Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 549 reacties
  • 16144 Bekeken


Toon eerste reactie

549 reacties

Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!

Dank je! 
Ben benieuwd :-)
De update zal in ieder geval mijn Remarkable 2 weer met internet kunnen verbinden had ik elders al gelezen. Ik hoop dat Het tevens de Tado weer aan de praat krijgt :-)

@Tommie van Odido Hi Tommie, worden de adhoc firmware updates nog gedaan of gaat iedereen nu mee in de grote uitrol omdat Eric melde dat de firmware nu voor iedereen uitgerold gaat worden? (met een mogelijke wachttijd van 2 weken)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @richardklasens & @Leigh246, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.  

 

Hey @raytemp, die worden zeker nog gedaan! Dat kan wel eens langer duren dan twee weken, de eerste 7000 zijn nu uitgerold en vannacht weer een batch van 5000. Er zijn ongeveer 150.000 T-56's, dus die moeten allemaal nog aan de beurt komen.

 

Hi @Tommie van Odido, graag zou ik ook de firmware update willen ontvangen zodat ik weer kan genieten van mijn Sonos. Deze kan ik helaas nu ook niet verbinden.
Hopelijk is de update er zo sneller dan pas over +/- 2 weken, is nu zo stil in huis 😉
 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Dhiller007, geen zorgen: ik heb je gelijk op de lijst gezet om de firmware update te ontvangen. Ik verwacht dat je deze later vandaag of uiterlijk morgen zult ontvangen. Zo hoef je niet meer in de stilte te zitten! 

Hier nog iemand die graag de update wil hebben ivm wifi punten die het niet doen.

Reputatie 4
Badge

@Tommie van Odido

 

Heb alles gereset en wederom geen connectie  tussen soundbar en tv. Wachtwoord had ik inderdaad aangepast met een uitroepteken. 

 

Mocht u nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

@NBC Doet hij het alweer?

Zo niet: dan wil ik toch @Tommie van Odido even tegenspreken.
Als de twee apparaten met de router van je vorige provider wel samenwerkten, en nu niet meer, dan ligt het niet aan die apparaten, maar aan de nieuwe router.

Odido heeft helaas de neiging om bij problemen eerst naar de eigen apparatuur van de klant te wijzen als het niet werkt, maar er zijn de laatste tijd heel veel klachten van mensen die naar Odido zijn overgestapt waarna apparatuur die voorheen wel samenwerkte dat nu niet meer doet. Dan kan ik helaas alleen de conclusie trekken dat het aan de nieuwe router moet liggen in plaats van aan de andere apparatuur.

@henkdeleeuw 

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Greenish, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

Hey @NBC, je gaf aan dat zowel de tv als de soundbar wel verbinding maakt met wifi maar niet met elkaar? Zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we het verder onderzoeken! 

Super! Bedankt Tommie!

@Tommie van Odido zou ik ook nog op de lijst kunnen? Ben net terug verhuisd naar Nederland en ik heb dezelfde problemen als de anderen in de thread na het aanzetten van mijn WiiM Pro. Heb ook een T56 zie ik. Bedankt!

@Tommie van Odido zou ik ook nog op de lijst kunnen? Ben net terug verhuisd naar Nederland en ik heb dezelfde problemen als de anderen in de thread na het aanzetten van mijn WiiM Pro. Heb ook een T56 zie ik. Bedankt!

Overigens merk ik ook dat veel van mijn apparaten geen verbinding kunnen maken met DNS servers (NAS op Debian, LG smart TV). Dit is alleen het geval via Ethernet. WI-FI werkt wel (in ieder geval via mijn TV, laptops, etc). Kan dit ook hiermee te maken hebben? Zelfs als ik een eigen DNS server instel op het modem werkt het niet.

Reputatie 6
Badge +2

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

Heel fijn @Teresa van Odido

 

Reputatie 4
Badge

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

@timw99 Ik heb je gelijk op de lijst gezet, ik weet zeker dat je na de update weer kunt verbinden met je apparaten! Ik verwacht dat je deze in de loop van de dag ontvangt.

