Skip to main content

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!


Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 


@Tommie van Odido goede morgen, zouden jullie de nieuwste firmware ook naar mijn router kunnen pushen? Ik heb al maanden ruzie om mijn Harman Kardon Citation met Google Assistent te koppelen met mijn wifi maar tevergeefs. Alvast bedankt!


@rikt45 Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! De update wordt morgen uitgestuurd. 


@Teresa van Odido en of @Tommie van Odido  zou ik toegevoegd kunnen worden voor de update? 


Ik heb je op de lijst gezet @edvanderburg. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.


Ook ik zou graag de firmware ontvangen @Tommie van Odido 


De firmware is nu general avaliable en wordt in de komende 6 nachten naar alle routers uitgerolt. Als je inlogt zie je daar op een gegeven moment versie b10 staan.


Ik heb begrepen dat ik me hier moet melden voor een update van de router zodat mijn apparaten weer normaal gaan werken? Bij deze meld ik me aan voor de update.


Mocht ik me nog aan kunnen melden, dan graag. Ben al bijna een maand aan het vechten om mijn Wiim Pro achtige apparaat (Audalytic AH90) aan de praat te krijgen. Hoop dat je het een duwtje kan geven, ondanks de algemene uitrol een dezer dagen. Dank! 


@Tommie van Odido 

graag ontvang ik ook een update van de t56 router zodat ik mijn toon kan verbinden. BVD 


@Tommie van Odido Weet niet of je ik je moet taggen, maar bij deze voor de zekerheid. Graag update pushen indien mogelijk.


@Tommie van Odido Ik had niet gezien dat de update naar alle modems gepushed gaat worden. Heeft het nog nut om mezelf op de lijst te plaatsen? Is er een mogelijkheid dat we een bericht krijgen als de update is geïnstalleerd?


In verband met afwezigheid zullen we jullie modems maandag pas kunnen upgraden. Laat gerust weten of we je op de lijst kunnen zetten, dan worden alle klanten, met terugwerkende kracht, maandag ochtend geüpgraded!

Mag ik er ook bij op de lijst?

Sinds vandaag een klant, maar helaas niet heel tevreden met de overstap. Talloze topics gelezen en probeer al uren een simpele portforward voor elkaar te krijgen op die T56, zonder succes. Ik begin spijt te krijgen.

Groet,

 



 

 

 


De handmatige lijst is inderdaad niet meer. Het is nu general avaliable en wordt met 30K updates per nacht uitgestuurd naar de T-56 routers.  Dit zou over 6 nachten gereed moeten zijn. Dus check morgen alvast weer even.


Ik heb het nogmaals aangegeven @nieuwhoffs. Maandag zal ernaar gekeken worden! 

@Tommie van Odido Kom even terug op je antwoord dat er afgelopen maandag naar gekeken gaat worden. Inmiddels is het vrijdag en werken de JBL speakers nog steeds niet.
De monteur is langs geweest, ga er dus vanuit dat het modem op afstand te benaderen is en de update uitgevoerd kan worden. Kun je aangeven wat de status momenteel is. Wanneer wordt de update uitgevoerd. 


Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 


Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido 

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 


Hey @nieuwhoffs, ik kan het modem nog steeds niet benaderen. Maar ik zie dat je een T-75 hebt, hier zou alles het gewoon op moeten doen. Kan je eens kijken welke firmware er op dit moment draait? 

@Tommie van Odido

hai Tommie , de info die je aangeeft is onjuist. Modem is T56 zie foto. Welke firmware er draaid geen idee. Kan zelf ook de gegevens niet benaderen. 

 

Inmiddels zijn we 12 dagen verder en nog geen reactie gehad. Is er misschien iemand anders naast @Tommie van Odido die dit op kan pakken. @Teresa van Odido kun jij hier misschien antwoord op geven. Dat de JBL speakers niet werken begint toch wel irritant te worden. Staan hier een aantal speakers nutteloos te wezen. Daar heb ik ze niet voor aangeschaft. Het wordt nu wel tijd om de speakers werkend te krijgen. 


Hi @nieuwhoffs, dat is toch vreemd en wil ik graag eerst onderzoeken. Tommie heeft gelijk, volgens ons systeem moet je een T-75 hebben. Deze hebben we in december 2023 naar je toegestuurd. Volgens de DHL link heb je deze op 27-12-2023 in ontvangst genomen. Wat staat jou hiervan bij? Volgens ons systeem moet jij deze in bezit hebben.


Hi @nieuwhoffs, dat is toch vreemd en wil ik graag eerst onderzoeken. Tommie heeft gelijk, volgens ons systeem moet je een T-75 hebben. Deze hebben we in december 2023 naar je toegestuurd. Volgens de DHL link heb je deze op 27-12-2023 in ontvangst genomen. Wat staat jou hiervan bij? Volgens ons systeem moet jij deze in bezit hebben.

 

Hoi @Tommie van Odido , @Cheyenne van Odido er is inderdaad een T-75 eind december ontvangen. 
Deze ook verwisseld, maar modem werd niet gezien door mijn apparaten. Klantenservice gebeld, van alles doorlopen. Op een gegeven moment werd modem de T-75 wel gezien, maar kwam er geen data doorheen. Kreeg alleen maar de melding geen wifi verbinding mogelijk. Van alles geprobeerd maar helaas niets hielp. Medewerker wist niet meer wat te doen, en in overleg besloten om de oude T-65 terug te zetten en de T-75 retour te zenden.  Nu werkt bijna alles behalve de JBL speakers. Die hebben nog nooit gewerkt.
De T-75 geretourneerd, ook hier weer contact over gehad. Blijkt dat deze nooit is aangekomen. Track en Trace nummer doorgegeven, waarmee het afgehandeld is.
De gegevens in jullie systeem is onjuist, T-75 retour gezonden, T-65 actief.

 


Hoi @nieuwhoffs, vind je het goed als we een nieuwe T-75 opsturen en het testen? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Hoi @nieuwhoffs, vind je het goed als we een nieuwe T-75 opsturen en het testen? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Als dit een alternatief is dat de JBL speakers gaan werken zie ik graag de nieuwe T-75 tegemoet. De vorige werkt niet, hoop dus dat deze het wel gaat doen.

Groeten.


Hi @nieuwhoffs, ik heb het modem eindelijk kunnen benaderen en heb wat instellingen aangepast. Kun je nu wel verbinding maken met de JBL? 


Hi @nieuwhoffs, ik heb het modem eindelijk kunnen benaderen en heb wat instellingen aangepast. Kun je nu wel verbinding maken met de JBL? 

@Tommie van Odido, Het is gelukt, de JBL speakers maken nu wel verbinding.
Dank je wel voor de aanpassingen. Ben er blij mee. 


Reageer