Skip to main content

Hoi sinds een paar maanden over van KPN naar T-Mobile thuis maar elke keer valt de DSL verbinding weg.

Gebruik een TP Archer VR600 als modem.

 

 

Het eerste wat T-Mobile nodig heeft is dat je het Zyxell modem aansluit. Dan kunnen zij op afstand dit bekijken en bij issues een monteur aansturen.


Hallo @Richard6666 

Heb je verder ook de modem rechtstreeks op het originele KPN aansluitpunt aangesloten zonder aftakkingen of loze draadjes in het ISRA?


Modem zit direct aangesloten op het ISRA punt dat wel zo'n hele oude (pijp model)

 

 


@Richard6666 

Zoals @eric al zij kan je de Zyxel weer eens aansluiten? Daarmee kunnen de moderators ook de lijn doormeten.

Met een eigen modem is dat niet mogelijk.


De ZYXEL T50 hangt er aan wat K ding voorlopig geen vast telefoon :rage:


Hou dan nu in de gaten of de verbinding wel stabiel blijft. Indien niet, bel dan even de klantenservice. Die kunnen op afstand e.e.a. bekijken en eventueel een oplospartij aansturen.


Hi @Richard6666, heel goed dat jij in dit topic aan de bel trekt! Ik ben gelijk een meting gaan uitvoeren, want ik wil jou hier graag bij helpen. Kan je aangeven of dit probleem zich afspeelt op meerdere apparaten? Ik zou allereerst het volgende met jou willen testen:

Kan jij de verbinding testen terwijl er slechts één bekabelde computer of laptop is aangesloten op het modem? Dit doe je als volgt. 

  1. Schakel de wifi uit op het modem. Dit knopje zit aan de achter-/zijkant van het modem. 
  2. Sluit één computer/laptop aan met een UTP-kabel. 
  3. Kom jij nu op internet via de browser?

Ook wil ik vragen of jij eens een ander LAN-poort zou willen testen op het modem. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Merk jij een verbetering met één van de andere poorten? Als jij hierop terug zou kunnen komen, dan zou dat heel fijn zijn. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk voor jou oplossen! 💪


Hoi Lisa,

De Zyxel draait nu 54 uur en er zit ruis op de lijn.

near-end FEC error interleaved: 6631954

Maar dat kan je waarschijnlijk uitlezen.

Op 1 van de LAN poorten hangt mijn eigen ASUS router waarop ons thuis netwerk draait. De Zyxel wordt eigenlijk alleen als modem gebruikt in een dubbel NAT configuratie en DMZ staat open naar de ASUS. Wifi is uitgeschakeld op de Zyxel.

Dit is de reactie van TP-Link

Geachte richard

Zo te zien heeft het modem erg veel moeite om verbinding te maken.

Zowel de demping downstream is erg hoog en de signaal ruis verhouding is ook vrij slecht.

Wat echter wel vreemd is, dat de router ANNEX_B gebruikt, dit is voor ISDN bedoeld.

Dit zou ANNEX_A moeten zijn.



Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

 

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18‎, 3439 ME Nieuwegein
support.nl@tp-link.com
http://nl.tp-link.com

Online video instructies: https://www.youtube.com/playlist?list=PL5-saTC8Zglm5I-ZIYd3psfiHxwrWYb0S

 

Op Di, 1 Mrt om 1:47 PM ,  schreef:

Beste,

 

Het automatisch rebooten daar is de kortste interval 3 dagen wat te lang is.

 

Modem zit direct op het ISRA punt aangesloten.

Het modem van T-mobile geeft geen problemen Zyxel T50 echter is deze niet in te stellen voor een gebruiker met meer eisen.

 

 

=============================================================================

    xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0

       Line State:      Up

       Modulation:      ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998.

       Annex Mode:      ANNEX_B

=============================================================================

 

TPSTC type: 64/65B PTM TC

 

near-end interleaved channel bit rate: 59916 kbps

near-end fast channel bit rate: 0 kbps

far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps

far-end fast channel bit rate: 14277 kbps

 

near-end FEC error fast: 0

near-end FEC error interleaved: 5728456

near-end CRC error fast: 0

near-end CRC error interleaved: 56

near-end HEC error fast: 0

near-end HEC error interleaved: 0

far-end FEC error fast: 737

far-end FEC error interleaved: 0

far-end CRC error fast: 0

far-end CRC error interleaved: 0

far-end HEC error fast: 0

far-end HEC error interleaved: 0

DSL uptime :1 day, 23:24, 30 secs

DSL activetime :0 min, 48 secs

 

Downstream:

relative capacity occupation: 100%

noise margin downstream: 5.4 dB

output power upstream: 8.5 dbm

attenuation downstream: 15.1 dB

 

Upstream:

relative capacity occupation: 100%

noise margin upstream: 5.1 dB

output power downstream: 13.7 dbm

attenuation upstream: 1.8 dB

 

Bit table:

carrier load: number of bits per tone

tone   0- 31: 00 00 00 09 bc de ef ff ff ff ff ff ff ff ff ff

tone  32- 63: ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ee ee dd cb a0 00

tone  64- 95: 0d ef ee ef ff ff fe ff fe ff ff ff ff ff ff ff

tone  96-127: fe ff fe ff ee ee ee ee ee fe ed ee ee ee fe ee

tone 128-159: fe ee ee ee ed ee ee ee fe ee ee ee ee ee ee ee

tone 160-191: ed ee ee ed ee ed ee ed ed ee dd de dd dd dd dd

tone 192-223: dd dd dd ed ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd

tone 224-255: dd dd dd dc dd dd dc dd dc dd dd db dd dc dd dd

 

 

Van: TP-Link <support.nl
Verzonden: dinsdag 1 maart 2022 13:36
Aan: richard
Onderwerp: Re: #56104] Archer VR600 DSL line down

 

Geachte

​Het lijkt erop dat dit modem problemen heeft met uw vdsl lijn.

Er is echter niet veel aan in te stellen.

​Het enige wat u kunt doen is de router automatisch laten rebooten op een gewenste tijd.

 

U heeft wel de adsl kabel zo kort mogelijk gemaakt?


Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

 

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18‎, 3439 ME Nieuwegein
support.nl@tp-link.com
http://nl.tp-link.com

Online video instructies: https://www.youtube.com/playlist?list=PL5-saTC8Zglm5I-ZIYd3psfiHxwrWYb0S

 

Op Di, 1 Mrt om 1:04 PM ,  schreef:

Get help on TP-LINK product(after selling)

Product Category:

Voor Thuis->Routers->--

Model Number:

Archer VR600

Problem Category:

null

Hardware Version:

V2

Firmware Version:

 

Operating System:

null

Internet Service Provider(ISP):

T-Mobile Thuis

Subject:

DSL line down

Detailed Description of the Problem:

Na de overstap van KPN naar T-Mobile Thuis valt DSL line uit na circa 24 - 48 uur.
Met modem/router van de provider is er geen probleem.
Een reboot verhelpt het probleem tijdelijk.
Ik gebruik de laatste software welke online te vinden.

27-2-2022 08:23:09 k5] System: DSL Link Down
27-2-2022 08:23:12 r5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 08:23:19 5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 08:23:24 5] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 08:23:25 25] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 08:23:26 25] System: DSL Training G.993 Started
27-2-2022 08:24:10 05] System: DSL Training G.993 Channel Analysis
27-2-2022 08:24:11 :5] System: DSL Link Up us/ds 11538/65174 kbps Type PTM
27-2-2022 09:10:10 S5] System: DSL Link Down
27-2-2022 09:10:11 r5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 09:10:19 5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 09:10:24 5] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 09:10:26 25] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 09:10:26 25] System: DSL Training G.993 Started
27-2-2022 09:11:37 05] System: DSL Training G.993 Channel Analysis
27-2-2022 09:11:38 :5] System: DSL Link Up us/ds 11575/66864 kbps Type PTM
27-2-2022 09:53:52 S5] System: DSL Link Down
27-2-2022 09:53:53 r5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 09:54:02 5] System: DSL Training G.994
27-2-2022 09:54:08 5] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 09:54:09 05] System: DSL G.994 Non-Standard Info Received
27-2-2022 09:54:10 05] System: DSL Training

Referenced Location:

NL

Name:

Richard

Website:

nl

Website Location:

 

Email:

 

Sent Time:

2022-03-01 12:03:54

56104:141410

56104:141410


Hi @Richard6666 ,

Dank voor je duidelijke antwoord en terugkoppeling. Ik heb de verbinding erbij genomen en zie inderdaad dat er enkele ruis op de lijn zit. In principe niet zodanig dat daar veel problemen door ontstaan, maar je ervaart toch problemen met een wegvallende verbinding. Ik wil graag checken of we de verbinding zo direct mogelijk kunnen testen. Dat wil zeggen dat ik deze verbinding wil checken zonder de router ertussen. Op deze manier kunnen we zien waar in de set-up het probleem zich voordoet. Zo'n direct mogelijke verbinding geeft ons een zo'n goed mogelijk beeld.Ben je in de mogelijkheid de tips van @Lisa uit te voeren? We horen het graag van je.