Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 549 reacties
  • 16140 Bekeken


Toon eerste reactie

549 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op onze Community @Kaarriimm010!

Dat had ik graag gewild, echter zie ik dat jij een T-50 modem hebt op een DSL verbinding. Dit geldt alleen voor het T-56 modem. Zou je eens UPnP willen uitschakelen op het modem? Gaat dit om een bekabelde verbinding of via wifi? Welke melding krijg je als je FC24 wilt spelen maar het niet lukt? 

@Teresa van Odido  Helaas heeft zelfs een reboot geen verschil gemaakt. Ik kan mijn camera nog steeds niet aan het netwerk toevoegen. Het duurt lang voordat het "verbinden met wifi" eindelijk stopt en uiteindelijk krijg ik de foutmelding "er is iets misgegaan". Helaas duurt dit probleem al te lang en begin ik mijn geloof te verliezen dat we een oplossing kunnen vinden. Het is jammer dat ik om zo'n eenvoudige reden Odido moet verlaten.

@Tommie van Odido 

@Teresa van Odido 

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

Reputatie 4
Badge

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

Kun je controleren welke versie je nu hebt?
Het lijkt er op dat er apparaten zijn (waaronder Google Nest apparatuur) die ook met versie b10 van de firmware connectieproblemen houden.

Zie ook dit bericht op de site van Zyxel zelf:
https://community.zyxel.com/en/discussion/comment/63642

Beste, indien mogelijk zou ik ook graag de firmware update ontvangen. 

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Hebben jullie een idee waarom ik nog geen nieuwe firmware gepushed heb gekregen sinds dat ik op de lijst gezet ben een weekje geleden? Ik lees in de reacties dat het doorgaans binnen een paar dagen gedaan zou moeten zijn.

Ondertussen krijgen meer smart devices moeite in m’n netwerk. Maar het vervelendste is de connectie met mijn thermostaat die er dus al een paar weken niet is. 

Kun je controleren welke versie je nu hebt?
Het lijkt er op dat er apparaten zijn (waaronder Google Nest apparatuur) die ook met versie b10 van de firmware connectieproblemen houden.

Zie ook dit bericht op de site van Zyxel zelf:
https://community.zyxel.com/en/discussion/comment/63642

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Reputatie 6
Badge +2

@colobot Dank je wel voor de genomen moeite, uiteraard zoek ik graag verder met je mee naar een werkende oplossing! 

Ik zie dat je WPA 3 al op WPA 2 hebt staan, maar heb je al eens geprobeerd om ook Wifi 6 uit te zetten? Indien je hier hulp bij nodig hebt, doe ik dit graag voor je. 

Mocht je dit niet willen of al hebben geprobeerd zonder succes, wil je mij dan de volgende informatie sturen? 

  • Merk/type camera 
  • Software versie 

Daarnaast verneem ik graag of er ook andere apparaten zijn waar je geen verbinding meekrijgt. 

 

@raytemp Ik weet niet precies waarom, maar je stond nog niet op de lijst, mijn excuses. Ik heb je er natuurlijk gelijk opgezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag zult ontvangen. 

@vierapril  Ik heb je toegevoegd aan de lijst! Ook voor jou verwacht ik dat je de update morgenmiddag ontvangt. 

@Teresa van Odido  Ik heb allerlei soorten hulp nodig. Kun je me vertellen hoe ik wifi 6 kan uitschakelen? Het apparaatmerk en -model is "Google Nest Cam - batterij" van het model uit 2024. Ik heb het twee weken geleden gekocht bij Coolblue.

Reputatie 6
Badge +2

@colobot Dank je wel voor je terugkoppeling!

Wifi 6 schakel je op de volgende manier uit:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Vervolgens ga je naar het menu > netwerkinstellingen >draadloos > andere en kies bij 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd > klik op toepassen.

Mocht je er niet uitkomen, laat het mij dan weten. Ik pas het dan gelijk voor je aan! 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido  Ik heb allerlei soorten hulp nodig. Kun je me vertellen hoe ik wifi 6 kan uitschakelen? Het apparaatmerk en -model is "Google Nest Cam - batterij" van het model uit 2024. Ik heb het twee weken geleden gekocht bij Coolblue.

Ik ga je even volgen voor het resultaat.
Iki heb al diverse mensen met Google Nest Cam - battery met problemen voorbij zien komen, waarbij het zover ik weet nog niemand gelukt is om op de normale manier met de Zyxel T-56 te verbinden.

Zover mij bijstaat was het enige succesverhaal van iemand die de verbinding in eerste instantie gemaakt had via een andere router met dezelfde wifinaam en password als de Zyxel, om die dan naderhand terug te wisselen. Geen ideale oplossing, maar het werkte. Ik zou kunnen kijken of ik vanavond die post kan terugvinden.

Hallo

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido

Ook ik ervaar veel problemen met DHCP en netwerk. Aparaten die onbekend zijn en spontane reboots. Zie ook dat logfile volloopt met "dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses"

Graag ontvang ik zo snel mogelijk de update voor de router. 

@Tommie van Odido, @Teresa van Odido
Graag ontvang ik ook deze FW update voor de Zyxel T56 router.
Sinds vorige week internet van Odido en geen muziek meer :)

 

Mvg, Jorick

Reputatie 6
Badge +2

@jerver @Jorick D Ik heb jullie allebei gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat de update later vandaag wordt uitgestuurd. 

@Teresa van Odido en of @Tommie van Odido  heb precies het zelfde probleem , was klant bij kpn en ben vrijdag overgegaan naar odido , nu al het hele weekend aan het klooien samen met een vriend van me . Kom nu er achter dat het in het modem zit.  heb een Cloud key gen2 . Please hulp zou heel welkom zijn want ook mijn camera systemen liggen nu plat. 

Reputatie 6
Badge +2

@Startgoed Ik heb je meteen toegevoegd aan de lijst, ik weet zeker dat je met de update weer kunt verbinden met jouw camera systeem! De update wordt later vandaag uitgestuurd. 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido sta al een tijdje op de lijst voor de update. Tot op heden kan ik de JBL speakers niet verbinden. Wanneer wordt de update doorgezet. 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben het modem niet kunnen bereiken @nieuwhoffs. Kan je een powerflip uitvoeren en dan aan de bel trekken? Dan zal ik ervoor zorgen dat hij erop komt!

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Odido'dan Teresa Ik was er vrij zeker van dat ik met de instellingen speelde die je hebt genoemd. Maar goed nieuws, het werkte! Ik heb mijn Google Nest-camera (op batterijen) aan mijn netwerk kunnen toevoegen. Bedankt voor je hulp.

Reputatie 6
Badge +2

@colobot Super fijn om te lezen dat je jouw Google-Nest camera weer kunt verbinden met het modem! 😀

@Tommie van Odido zoals aangegeven een powerflip uitgevoerd. Hoop dat het nu wel gaat lukken. Wanneer kan ik de update verwachten.  

@Odido'dan Teresa Ik was er vrij zeker van dat ik met de instellingen speelde die je hebt genoemd. Maar goed nieuws, het werkte! Ik heb mijn Google Nest-camera (op batterijen) aan mijn netwerk kunnen toevoegen. Bedankt voor je hulp.

@Teresa van Odido Met goede hoop op dit bericht bij mij ook de 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd toegepast. Helaas werkt het bij mij nog niet.

  • Mijn Zyxel heeft versie B10.
  • Ik heb mijn 2,4ghz en 5ghz wifi netwerken gesplits en de 5ghz een andere naam gegeven.
  • De 802.11 modus van wifi op b/g/n gemengd gezet.
  • WPA-2 ingesteld ipv WPA-3.

De deurbel camera factory reset gegeven en natuurlijk de zyxel gerestart. Na dit alles blijft hij geen verbinding maken met het netwerk.

 

Wellicht ben ik nog iets vergeten? Ik krijg wel de google deurbel camera gekoppeld aan mijn hotspot.

Gr!

Reputatie 6
Badge +2

@nieuwhoffs Dank je wel voor het herstartten van het modem. Uiteraard ga ik gelijk voor je kijken of het modem up to date is!

Ik ben direct het systeem ingedoken. Echter krijg ik een foutmelding als ik in de instellingen van jouw modem wil, hierdoor kan ik niet zien of de update is uitgevoerd. Ik heb toen gelijk jouw verbinding uitgemeten en een wegvallende verbinding geconstateerd. Om dit zo snel mogelijk te verhelpen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over met een link om de afspraak in te plannen. Geef je ons een seintje als de monteur is langs geweest? Zoals ik aangaf, durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de update is doorgekomen en de monteur kan dit niet voor je doen. Ik kijk dit graag nogmaals voor je na wanneer jouw diensten weer optimaal werken! 

Reputatie 6
Badge +2

@HJTeunis Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling. Uiteraard help ik je graag verder bij het vinden van een werkende oplossing! 

Ik ben nogmaals jouw modeminstellingen ingedoken en zie dat het één en ander nog niet helemaal goed stond (Wifi 6 en de bandsteering). Dit heb ik gelijk voor je aangepast. Wil je nogmaals proberen om verbinding te maken? Ik verneem graag of het is gelukt! 

Het lijkt niet gelukt te zijn. Ga morgen nog even de modem restarten.

@nieuwhoffs Dank je wel voor het herstartten van het modem. Uiteraard ga ik gelijk voor je kijken of het modem up to date is!

Ik ben direct het systeem ingedoken. Echter krijg ik een foutmelding als ik in de instellingen van jouw modem wil, hierdoor kan ik niet zien of de update is uitgevoerd. Ik heb toen gelijk jouw verbinding uitgemeten en een wegvallende verbinding geconstateerd. Om dit zo snel mogelijk te verhelpen, heb ik gelijk een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over met een link om de afspraak in te plannen. Geef je ons een seintje als de monteur is langs geweest? Zoals ik aangaf, durf ik niet met zekerheid te zeggen dat de update is doorgekomen en de monteur kan dit niet voor je doen. Ik kijk dit graag nogmaals voor je na wanneer jouw diensten weer optimaal werken! 

@Teresa van Odido vanmorgen is de monteur langs geweest.
Samen met de monteur getest of de JBL speakers werken maar helaas die kunnen nog geen verbinding maken het wifi. De monteur denkt dat de update nog niet gelukt is.
Wil je nogmaals kijken of het modem nu geen foutmelding meer vertoond en de update uitgevoerd kan worden.
Dank je wel

Reageer