Skip to main content

Zyxel T54 toont geen netwerk Topologie/LIJST OP IOS/OSX


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Als ik in de beheermodus van de Zyxel T54 de Verbinding gegevens opvraag dan blijft het programma ‘hangen’ bij het ophalen van de Topologie. Ik heb Chrome, Safari en zelfs een Windows 10 Bootcamp geprobeerd maar ze blijven allemaal hangen.

Ik kan nu alleen de connecties zien door naar Statische DHCP te gaan en daar de dropdown met apparaten te bekijken.

Is de T54 Beheer app wel hierop getest met IOS (16.3.1) /Mac OSX (High Sierra 10.13.6) ?

 

 

Uitgelichte reactie

9 mei 2023

Hi @RJP welkom op onze Community!

Ik heb toevallig zelf geen T54 bij de hand op dit moment. Zou je het kunnen testen op een windows apparaat? Werkt het daar wel op of blijft de optie nog steeds laden? Hoor het graag.

11 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 9 mei 2023

Hi @RJP welkom op onze Community!

Ik heb toevallig zelf geen T54 bij de hand op dit moment. Zou je het kunnen testen op een windows apparaat? Werkt het daar wel op of blijft de optie nog steeds laden? Hoor het graag.


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 11 mei 2023

Hoi @RJP,

In sommige gevallen kan de lijst niet goed geladen worden. Dat wordt met een volgende update opgelost. Tot de tijd kun je de MPro Mesh-app downloaden. Daar staat ook een lijst met verbonden apparaten.


  • is een King Poster
  • 145 reacties
  • 11 mei 2023

Wat bedoel je met T54 Beheer app? 

De webinterface van de t54? Een losse app ken ik niet? 

Als je de mesh functionaliteit niet gebruikt, kun je die uitzetten. Dan werkt het wel. Tenminste bij mij was het ook zo, en ik gebruik Windows. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 11 mei 2023

@JwBokx, @TMTV heeft het over de MPro Mesh-app, deze in van Zyxel zelf. De app kun je downloaden in de appstore of google play store.


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 616 reacties
  • 11 mei 2023

@RJP Heb je toevallig Wifi uitstaan? Als ik WIFI uit zet werkt de topologie voor mij ook niet, maar met WIFI aan werkt het wel.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 mei 2023

Dank voor jullie reacties. Ik heb inderdaad Wifi uitstaan. Ik gebruik Unify AC-Pro als AP zodat ik provider onafhankelijk ben. Zou fijn zijn als deze bug verholpen kan worden. De MPro app toont inderdaad de aangesloten apparaten maar gebruikt helaas het Mac adres niet om fabrikant info te tonen. Heb nu redelijk wat unknown apparaten. 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 11 mei 2023

@RJP Het overzicht in de Zyxel doet ook niks met MAC-adressen. De namen die je bij de apparaten ziet, is de host name die wordt gestuurd bij de DHCP-handshake (option 12). Dat doen niet alle apparaten. Neemt niet weg dat het niet laden van de lijst een vervelende bug is die hopelijk snel wordt opgelost!


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 17 oktober 2023

Hier hetzelfde probleem. Zal het eens proberen met Wifi aan.

Vreemde bug.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 18 oktober 2023

Hey @Geim, door wifi aan te zetten moet het opgelost zijn. Heb je toevallig Mesh ook uitgeschakeld? Dit moet ook aan staan om de topologie te kunnen zien. 


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 18 oktober 2023

@Tommie van Odido  Is bij m'n dochter thuis. Zal van de week even kijken.

Rare is dat om de zoveel tijd de SMA omvormer (via bedrade verbinding met het modem) geen data meer naar de cloud upload, verbinding is dan weggevallen. Rest van het thuisnetwerk doet het verder gewoon. AP, dat voor het draadloze netwerk in huis zorgt, uitschakelen en weer inschakelen is voldoende om alles weer vlot te trekken.

De AP zit 100% zeker op een DHCP adres, van de omvormer weet ik niet. We hebben daar niet de inloggegevens van. Daarom wilde ik de DHCP lijst even bekijken of er misschien conflicten waren.

2 week geleden met de helpdesk gebeld en die konden het modem niet benaderen toen ik bezig was om in de beheermodus van de Zyxel T54 de verbinding gegevens op te vragen. Gisteren werd eindelijk teruggebeld dat ze me niet konden helpen en dat ik maar op het forum moest zijn. Vond ik eerlijk gezegd wel een beetje raar dat men daar (helpdesk) niet van dit probleem op de hoogte was.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 18 oktober 2023

Hey @Geim, laat het maar weten als je daar bent!

De klantenservice heeft niet altijd de technische kennis voor dit soort zaken. Daarom bestaat de Community!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen