Skip to main content
Beantwoord

ZyXEL T-56: Logging Veiligstellen

  • 9 July 2024
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Hi guys,

Nadat ik overgezet ben vanaf Tweak naar Odido, was er ergens een keer een issue met een firmwareupdate. Maar sinds ik die gehad heb, geen problemen meer.

Tot voor kort:

Ik ben lastig gevallen en gestalkt (vermoedelijk) op een bepaalde dag + nacht (Recent) en heb me vreselijk onveilig gevoeld in mijn eigen huis.
Ik wil dus in mijn router kijken naar de DHCP-logging of daar gekke dingen in staan.

Ja, ik heb bij ingebruikname van de router een aantal zaken aangepast (Zoals GW adres, SSID + PW en het admin PW (Gedocumenteerd)). En verder zo gelaten, want er hoefde niets verder aangepast te worden (Ja, af en toe een fixed IP voor een new device, maar dat was het dan ook).
Alleen als ik al bij de 2e poging mijn router wil benaderen, krijg ik een time-out van 5 mins (En daarna 10mins) dat de gegevens niet goed zijn.

Een tracert naar het 192.168.1.1 adres geeft een melding terug vanaf mijn public IP dat dat adres niet bereikbaar is. Klopt ook, want naar 2.254 doet hij het wel (dat was o.a. de GW aanpassing).
In Chrome, Edge, Edge met IE compatibility, met of zonder extensions ON/OFF: De melding blijft.
Terwijl ik wel ingelogd ben geweest in de router met deze gegevens.

Het maakt mij niet uit hoe deze verder staat ingesteld: Een Fac.Reset is zo gedaan en is deze (als het goed is) weer bereikbaar.
Maar dan ben ik juist het meest waardevolle kwijt wat ik nodig heb en dat is die logging.

Hebben jullie een idee om de logging uit de router veilig te stellen?
Het is echt super belangrijk voor me en mijn veiligheid om deze te hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SnelBlikje 

Je kunt bij de logboek instellingen een email invoeren en vervolgens de logfile naar dat emailadres laten mailen.

Hallo @SnelBlikje 

Je kunt bij de logboek instellingen een email invoeren en vervolgens de logfile naar dat emailadres laten mailen.

Hi Waqqas,

Dank voor je snelle antwoord!
Waar kan ik dat e-mail adres invoeren zodat die logging gemaild wordt?

Alvast bedankt!

Reputatie 3

Dit is van de T54, maar dat zal niet zoveel verschilen van de T56

Dit is van de T54, maar dat zal niet zoveel verschilen van de T56

Maar dan ben je al ingelogd, neem ik aan?
En dát is mijn issue: Ik kom er met die gegevens dus niet meer in...

Reputatie 3

Dit is van de T54, maar dat zal niet zoveel verschilen van de T56

Maar dan ben je al ingelogd, neem ik aan?
En dát is mijn issue: Ik kom er met die gegevens dus niet meer in...

Ja, ik ben dan ingelogd op het modem.

Reputatie 7
Badge +15

@SnelBlikje 

Als je er niet meer in kan met die gegevens voorzie de router dan van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip. Inloggen doe je via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de router staat.

@SnelBlikje

Als je er niet meer in kan met die gegevens voorzie de router dan van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip. Inloggen doe je via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ja, dat klopt. En dat weet ik ook.

Maar dan ben ik dus ook álle logging kwijt, precies datgeen wat bewaard dient te blijven...

Reageer