@timw99 Even een reactie om dit te kunnen volgen. Geen verbinding kunnen maken met dns is een ander probleem dan de dhcp-bug, en dat het wel werkt via WiFi en niet bedraad is iets dat ik ook nog niet eerder genoemd gezien heb. Ik ben dus erg benieuwd of de firmware update hier ook zal helpen.

Ik heb ook mijn twijfels, maar we gaan het zien. Zou anders ook niet weten waarom mijn NAS en TV geen verbinding kunnen krijgen met de DNS server. Als het alleen de NAS was zou ik zeggen dat ik zelf iets verkeerd ingesteld heb staan.

@Tommie van Odido Kan je mij aub ook op de lijst zetten?
Hier dezelfde issues met de speakers..

 

Dank alvast!

Reputatie 6
Badge +2

@Mitchelw Natuurlijk, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update uiterlijk morgen zult ontvangen. 

Beste,

 

Ten eerste Belachelijk van Odido dat deze update niet standaard gepushed wordt… Ik zit al 3 dagen voor een klant een basisstation werkend te krijgen.. en kreeg maar geen ip…

Zou ik aub de firmware update mogen? 

voor serienummer: 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Graag vandaag nog eigenlijk als het kan? Het is voor onderzoek bij dieren. 

@Tommie van Odido Je hebt me toegevoegd aan de update-lijst. Het is nu 4 dagen geleden en ik kan nog steeds mijn camera niet aan het netwerk toevoegen. Hoe kan ik weten of de update is voltooid of niet?

Reputatie 4
Badge

@henkdeleeuw

Hi Henk,

Nee jammer genoeg kan ik nog steeds geen wifi verbinding maken met de soundbar waardoor de tv het niet herkent en ook niet gekoppeld kan worden, hierdoor kan ik veel functies niet gebruiken..

Het is inderdaad niet het fout van de apparatuur noch van de leverancier aangezien het bij de vorige provider wel correct functioneerden.  Vind het spijtig dat ik mijn apparatuur niet optimaal kan gebruiken .

 

 

Ik denk dat ik vanavond of van het weekend dat nieuwe topic aan ga maken waar @Tommie van Odido je om vroeg. Ik denk dat ik begin te begrijpen wat er aan de hand is, en waarom er een klasse apparaten is die na de update wel een ip adres krijgen maar nog steeds niet werken.

En helaas zal daar - als ik het tenminste bij het rechte eind heb - weer een nieuwe firmware update voor nodig zijn. 

@Teresa van Odido De WiiM doet het weer nadat ik vanochtend de update kreeg. Bedankt!

 

@henkdeleeuw Even een update mbt de andere apparaten. De NAS en TV werkte weer nadat ik ze zelf het netwerk opnieuw liet configureren. Ik gok dat ze even een ‘je staat niet meer in Belgie’ zetje nodig hadden. Zal iets te snel hebben besloten dat het met de router te maken had.

Reputatie 6
Badge +2

@jaricool Ik heb zojuist op jouw bericht gereageerd in een ander topic. Zou je aan de contractanten willen vragen om contact met ons op te nemen? Dan ga ik gelijk voor ze aan de slag! 

@colobot Je hebt de update ontvangen. Mocht je nog geen verbinding kunnen maken, wil je dan jouw modem een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

@timw99 Super fijn om te lezen dat de update heeft geholpen en je de Wiim weer kunt verbinden, ook fijn dat het met de andere apparaten is gelukt! 

Ik heb vandaag mijn Zyxel T56 modem aangesloten en zie dat deze nog op firmware B7 draait.

Ik zou ook graag een update naar B10 willen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rmallinc, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Hi @geoing78, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Deze zal vandaag nog de update ontvangen. 

Kan ook niet online op fc24 spelen kan je het ook voor mij regelen 

Reageer