Sinds januari heb ik via Odido glasvezel. Helaas heb ik vanaf dat moment problemen met WiFi en de TV. Meerdere malen per uur loopt de Wi-Fi vast en vaak ook tegelijk (de bekabelde) TV. Tot nu toe wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en krijg ik elke keer een ander antwoord. De ene keer ziet de medewerker het probleem en zal ik worden teruggebeld (wat nooit gebeurt....) En als ik dan zelf maar weer terugbel krijg ik weer een ander verhaal. Er is al twee keer een monteur langs geweest, die verandert dan een kabel of vervangt het modem maar alles zonder resultaat. En constant blijf ik bellen maar ik wordt constant met een ander verhaal weggestuurd. Zijn er andere die dit probleem (uitvallen van Wi-Fi en TV) kennen en die een oplossing hebben? Ik ben inmiddels redelijk radeloos en erg ontevreden over Odido.
Happerende Wi-Fi en TV
Beste antwoord door henkdeleeuw
Dit kan een probleem zijn in de ONT, het kastje waar de glasvezel in gaat en een netwerkkabel naar de Zyxel uit gaat. (heeft ook nog een draadje naar een stekkervoeding).
De 3 merken die mij bekend zijn, zijn Huawei, Nokia en Genexis.
Met de Genexis schijnen stevige problemen te zijn (zie dit topic).
Let op: bij sommige mensen die van een vorige provider komen (bij mij Tweak) hangt er nog een kastje aan de muur waar Genexis op staat, maar gaan de glasvezel en netwerkkabel in een klein vierkant kastje van Huawei (staat op de achterkant van het vierkante kastje)
Dus: welk merk ONT heb je?
En hier nogmaals het verzameltopic waar men naar de oorzaak zoekt:
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.