kan een nieuw topic openen om mijn instellingen te delen (of gewoon hier doorgaan?).

Vind het geen probleem hoor.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 1 februari 2025

Maar voor ​@abveritas is het inmiddels opgelost. Hij had verkeerde parameters gebruikt. Dus geen probleem om.poorten door te schakelen in de Zyxel.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen