Skip to main content

Hi, 

Nu een aantal maanden mijn eigen internet abbo bij Odido, tot dusver nog niet echt problemen. Laatste 2/3 weken opvallend lage download snelheden, waarbij upload  vaak 4 a 5x sneller is, ook als er verder geen apparaten actief gebruik maken van het netwerk.

Ik heb een abbonnement voor glasvezel van 400up/down, ik snap enig verlies en daar zou je mij niet zo snel over horen maar ik kan hier niet heel veel mee.

 

Bovenstaand een testresultaat, bedrade verbinding en verder geen apparaten op het netwerk.

 

Media converter en modem(Zyxel T-56) heb ik beide ff uit en aan gedaan. Modem ook gereset maar tevergeefs.

 

Wat doe ik hier fout/kan ik aanpassen of is dit een issue vanaf de andere kant?

 

Bij voorbaat dank!

Nog steeds niet opgelost 

Allemachtig...


Het is een specifiek issue in Leeuwarden @l33t, het gaat om een specifieke wijkcentrale en poort. Meerdere klanten ervaren hierdoor deze problemen. Het is grondig in onderzoek maar dit is wel een lastig onderzoek. Hopelijk kunnen ze snel de speld in de hooiberg vinden en dit oplossen! 


@Tommie van Odido Ik begrijp dat dat lastig kan zijn, maar het duurt inmiddels 7 weken. Picobello bv had het nog sneller en met duidelijkere communicatie uitgevoerd, tot dusver moet alles van mijn kant komen. 

 


Nog steeds niet opgelost, wel wederom een factuur ontvangen 


Ik dacht ik voeg even een foto bij ter illustratie, hier deal ik dus al 2+ maanden mee. Maar het wordt opgelost en ze zijn echt heel hard aan het werk ermee!!!!1!

Ik heb mijn betaling gestorneerd en houd die voorlopig voor mezelf, zoals ik had aangegeven via mijn berichten op x, die gelezen zijn. Als het wordt opgelost, zal ik weer gewoon de factuur betalen.


Hoi @l33t, ik heb het direct nagekeken! Er is een update van 23 oktober: Onze Netwerkafdeling heeft hardware vervangen in de wijkcentrale. We hadden hoop dat dit het op zou lossen. Helaas is dit niet het geval. Verder onderzoek is nu nodig. We hebben op dit moment nog geen exacte oplostijd voor dit probleem. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het direct van ons horen! Groetjes, Ishana


Hoi @Ishana van Odido,

Op 11 oktober kreeg ik precies die update via de telefoon te horen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog vóór 2025 wordt opgelost. Er is naar mijn zeggen al een redelijke termijn verstreken. Zou je mijn internetabonnement kunnen opzeggen? Ik wil overstappen naar een andere provider.

 

Nog een edit ter verheldering: ik heb op 25 september via jullie kanaal op x een ingebrekestelling doorgegeven, er is niets veranderd, dus wil ik mij beroepen op mijn recht om het abonnement te stoppen zonder extra kosten of iets dergelijks.


@Ishana van Odido bump want de vorige tag lijkt het niet te doen^


edit: nvm ik heb zelf gebeld


Dit zijn de hotspot snelheden, welke odido aanbiedt als oplossing voor de bekende internetsnelheidsproblemen in leeuwarden, die nu al 71 dagen aanhouden. Vrij taai als je een Gbps connectie wilt


Bijzonder slechte timing aan mijn kant, maar 2 dagen na opzegging is het probleem verholpen! 


@Ishana van Odido  Kun je de restitutie voor mij alsjeblieft doorvoeren? Ik heb op 31 oktober weer gebruik kunnen maken van de dienst.


Dat ga ik voor je regelen @l33t, wat was de startdatum? Dan check ik of dit klopt en zet ik de vergoeding voor je in gang! 


Begon rond 11 augustus @Tommie van Odido


Hoi @l33t, ik wil dit graag voor je in het systeem zetten! We kunnen dit alleen doen vanaf het eerste moment dat het bij ons gemeld is, dan kunnen we namelijk voor je aan de slag. Ik zie dat dit 19 augustus is, klopt dit? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Reageer