Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 549 reacties
  • 16156 Bekeken


Toon eerste reactie

549 reacties

inmiddels ook al een maand zonder Citation mk3 speakers, deden het voor de firmware update prima, ik ben de afgelopen maand dagelijks bezig geweest met het “opnieuw”instellen van de speakers, zonder succes… nogal frustrerend, en als ik dit topic lees is de behulpzaamheid van odido ver te zoeken..

Ik heb zelf inmiddels een losse google home verbonden met de harman kardon speaker via bluetooth. Niet ideaal, maar dan kan ik tenminste weer muziek luisteren op mijn box.

Hopelijk komt Odido snel met een update of tijdijn wanneer we nieuws kunnen verwachten..

update: Internet viel weg → ingelogd als admin (via een hotspot) en toen zag ik dat ik een andere firmware had dus ik snel mn speakers toevoegen, een gelukt, toen viel het weer weg en had ik weer frimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 (helaas de andere niet kunnen opschrijven). De andere speaker niet meer kunnen verbinden.

 

MAAR het kan dus wel, ik weet niet wat de firmware update/ rollback heeft getriggerd maar iets of iemand heeft iets gedaan? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bassue, dat klopt inderdaad. We hebben een korte test gedaan of de nieuwe firmware dit zal oplossen. Het ziet er goed uit maar we moeten nog een aantal dingen verder testen voordat we hem kunnen releasen. 

@Tommie van Odido fijn dat er progressie is! Heb je ook enig idee hoelang het testen nog gaat duren?

ps

De verbonden speaker deed het btw niet meer nadat ik weer terug gezet was op rimware V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 

Reputatie 7
Badge +9

Dat durf ik nog niet te zeggen @Bassue, maar hopelijk is hij snel klaar voor gebruik! 

Ik wacht met smart op de oplossing voor mijn hk citation speakers!

Heb het voorelkaar gekregen om mijn ASUS router AX11000 aan de gang te krijgen met 1gb verbinding, en alles werkt gelukkig weer na een maand klooien. Voor een ieder die dus problemen heeft, eigen router plaatsen. Ook de Fritzbox 5590 of 5530 (€147,99) met glasvezel aansluiting is een goede optie. ook voor het overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst.

want wachten op odido is, ja wat zal ik zeggen, laat maar.

Reputatie 4
Badge

Heb het voorelkaar gekregen om mijn ASUS router AX11000 aan de gang te krijgen met 1gb verbinding, en alles werkt gelukkig weer na een maand klooien. Voor een ieder die dus problemen heeft, eigen router plaatsen. Ook de Fritzbox 5590 of 5530 (€147,99) met glasvezel aansluiting is een goede optie. ook voor het overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst.

want wachten op odido is, ja wat zal ik zeggen, laat maar.

Als je een XGS-PON glasvezelaansluiting hebt (de meeste nieuwe aansluitingen) danmoet je vooral NIET zo’n Fritzbox kopen om de glasvezel rechtstreeks in te stoppen. Dat heeft Odido ook nog niet voorelkaar. Technisch kan het, maar de softwarelicentie om andere glasvezelinterfaces op het netwerk te registreren is nog niet binnen.

Of zoiets.

Workaround voor de wiim is gebruik maken van een hotspot. Dan werkt het wel. Maar natuurlijk vrij onhandig. Elke keer opnieuw starten van de hotspot, niet kunnen gebruiken van de wiim als ik er niet ben etc. Dus hup, ondanks de bemoedigende berichten duurt en duurt het.

Reputatie 6
Badge +2

@Acul @MarkCD @henkdeleeuw @GB84 Ik begrijp goed dat jullie met smart wachten op de update. Heel erg bedankt voor jullie geduld! 

 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido Als nog niet bekend is hoe lang de fix nog gaat duren, is dan in de tussentijd een rollback naar de laatste versie die nog wel werkte te overwegen?

Of zaten daar fouten in die nog erger waren dan deze?

Dit lijkt een buffer overflow (zie mijn uitleg in andere draad met screenshots, wordt getriggerd door pakketten die langer zijn dan standaard), en dus potentieel een mogelijkheid voor een kwaadwillende om het modem te kunnen hacken.

Weliswaar alleen vanaf het interne netwerk, maar doorgaans is dat al ernstig genoeg om er een CVE voor uit te brengen en de betreffende software (eventueel tijdelijk) te vervangen door een versie die de bug niet heeft.

ook hier Harman Kardon Citation one III speaker kan geen verbinding meer krijgen met het wifi netwerk  ( via ubiquit ) sinds de aansluiting bij Odido met router Zyxel T-56

Reputatie 1

Is er ondertussen na ruim 2 maand ‘geduld’ hebben nieuws over de hoe en wat? Het begint namelijk ondertussen een zeer nare nasmaak te geven aan de overstap na vele jaren tevredenheid bij Tweak

Reputatie 7
Badge +9

We maken veel progressie @ReinN! Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag. Zodra er meer informatie is zal ik het met jullie delen. 

Reputatie 2

We maken veel progressie @ReinN! Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag. Zodra er meer informatie is zal ik het met jullie delen. 

Hi Tommy, hopelijk ben je goed uitgerust in je vakantie en kan je er weer tegenaan! Kan je op zijn minst een voorlopige datum geven? Wat mij betreft mag je de firmware zo testen op mijn omgeving. En ik denk dat al die mensen die uren besteed hebben aan het pogen hun apparatuur te koppelen vast bereid zijn hetzelfde te doen. En nogmaals, kan Odido op hun website en in hun chatbot ajb aangeven dat men met dit probleem te kampen heeft en keihard bezig is dit op te lossen? En heel eerlijk Tommy, als ik in het forum kijk zie ik dat het probleem al maanden bekend is, dan mag je je niet meer verschuilen achter "Het is lastig om een nieuwe firmware zo uit de mouw te schudden en neemt daarom wat tijd in beslag”.

Reputatie 7
Badge +9

Het speelt inderdaad al een tijdje @joostandre. Echter komen hier veel mensen en factoren aan te pas om dit in orde te maken. Ik heb op dit moment nog geen voorlopige datum. Maar geen zorgen, ik zit hier heel dicht op en zal hier een update delen zodra ik die heb ontvangen.

 

Reputatie 2

Het speelt inderdaad al een tijdje @joostandre. Echter komen hier veel mensen en factoren aan te pas om dit in orde te maken. Ik heb op dit moment nog geen voorlopige datum. Maar geen zorgen, ik zit hier heel dicht op en zal hier een update delen zodra ik die heb ontvangen.

 

Bedankt voor je reactie Tommy. De slogan onder jouw reacties is "Life is too short to drink bad wine!” Deze router, zowel de firmware als het gebrekkige wifi-bereik, de slecht functionerende easy-mesh (ik moest de 2.4 en 5 echt uit elkaar trekken om een stabiele verbinding op de mobiele telefoons te krijgen), het dermate lang duren van een oplossing en het zelfs niet kunnen bieden van een voorlopige datum, ervaar ik als hele slechte wijn. Ik ben het vertrouwen in Odido kwijt en weet nu al zeker dat dit contract niet langer dan het ene afgesproken jaar gaat duren. Ik heb zojuist een nieuwe router besteld, waar kan ik de declaratie naar toesturen?

Reputatie 7
Badge +9

We doen ons best om dit zo snel mogelijk te realiseren @joostandre. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen. Ik zit er bovenop samen met de collega's die werken aan de nieuwe firmware samen met Zyxel. Hopelijk kunnen we het spoedig realiseren. Eigen apparatuur kunnen we niet voor je vergoeden jammer genoeg. Ik wil je toch vragen om geduldig af te wachten, wetend dat we hier druk mee bezig zijn. Een Meursault kunnen we jammer genoeg ook niet in een paar weken uit de grond stampen. 

Reputatie 2
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

Reputatie 2
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

Hier viel het internet ook even weg, zie dat mijn zyxel ook geupdate is. Ook ik hoor graag of ik de boel weer kan instellen en dat deze firmware blijft of dat ik toch beter nog even mijn tijdelijke setup kan behouden.

Reputatie 1
Hoe kan dit nou met je bovenstaande reactie? Mijn internet viel uit, doet het weer en nu werkt ook mijn wireless speaker weer. Ik ben daar heel blij mee, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe kan het dat je steeds aangeeft er bovenop te zitten als je hier een uur geleden niet van op de hoogte was? Het probleem dat ik met Odido heb is niet met jou of de andere moderators. Het probleem is het gebrek aan uitzicht en proactieve communicatie. Gaat deze firmware blijven staan of is het een test omdat ik heb aangegeven daar voor open te staan?
 

 

jammer genoeg is er bij mij geen update geweest, ik vermoed daarom dat het een test is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @joostandre, er kan in twee uur heel veel gebeuren! Zo ook deze test op een X aantal klanten met dit issue. Proactieve communicatie is in dit geval erg lastig. Ook omdat de Community een standaard verwerkingstijd heeft van 24 tot 48 uur. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey all, zoals jullie hier kunnen lezen hebben een aantal klanten de nieuwe firmware gekregen. We zijn op dit moment aan het testen of de update goed aanslaat en het met de nieuwe firmware volledig verholpen is. Zodra we dit kunnen confirmeren zullen we de update naar alle klanten gaan pushen. Bedankt voor jullie geduld, dat stellen we zeer op prijs!

Reputatie 2

Hey @joostandre, er kan in twee uur heel veel gebeuren! Zo ook deze test op een X aantal klanten met dit issue. Proactieve communicatie is in dit geval erg lastig. Ook omdat de Community een standaard verwerkingstijd heeft van 24 tot 48 uur. 

Met proactieve communicatie bedoel ik het op de hoogte stellen van alle Odido gebruikers door bijvoorbeeld het bijhouden van een storingspagina. Ieder die een probleem heeft met het aansluiten van een wireless apparaat (in het geval van de storing waar we nu over praten) kan daar zien wat de status is. Het is toch niet zo dat iemand vanmiddag om 13:15 bedacht: “ok, laten we nu eens op een paar van die probleemgevallen de testfirmware uitrollen". Zo'n fase kan je prima laten weten aan de gebruikers die zich al met de problemen hebben gemeld, tonen op de verstoringspagina en implementeren in een beetje slimme chatbot. Dat ontlast ook jullie chat en telefonische adviseurs. Geduld is veel makkelijker op te brengen als je weet wat de status is. Reken maar dat ook de producenten Sony, JBL, Wiim, etc. klanten aan de lijn hebben gehad omdat gedacht werd dat hun apparaat stuk was. Ken je die aftel lampjes bij sommige verkeerslichten voor fietsers? 

Reageer