Skip to main content
Beantwoord

Zaram XGS-PON ONT SFP+ registreren

• July 21, 2025
  • 15 reacties
  • 227 Bekeken

• is een nieuwe Poster

Beste Odido,

Ik heb het pakket met de zyxel modem en de huawei ONT aangesloten op het ODF kastje en de verbinding werkte. Deze nu gedisconnect en middels een blauw/groen fiber kabeltje het ODF kastje aangesloten aan mijn UDM Pro middels de Zaram XGS-PON ONU. Serienummer hiervan staat in mijn profiel.

Zouden jullie deze willen registreren?
Dan is het aan mijn kant slechts een kwestie van vlan 300 instellen toch?
Als dit lukt voor zondag kan ik de guideon monteur ook afbellen.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door rvk01

Als je niet expliciet een doe-het-zelf pakket hebt gekregen van Odido (zonder afspraak met Guidion) dan zal er toch een monteur moeten komen om de boel correct af te melden. Anders verlies je over een paar dagen de verbinding weer. Odido kan (of wil) dat niet anders doen.

Pas na het aansluiten en correct gereed melden van de verbinding, kun je je eigen ONT laten registreren. 

Dus als er al een afspraak stond met een monteur kun je die het beste gewoon door laten gaan. 

15 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Als je niet expliciet een doe-het-zelf pakket hebt gekregen van Odido (zonder afspraak met Guidion) dan zal er toch een monteur moeten komen om de boel correct af te melden. Anders verlies je over een paar dagen de verbinding weer. Odido kan (of wil) dat niet anders doen.

Pas na het aansluiten en correct gereed melden van de verbinding, kun je je eigen ONT laten registreren. 

Dus als er al een afspraak stond met een monteur kun je die het beste gewoon door laten gaan. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 22, 2025

Ah dan wachten we zondag even af.

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Onderwerp: Verzoek tot registratie van Zara SFP op XGS-PON

Beste LS,

Zou iemand mijn Zaram SFP+ kunnen registreren?

Deze is aangesloten op het XGS-PON netwerk.

Alvast bedankt!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 5, 2025

Hallo ​@Remmils 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in en zet het PON ID bij info voor de moderators.

• is een Top Poster
  • August 5, 2025

Hi,

ik heb de nodige info ingevuld

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

Hi Waqqas,

bedankt voor de snelle reactie ik heb de privé velden ingevuld. Ik verneem graag welke stappen we hierna moeten nemen.

wat mij betreft kan het e.a. vanaf einde middag  geactiveerd worden. 

ik hoor graag.

p.s. Klopt het dat deze verzoeken enkel via de community lopen en niet via de servicedesk van Odido?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 6, 2025

@Remmils Hartstikke bedankt voor het invullen van je community profiel. Ik maak de registratie graag voor je in orde! 

Is het goed dat ik deze er rond een uur of 16:00 in zet? Anders ga ik er morgen mee aan de slag. Komt goed! 

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

Hi Teresa,

16:00 is helemaal goed.

dank alvast.

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

@Remmils Hartstikke bedankt voor het invullen van je community profiel. Ik maak de registratie graag voor je in orde! 

Is het goed dat ik deze er rond een uur of 16:00 in zet? Anders ga ik er morgen mee aan de slag. Komt goed! 

16:00 is helemaal goed

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • August 6, 2025

@Remmils De registratie is voltooid! 😀

Laat je mij weten of alles naar behoren werkt?

Ik zie trouwens nu dat ik net helemaal over jouw andere vraag heb heen gelezen, maar het klopt inderdaad dat dit soort verzoeken via de community worden behandelt. 

• is een Top Poster
  • August 6, 2025

@Remmils De registratie is voltooid! 😀

Laat je mij weten of alles naar behoren werkt?

Ik zie trouwens nu dat ik net helemaal over jouw andere vraag heb heen gelezen, maar het klopt inderdaad dat dit soort verzoeken via de community worden behandelt. 

Hi Teresa,

Het werkt direct super! Dank daarvoor.

Klopt het dat de ONT van Odido nu niet meer functioneert?

Ik heb hem op dit moment niet direct nodig, maar de servicedesk van Odido vraagt soms om de Huawei-router aan te sluiten tijdens een meeting om netwerkstoringen uit te sluiten.

Ik vraag me af of de ONT eventueel ook als back-up had kunnen blijven functioneren.

Alvast bedankt voor je reactie!

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • August 8, 2025

Hi Teresa,

Het werkt direct super! Dank daarvoor.

Klopt het dat de ONT van Odido nu niet meer functioneert?

Ik heb hem op dit moment niet direct nodig, maar de servicedesk van Odido vraagt soms om de Huawei-router aan te sluiten tijdens een meeting om netwerkstoringen uit te sluiten.

Ik vraag me af of de ONT eventueel ook als back-up had kunnen blijven functioneren.

Alvast bedankt voor je reactie!

Jaa dat klopt, er maar 1 ONT tegelijk aangemeld staan. Mocht het nodig zijn kunnen we de Hauwei weer aanmelden voor tijdens het troubleshooten dat is geen probleem :) 

• heeft eerste post geplaatst
  • August 12, 2025

@Teresa van Odido Zou iemand mijn Zaram SFP+ kunnen registreren?
Ik heb alle velden in mijn profiel ingevuld met de code ook van de module.
Het mag per direct doorgevoerd worden.

Ik schakel om wanneer mijn internet uitvalt.

Alvast bedankt

• heeft eerste post geplaatst
  • August 13, 2025

@Teresa van Odido Zou iemand mijn Zaram SFP+ kunnen registreren?
Ik heb alle velden in mijn profiel ingevuld met de code ook van de module.
Het mag per direct doorgevoerd worden.

Ik schakel om wanneer mijn internet uitvalt.

Alvast bedankt

@Tommie van Odido Ik tag je bij mijn verzoek. Kan iemand mijn Zaram SFP+ module registreren? Alvast bedankt.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • August 13, 2025

Hey ​@awdkoers, welkom op onze community.

Ik zie dat je mij een privébericht hebt gestuurd, ik pak hem daar verder met je op!