Beantwoord

Wifi valt uit

  • 28 April 2024
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds een week of 2 moet ik dagelijks of soms nog vaker, mijn T56 opnieuw opstarten omdat ik niet meer in kan loggen bij mijn wifi. Krijg melding WPA3 verbinding vereist of gebruiker heeft verbinding afgesloten. Geprobeerd om WPA2 in te schakelen, wisselen met diverse andere instellingen, geen blijvend resultaat. Modem gereset, ook geen effect. Ik las iets over een update, mogelijk is dit hier ook van toepassing? Ik hoor graag!

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 April 2024, 23:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SL73 

Volgens mij zouden nu alle Zyxel-T56 routers de nieuwe b10 firmware moeten hebben, dit kun je controleren door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat, controleer bij systeeminformatie de firmware versie.

Wanneer je de melding WPA3 vereist krijgt dan helpt het vaak om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinden.

hallo @Waqqas ,

bedankt voor je reactie,

ik heb idd de b10 software al

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

dus daar zou het niet aan moeten liggen. 

netwerk vergeten heb ik ook al geprobeerd, dat helpt soms maar nu zegt hij bij een 2e poging: kan geen verbinding maken. Hij ziet het netwerk wel (erg snel zegt ie) dus das wel oke zou je zeggen.

het is ook niet zo dat alle apparaten de verbinding tegelijk verliezen. Nu heb ik bijvoorbeeld nog wel wifi op mijn telefoon, maar mijn Homey Pro kan geen verbinding meer maken. meestal valt de rest dan even later ook af. Als ik de modem herstart is het even weer goed, maar lijkt ook wel dat het steeds sneller misgaat

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld @SL73. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord zitten van je wifi netwerk? Denk aan komma’s, vraagtekens of lage streepjes etc. Dit kan ook voor problemen zorgen. Kan je eens testen hoe de verbinding is na deze wijzigingen?

Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 uitgeschakeld @SL73. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord zitten van je wifi netwerk? Denk aan komma’s, vraagtekens of lage streepjes etc. Dit kan ook voor problemen zorgen. Kan je eens testen hoe de verbinding is na deze wijzigingen?

Hallo Tommie,

Bedankt voor je reactie en actie.

Ik heb alleen cijfers en letters in mijn wachtwoord. 

Toen ik gister thuiskwam gaven alle mobiele apparaten de melding wpa3 vereist. Homey,weerstation etcetera waren nog online. Ik heb op alle apparaten met deze melding, netwerk vergeten uitgevoerd.

Tot nu toe de modem nog niet weer opnieuw op hoeven te starten dus lijkt nu goed te gaan.

 

Mvg Simon

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @SL73! Houd het in de gaten en laat maar wat weten als er iets misgaat. Enjoy the sun! 

@Tommie van Odido 

Helaas weer uitval WiFi signaal 😪😪

Router herstarten lost het probleem tijdelijk op. Probleem is nog niet zo frequent as vorige keer maar om dagelijks de router te moeten herstarten lijkt me niet de bedoeling 

Reageer