Skip to main content

Wifi plus creëert storing op 1 telefoon

  • 21 May 2024
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Wanneer alleen de router aanstaat (ZyXel T-56) is de verbinding met alle apparaten thuis prima. Echter wanneer ik 1 of 2 wifi plus apparaten inschakel (WX5600) wil de telefoon van mijn vriendin bijna niet meer verbinden met de wifi. Hij is lang bezig met verbinden om 90% van de keren te mislukken. Op mijn telefoon werkt het echter prima. Daarbij krijg ik vaak een melding van Thuis Veilig Online dat er onverwacht netwerkverkeer heeft plaatsgevonden op de telefoon van mijn vriendin. Geen enkel apparaat geeft deze melding.

Wat moet ik doen om de wifi plus apparaten goed werkend te krijgen met alle apparten in mijn huis?

4 reacties

Reputatie 4

Dit klinkt een beetje alsof de telefoon niet heel lekker met een mesh netwerk om kan gaan en dus niet meer weet met welke node die moet gaan verbinden (dan gaat die dus continue swappen tussen de verschillende).

Welke telefoon heeft ze?
Hoe ver staan de wifi plus apparaten uit elkaar? (oftewel, hebben die veel overlap?)

Ze heeft een samsung galaxy s20.

De router staat in de woonkamer op de begane grond.

1 wifi plus punt staan in de slaapkamer op de eerste verdieping (3 meter boven de router met betonnen vloer ertussen)

1 wifi plus punt staat in de garage op ca. 15 m met 2 stenen muren ertussen.

Reputatie 4

Als ik er even op zoek dan lijkt dit vaker voor te komen met Samsung telefoons en lijkt vaak de truc om auto optimization uit te zetten. Ben heel benieuwd of dat soelaas biedt. Meerdere mensen op verschillende merken mesh netwerken klagen hier namelijk over met die toestellen.

Als ik er even op zoek dan lijkt dit vaker voor te komen met Samsung telefoons en lijkt vaak de truc om auto optimization uit te zetten. Ben heel benieuwd of dat soelaas biedt. Meerdere mensen op verschillende merken mesh netwerken klagen hier namelijk over met die toestellen.

Gaan we vanavond even proberen

Reageer