Beantwoord

welk type bedrade acces point voor Zyxel T50?

  • 25 March 2024
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

In het tuinhuis hebben we geen wifi signaal.

Ik heb een UTP kabel naar het tuinhuis getrokken vanuit de meterkast.

Wat voor type acces point kan ik hier het best aansluiten? Welk bedrade acces point werkt goed samen met de Zyxel T50?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 March 2024, 12:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dmeister 

Je kan een WiFi Plus punt huren van Odido :

https://www.odido.nl/service/producten/internet/wifi-plus

Of je kan kiezen voor een eigen WiFi netwerk met een TP-LINK Deco set bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +3

@Dmeister 

Een meest simpele oplossing zou kunnen zijn, een oude router opzetten als access point. Dus heb je nog een oude router liggen, dan is dat de meest goedkope oplossing die er is.

Mocht je geen oude router hebben en je hebt genoeg aan 2.4 & 5G, dan zou je bijv. op MP kunnen zoeken naar een tweede hands router.

Zelf maak ik gebruik van een Unifi AP, die vallen in een iets duurder segment als semi-pro AP. Optimaal zou je hier ook een controller (managing omgeving) moeten gebruiken, maar het kan ook zonder.

 

 

Hopelijk helpen onze aanwijzingen om straks probleemloos, in en om je tuinhuis, te genieten van je eigen opgezette Wifi AP.

Thanks!

Dus de Zyxel kan in principe met elk type accespoint of router communiceren?

 

Ik bedenk me dat ik nog een oude apple airport heb. Die is wel minstens 12? Jaar oud. Is dat nog oke? Volgens mij kun je die als bridge instellen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dmeister

Elk AP zal achter de Zyxel werken maar alleen met een WiFi Plus punt vorm je een mesh netwerk met de Zyxel.

Reageer