Skip to main content

Wegvallend internet

  • 20 June 2024
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Hi, 

 

ik ben sinds maandag over van Tweak naar Odido en had tot vandaag geen signaal (PON lampje bleef knipperen, maar is vandaag verholpen door een monteur).

Het internet is super snel, maar het is ook enorm instabiel want het valt iedere 5 minuten even weg. Ik gebruik de router van Deco en heb verschillende access point, waarvan sommige bekabeld.

Dat geldt ook voor de meest belangrijke apparaten zoal de tv, die geeft echt aan niet meer met de ethernet kabel verbonden te zijn sinds deze week. Dat terwijl deze wel via een switch is aangesloten op de modem.

Vandaag de helpdesk gesproken en die zagen slechts activiteit op 1 LAN poort terwijl mijn modem er 4 heeft waarvan 3 in gebruik. Helpdesk kon niets voor mij betekenen doordat ik toch wel erg veel apparaten had aangesloten, dat ken men kennelijk op afstand zien.

Nou snap ik dat men bij Odido mischien uitgaat van enkele apparaten en daar zal de meegeleverde apparatuur wel op geselecteerd zijn. Ik heb alleen veel home automation en dat werkte allemaal uitstekend met de standaard modem van Tweak (FritzBox).

 

Iemand eens soortgelijk probleem ervaren en dit weten op te lossen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lucky23 

Alles is dus aangesloten op de Zyxel?

Wanneer het internet even weg is merk je dan dat het wereldbolletje rood is op de Zyxel?

Kan je de Deco router ook eens verwijderen? Misschien veroorzaakt het IP conflicten.

Je kan de Zyxel misschien ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

HI Waqqas,

 

bedankt voor je snelle reactie, wordt zeer gewaardeerd!

 

1.) klopt, alles is aangesloten op de Zyxel

2.) gecheckt: internet viel weg, maar wereldbol bleef groen knipperen

3.) ik heb de Deco router verwijderd, maar bekabeld nog steeds geen internet op bijv. de tv

4.) uitgevoerd en leverde helaas geen verandering op, al leek het de eerst 15 min even ok te zijn

Reputatie 7
Badge +15

@Lucky23 

Je zou misschien alle bekabeld aangesloten apparaten kunnen verwijderen en 1 voor 1 wat aansluiten en tussendoor kijken of het stabiel werkt, misschien is er een boosdoener?

Reageer