Skip to main content

ik heb zojuist de klantenservice gesproken en die zeiden dat het nu is toegestaaan om de Zyxel T54 in bridge mode te gebruiken. Ik heb erachter een tp-link deco m4 systeem met veel home automatisering dus zit niet te springen om alle apparaten te resetten. Welllicht de router voorzien van nieuwe firmware???

Ik heb de gerooteToon aangeloten op de t54 router van Odidi/t-mobile door de vermelden DAT HET EEN VERBORGEN NETWERK IS, NA 4-5 MINUTEN NOG STEEDS GEEN VERBINDING. HET RESET KNOPJE OP DE ZYKEL ROUTER INGEDRUKT EN TOEN WERD DE  VERBINDIBG MET DE NETWERKSERVICE GEMAAKT, DE GEROOTE TOON FORWARDEN naar nieuwe ipades wat werd gegeven door de Zixel T54. HOERA NU ALLEEN DE ROOKMELDERS ONTKOPPELEN EN opnieuw koppelen EN HUE BRIDGE IN DE ODIDIO ROUTER STOPPEN. alle overige apertuur staat nog netjes achter mijn Tp-link deco M4 mesch netwerk. de hue moet namelijk in het zelfde netwerk zitten,daar waar de toon is op aangesloten

volgens mij is het nu opgelost zonder een eigen router aan te schaffen zonder bridge mode en netwerk adresdressing wat wel met mijn TP-link deco m4 kan. dit is met name belangrijk voor mijn ip cameras ed.

volgens mij wil odidio de Zykel niet op afstand of zelf in bridge modes zetten. Ik overweeg eventueel    om naar een andere provider te stappen die wel bridge modem routers levert of er zelf een kopen.

hopenlijk leert Odido hiervan. alleen verwijzen naar de communty is is verschuiven van hun eigen probleem. ik vind het ook triest dat de T54 geen adresreserveringen heeft.

trek je lering hieruit.

Niek

Hallo Niek of ​@Vrouwenvelder 

Zie een hoop hoofdletters voorbij komen, maar kan amper duidelijk krijgen wat je probleem is of was. Lees alleen een hoop frustratie, dat je klant bent geworden van Odido? Hoofdletters gebruiken in forums, ziet men trouwens meestal als schreeuwen uit frustratie of ongenoegen.

Odido/Tmobile/ex Vodafone heeft al jaar en dag geen bridge mode, daar had je onderzoek naar kunnen of moeten doen. Dat als je nu de schuld bij Odido probeert neer te leggen, is wel een beetje kort door de bocht .. denk je niet?

Je bent vrij om naar een andere provider over te stappen, zeker als je verwachtingen niet aan sluiten.

Weet ook niet wat Odido hiervan zou moeten leren, ze hebben een router met eigen Firmware die voor 90% van de klanten meer dan voldoet. Gebruikers die andere dingen willen, hebben de vrijheid volgens de wet en regelgeving om een eigen router naar keuze te kunnen aansluiten.

En wat bedoel je met ‘adresreservering’, je DHCP pool wijzigen of fixed IP’s toewijzen?

Ik zou graag in de router vaste ip adressen hebben ivm hikvision camera's. Dat kan niet met de router van odido. Ik wil graag ook vaste ip adressen toewijzen opdat ik kan zien wat is verbonden is op mijn home netwerk. ( extra beschermd) Dus moet ik een andere router plaatsen of alleen het noodzakelijke op de router van odido, wat nu volgens kunstgrepen is gelukt. Ik kan de geroote toon beneden buitenshuis benaderen met forwarden, en heb de hue bridge op de router van odido aangesloten incl de rookmelders van fibaro. Dan hoef ik niets meer te veranderen. Dank voor je commentaar.

Maak zelf al jaar en dag geen gebruik meer van een Odido router, maar zal ​@Waqqas en ​@eric even linken. Die hebben het toewijzen van vaste IP/MAC denk ik wel scherp hoe je dat moet doen, voor mij is dat een beetje gissen.

Gewoon inloggen op de router en dan onder de drie streepjes naar Netwerkinstellingen > Thuisnetwerk > Statische DHCP. Daar kun je aan je clients via MAC adres IP resevering toekennen. Dan krijgt die client altijd hetzelfde IP nummer.

Mijn excuses voor het hoofdletter gebruik.

Dat ik gefrustreerd was heb je begrepen omdat ik al meerdere dagen een werkbare oplossing wil vinden zonder mijn goed draaiend tp-link deco m4 netwerk onverand wil laten

Ik heb  jouw advies overgenomen dat de geroute toon een vast ip adres blijf houden door het Mac adres handmatig in te voeren met het bijbehorende ipadres. Dank voor je advies. Ik durf alleen niet te ontkoppelen omdat ik dan wellicht weer geen verbinding kan maken. Maar even afwachten of het goed blijft gaan. Voor de hue bridge hoef ik geen vast ipadres aan te geven want die gebruikt dhcp.

Dank jullie voor alle adviezen

Reageer