Skip to main content
Beantwoord

Zyxel DX5401-B1 crashes & reboots

• 11 februari 2025
  • 10 reacties
  • 132 Bekeken

Dag Odido Community,

Ik kreeg via de eerste lijn klantenservice te horen dat zowel de eerste lijn als tweede lijn dit probleem niet op kan lossen (bijzondere manier van support als je het mij vraagt) maar dat ik dit via de community moet regelen, dus bij deze.

Ik heb een Zyxel DX5401-B1 van jullie die regelmatig opnieuw opstart. Als je inlogt op de admin portal dan valt hij veel sneller uit. Nu lees ik hier op de community dat ik dan een firmware downgrade nodig heb.

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-dx5401-b1-reboot-spontaan-370751

En

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-dx5401-b1-crashes-and-reboots-when-login-to-admin-371023

Kan iemand dit hier a.u.b. voor mij in gang zetten?

mvg,

Mathijs

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@mfinck, geen zorgen! Momenteel lukt de downgrade even niet máár ik heb een andere oplossing. Ik heb je modem meteen vervangen voor de T-56. Deze heeft dezelfde functies, maar hierop zal je dit niet ervaren. Zo komt dit helemaal goed. We sturen je wel een instructie voor de retour van het andere modem. Mega bedankt voor de moeite!

Bekijk origineel

10 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 489 reacties
  • 11 februari 2025

hallo totale slimme kind hier

heb jij de t54 of 56 of t50 of 75 of de wifi plus point?

zo kan ik jou veder helpen

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1307 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo ​@mfinck ,

Dit is in bekende bug in de nieuwe firmware. Indien alle privé velden in je community profiel zijn ingevuld (zie mijn onderschrift)dan kan een moderator de firmware voor je downgraden waardoor hij niet meer spontaan herstart.
Er reageert hier vanzelf een moderator, hij/zij helpt je dan verder. Dit gaat op volgorde van binnenkomst. Dus graag nog een beetje geduld.😉

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2750 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Hi ​@mfinck, geen zorgen! Momenteel lukt de downgrade even niet máár ik heb een andere oplossing. Ik heb je modem meteen vervangen voor de T-56. Deze heeft dezelfde functies, maar hierop zal je dit niet ervaren. Zo komt dit helemaal goed. We sturen je wel een instructie voor de retour van het andere modem. Mega bedankt voor de moeite!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025

Dag,

Ik heb (ook) het Odido modem DX5401-B1, met firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28.

Het modem crashed spontaan, minimaal 1x per dag, en start dan opnieuw op.

Dit gebeurt ook als ik navigeer in het Admin menu. Het toekennen van Statische ip adressen en poortforwarding is niet mogelijk.

Kan dit probleem worden opgelost?

Bvd Theo

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21013 reacties
  • 16 april 2025

Hallo ​@TheoHeumakers 

Als alle privé velden in je community profiel ingevuld zijn dan kan een moderator een downgrade van de firmware voor je uitvoeren.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@TheoHeumakers 

Als alle privé velden in je community profiel ingevuld zijn dan kan een moderator een downgrade van de firmware voor je uitvoeren.

Dag, de privevelden zijn ingevuld. Wmb kan de downgrade uitgevoerd worden. Bvd Theo

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 16 april 2025

Hey ​@TheoHeumakers, welkom op onze Community!

Dat ga ik voor je regele, zou je alleen het modem voor mij willen rebooten? Ik kan hem op dit moment niet bereiken namelijk. Als je dit gedaan hebt wil je mij hier dan een seintje geven? Dan laat ik het modem voor je downgraden! Alvast bedankt. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025

Hallo ​@Tommie van Odido ,

Ik heb het modem geherstart.

Alvast bedankt voor het downgraden.

Groet Theo

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 17 april 2025

Hey ​@TheoHeumakers, bedankt voor de reboot. We hebben hem na een paar pogingen kunnen bereiken en de downgrade loopt as we speak! Als je weer online komt moet hij niet meer uit zichzelf rebooten. Kan je mij nog een terugkoppeling geven of het opgelost is? Alvast bedankt.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 april 2025

Hallo ​@Tommie van Odido ,

Ik zie dat er een lagere versie op het modem staat en het modem is inmiddels 1 dag en 7 uren in de lucht. Het toevoegen van statische ip adressen werkt ook weer. Dus probleem opgelost. 
Resteert de vraag waarom die nieuwe versie er überhaupt is op gekomen of iig niet eerder van af is gehaald.

Bedankt Theo

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen