Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 562 reacties
  • 16924 Bekeken


Toon eerste reactie

562 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @nieuwhoffs, fijne zonnige middag! 

Hoi. @Tommie van Odido  zou je mij kunnen helpen. Ik het zelfde probleem om mijn Google Nest deurbel en camera’s aan te sluiten op het wifi netwerk. Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

@Tommie van Odido 

Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Dag Tommie,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Google Nest Camera (accu). Ik heb alle stappen geprobeerd zoals instellingen op de modem. Echter geen effect. Zou je de firmware update ook op mijn modem willen doorvoeren? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dhr.Weidemann, welkom op onze Community!

De nieuwste firmware staat al op het modem. Je kan proberen om WPA-3 op WPA-2 te zetten en om Wifi 6 uit te schakelen. Als dat niet werkt dan kan het zijn dat de Google Nest moeite heeft met het herkennen van het modem. Dan kun je de volgende work-around voor gebruiken:  

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Hi @richardmartina, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Ik ben meteen je instellingen ingedoken en heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je kijken of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Let op, je kunt de melding krijgen: WPA-3 is vereist. Het enige wat je dan hoeft te doen is het netwerk vergeten en opnieuw verbinding te maken. 

Hi @Tommie van Odido  ik heb meerdere keren geprobeerd, maar het lukt toch niet. 

Trouwens, @Tommie van Odido  Wanneer ik een hotspot maak via mijn telefoon lukt het wel om de camera en deurbel te verbinden met de hotspot.  

Reputatie 7
Badge +9

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

Dan moet de work-around in mijn vorige reactie werken @richardmartina!

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

@Tommie van Odido het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +16

@richardmartina Geweldig om te horen, dankjewel voor het delen van de herstelupdate! 😄

Goeiemorgen, is het echt nodig om te vragen voor deze update of gebeurd die uiteindelijk automatisch? 

 

Mvg

 

Danny welters 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dat gaat altijd automatisch @Danny welters

Reageer