Zyxel T-56 modem vervangen


Reputatie 1

Kan ik mijn Zyxel T-56 modem terugsturen en laten vervangen voor een nieuwe? constant krijg ik met het Zyxel T-56 modem een C rating op bufferbloat maar zodra ik de T-50 er aan hang haal ik meteen een A rating.

 

T-56:

T-50:

 

Heb even rondgevraagd op Tweakers of andere mensen ook dit probleem hebben maar blijkbaar is dit alleen bij mij het geval zo ver bekend.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @verkerkk, een nieuwe T-56 zal waarschijnlijk geen verschil maken.

We zijn van Bufferbloat op de hoogte, echter zijn we er nog niet aan toe gekomen om dit zelf te testen op de verschillende modems. Ik kan op dit moment zelf niks met de resultaten, Bufferbloat is een soort stresstest voor je verbinding en het modem. We zullen dit ergens in de toekomst gaan onderzoeken maar op dit moment kunnen we er niet veel mee. Ervaar je zelf issues met de T-56 verder?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @verkerkk, een nieuwe T-56 zal waarschijnlijk geen verschil maken.

We zijn van Bufferbloat op de hoogte, echter zijn we er nog niet aan toe gekomen om dit zelf te testen op de verschillende modems. Ik kan op dit moment zelf niks met de resultaten, Bufferbloat is een soort stresstest voor je verbinding en het modem. We zullen dit ergens in de toekomst gaan onderzoeken maar op dit moment kunnen we er niet veel mee. Ervaar je zelf issues met de T-56 verder?

Reputatie 1

Hey @verkerkk, een nieuwe T-56 zal waarschijnlijk geen verschil maken.

We zijn van Bufferbloat op de hoogte, echter zijn we er nog niet aan toe gekomen om dit zelf te testen op de verschillende modems. Ik kan op dit moment zelf niks met de resultaten, Bufferbloat is een soort stresstest voor je verbinding en het modem. We zullen dit ergens in de toekomst gaan onderzoeken maar op dit moment kunnen we er niet veel mee. Ervaar je zelf issues met de T-56 verder?

Bufferbloat dus en disconnects op de 5GHz Wifi, vreemde is dus als ik de T-50 er tussen zet met dezelfde setup is er geen bufferbloat probleem.

Meerdere mensen gevraagd op Tweakers om een test te doen met de T-56 en de meeste hebben gewoon wel een A Rating, een enkele zelfs een A+ rating.

Dus misschien toch het proberen waard om hem te vervangen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Zijn de testen bedraad gedaan of met een wifi verbinding @verkerkk

Reputatie 1

Zijn de testen bedraad gedaan of met een wifi verbinding @verkerkk

Bekabeld

Reputatie 7
Badge +4

@verkerkk .. interessant topic en was zelf wel benieuwd hoe mijn pfSense 2.7.2  op een 1G lijn het zou doen ..

Nou dat was dus eigenlijk wel belabberd toch?

Tijd voor wat tweaking dan maar m.b.v. Lawrence ..

 

 

Dit is mijn resultaat na het opzetten van deze ‘tweaks’

Nou, zo te zien heeft het in de upload een behoorlijk impact gemaakt, met van 33ms naar 1ms 😁

Veel beter kan het volgens mij niet worden hier, maar wat wel duidelijk is voor mij .. een beetje correcte traffic shaping in software help enorm.

En op jou probleem terug te komen, lijkt de implementatie in de T50 beter te zijn dan in de T56 op jouw connectie.

Reputatie 1

@verkerkk .. interessant topic en was zelf wel benieuwd hoe mijn pfSense 2.7.2  op een 1G lijn het zou doen ..

Nou dat was dus eigenlijk wel belabberd toch?

Tijd voor wat tweaking dan maar m.b.v. Lawrence ..

 

 

Dit is mijn resultaat na het opzetten van deze ‘tweaks’

Nou, zo te zien heeft het in de upload een behoorlijk impact gemaakt, met van 33ms naar 1ms 😁

Veel beter kan het volgens mij niet worden hier, maar wat wel duidelijk is voor mij .. een beetje correcte traffic shaping in software help enorm.

En op jou probleem terug te komen, lijkt de implementatie in de T50 beter te zijn dan in de T56 op jouw connectie.

Ja alleen de T-56 heeft Wifi 6 en een 2.5GB poort en de T-50 niet, en ik heb geen zin om zelf een router aan te schaffen vooral omdat ik gebruik maak van vaste telefonie via Odido en dus dan ook nog een Voip gateway er bij moet aanschaffen of een Fritzbox.

 

Graag zou ik dus een vervangede T-56 ontvangen om het te testen omdat ik met de T-50 dus wel gewoon een A-Rating haal en ik blijkbaar de enige ben zo ver ik weet met dit probleem bij de T-56.

 

Dus mijn vraag blijft staan 😜 @Tommie van Odido 

Reputatie 1

Nog geen reactie helaas

Reputatie 7
Badge +9

Hey @verkerkk, ik wil het modem best een keer voor je omruilen maar ik gok dat het niet veel verschil zal maken. Echter kan ik geen ander modem opsturen omdat er een 06 nummer mist. Zou je toevallig je 06 nummer willen doorsturen in een privébericht? Dan kan ik die toevoegen aan je abonnement en een ander modem opsturen! 

Reputatie 1

Hey @verkerkk, ik wil het modem best een keer voor je omruilen maar ik gok dat het niet veel verschil zal maken. Echter kan ik geen ander modem opsturen omdat er een 06 nummer mist. Zou je toevallig je 06 nummer willen doorsturen in een privébericht? Dan kan ik die toevoegen aan je abonnement en een ander modem opsturen! 

Bedankt, ik heb het 06 nummer naar je toegestuurd in een dm.

Reputatie 7
Badge +9

Modem heb ik voor je omgeruild @verkerkk. Je ontvangt hier zometeen een bericht over en zodra hij verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido

Reageer